Di manakah joker difilemkan?

Joker Todd Phillips dipuji kerana nada dan reka bentuk pengeluarannya dan sebenarnya dirakam di beberapa lokasi di dalam dan sekitar New York.

Apakah bahagian New York yang difilemkan Joker?

Menara ikonik ini, siap pada tahun 1931, menampilkan seni bina Art Deco yang indah. Joker difilemkan di beberapa stesen kereta api bawah tanah, termasuk stesen 18th Avenue (IND Culver Line, Brooklyn), stesen Bedford Park Boulevard (Bronx), dan aras bawah terbiar di Stesen Kereta Api Bawah Tanah 9th Avenue.

Di manakah apartmen Joker?

Pangsapuri Arthur, 1150 Anderson Avenue dan West 167th Street, The Bronx, New York. (Berhampiran Twenty Exchange) William Street dan Exchange Place, Manhattan.

Adakah Joker difilemkan di Chicago?

Trilogi The Dark Knight sebahagian besarnya menggunakan Chicago sebagai Gothamnya, filem Tim Burton Batman menggunakan reka bentuk bandar asalnya sendiri, dan DCEU menempatkan Gothamnya di New Jersey. ... Jadi tidak hairanlah Joker membuat penggambaran sebahagian besarnya di New York City, dengan beberapa penggambaran tambahan berlaku di seberang Sungai Hudson di Jersey City.

Siapa ayah Joker?

Brett Cullen menggambarkan Thomas Wayne dalam filem Joker 2019. Dalam filem ini Thomas Wayne digambarkan kurang bersimpati berbanding dalam penjelmaan lain.

Apakah Rupa Lokasi JOKER Ini SEBENARNYA

Adakah Joker dan Batman bersaudara?

Keluarga Wayne ditubuhkan pada awal cerita, dengan ibu Arthur, Penny (Frances Conroy), menulis kepada ahli perniagaan yang bertukar menjadi politiko Thomas Wayne (Brett Cullen) meminta bantuan kewangan. ... Betul: Batman dan Joker adalah adik beradik tiri, sekurang-kurangnya menurut Penny.

Adakah Arthur Fleck benar-benar Joker?

Adalah satu perkara untuk menganggap Arthur Fleck sebagai inspirasi kepada Joker masa depan, ia adalah sesuatu yang lain jika peristiwa dalam Joker bukanlah sesuatu yang nyata. Peminat menganggap bahawa ini adalah versi sebenar Joker, tetapi peristiwa dalam filem itu berlaku di kepalanya semasa di Arkham Asylum.

Berapakah berat badan Joaquin turun untuk Joker?

Joaquin telah kalah dengan teruk 52 paun untuk peranan Joker yang disifatkan sebagai berani dan berbahaya oleh ramai peminatnya. Tetapi, Phoenix juga telah memperoleh reputasi sebagai pelakon kaedah dan berdiri teguh pada imej awamnya, pergi sepenuhnya untuk mengkaji watak itu dan menjadikannya miliknya.

Adakah Joker mati Skuad Bunuh Diri?

Waller muncul, mengeluarkan sepuluh tahun daripada hukuman setiap ahli skuad dan memberi ganjaran kepada mereka dengan permintaan (kecuali Boomerang, yang sebaliknya ditahan). Joker, hidup, menceroboh Belle Reve dan menyelamatkan Harley.

Adakah Gotham City tempat yang sebenar?

Bandar Gotham (/ˈɡɒθəm/ GOTH-əm), atau ringkasnya Gotham, ialah sebuah bandar fiksyen muncul dalam buku komik Amerika yang diterbitkan oleh DC Comics, yang paling dikenali sebagai rumah Batman. ... Bandar Gotham secara tradisinya digambarkan sebagai terletak di negeri New Jersey A.S..

Apakah gangguan mental yang ada pada Joker?

Dalam kes Joker, kesan pseudobulbar mungkin berlaku akibat kecederaan otak traumatik yang teruk (TBI). Beberapa kajian telah membuktikan bahawa TBI meningkatkan risiko gangguan mood, perubahan personaliti dan gangguan penggunaan bahan.

Apakah nama sebenar Joker?

Joker, tiba-tiba berubat dan waras, dapat meyakinkan GCPD bahawa dia telah dipenjarakan secara salah kerana dia dipukul oleh seorang vigilante. Dia juga mendedahkan nama sebenarnya: Jack Napier. Napier menghabiskan semua usahanya mendedahkan bagaimana heroik palsu Batman sebenarnya hanya membawa kepada rasuah pencipta di Gotham City.

Kenapa Miss Harley mati mati?

Adakah Miss Harley mati dengan sengaja? ... Dia sengaja terlepas pukulan kerana dia sangat suka dan mempercayai Harley lebih daripada Waller. Harley tahu dia juga sengaja terlepas dan itulah sebabnya dia bermain bersama-sama dan berpura-pura dipukul hanya untuk melakukan sedikit ta da berkembang.

Adakah Harley Quinn dan Joker berpisah?

Mereka mudah berpisah di luar skrin selepas peristiwa filem "Suicide Squad" 2016. Harley tidak menjelaskan secara spesifik, tetapi jika anda sudah biasa dengan hubungan mereka, anda tahu ia secara umumnya toksik dengan Joker yang kesat emosi.

Adakah Joaquin Phoenix dan Reese Witherspoon serasi?

Reese Witherspoon dan Joaquin Phoenix sangat gementar kerana terpaksa menyanyi sehingga menyebabkan ketegangan dalam hubungan mereka di luar skrin. Kedua-duanya mengakui dalam temu bual bahawa mereka tidak serasi dan sentiasa bertengkar selama enam bulan pelajaran nyanyian sebelum penggambaran.

Berapakah bayaran Joaquin Phoenix untuk Joker?

Pelakon 'Joker' Joaquin Phoenix menerima bayaran yang besar $50 juta untuk filem ini.

Adakah Joaquin Phoenix kidal?

Joaquin Phoenix bukan kidal. Bagi kita yang pernah menonton filem Joker baru-baru ini, jawapan ini mungkin membuatkan anda agak keliru. Memadailah untuk mengatakan bahawa Joaquin Phoenix adalah seorang pelakon yang hebat, walaupun mengenai tangan yang dia gunakan untuk menulis. Joaquin Phoenix sebenarnya menggunakan tangan kirinya dalam filem Joker.

Adakah Arthur Fleck dan Bruce Wayne Bersaudara?

Walaupun filem Joker menyiratkan Arthur Fleck boleh menjadi abang kepada Batman, abangnya yang sebenarnya Thomas Wayne Jr. juga berpintal. Untuk masa yang paling lama, Batman percaya dia tidak mempunyai adik beradik dan dia adalah anak tunggal.

Adakah Joaquin Phoenix akan bermain Joker semula?

Joaquin Phoenix pasti akan kembali sebagai Arthur Fleck, aka Joker, dan menurut laporan pertama sekuel pada 2019, Warner Bros mempunyai pilihan sekuel untuk bintang itu kembali. Memandangkan persembahannya memenangi Oscar untuk Pelakon Lelaki Terbaik, tidak hairanlah Warner Bros ingin meraih emas dua kali.

Adakah Joker lebih tua daripada Batman?

Joker pada mulanya digambarkan sebagai jauh lebih tua daripada Batman. Walau bagaimanapun, The Killing Joke mempersembahkan asalnya sebagai pelawak muda dengan seorang isteri yang hamil, dan dia berusia kira-kira 25 tahun. Ini adalah sembilan tahun sebelum kanun DC biasa, menjadikannya 34 sekarang, jadi mungkin Joker adalah umur yang sama dengan Batman.

Adakah bapa Joker Batman?

Anda telah diberi amaran! Dalam Joker, Thomas Wayne (bapa Batman) dan Penny Fleck (ibu Joker) ialah watak utama.

Adakah Joker diterima pakai?

Menemui kebenaran - dia diambil sebagai anak angkat dan didera semasa kecil - menghantar Arthur ke tepi: dia melemaskan ibunya yang menderita skizofrenia (Frances Conroy), menikam bekas rakan sekerja (Glenn Fleshler) yang memberinya pistol itu, dan mendapati hubungannya dengan Sophie Dumond (Zazie Beetz) adalah pembohongan.

Mengapa pelakon Joker menjadi gila?

"Anda mula menjadi gila apabila anda kehilangan jumlah berat badan dalam jumlah masa itu." Heath Ledger mengalami kesusahan fizikalnya sendiri dalam penggambaran The Dark Knight — walaupun melampaui keletihan fizikal yang dia katakan "benar-benar hancur" dia.