Adakah adik-beradik aretha franklin penyanyi?

Carolyn Ann Franklin (13 Mei 1944 - 25 April 1988) ialah seorang penyanyi-penulis lagu Amerika. Selain kejayaan muziknya sendiri, Franklin terkenal sebagai anak kepada pendakwah terkemuka Detroit dan aktivis hak sivil C. L. Franklin dan adik perempuan penyanyi/pemuzik Amerika Aretha Franklin.

Adakah Aretha Franklin menyanyi bersama adik-beradiknya?

Semasa kecil, Erma dan adik-beradiknya Aretha dan Carolyn menyanyi di New Bethel Baptist Church. Apabila Aretha menjadi artis rakaman yang berjaya, Erma mula menyediakan vokal latar dan melawat bersamanya. Satu persembahan sandaran yang ketara untuk kakaknya ialah pada lagu khas Aretha 'Hormat'.

Adakah Aretha Franklin anak bongsu daripada adik-beradiknya?

Franklin dan isterinya Barbara, anak bongsu ... Selain menyebabkan pergaduhan antara adik-beradik, wasiat tulisan tangan Aretha juga mendedahkan fakta yang tidak diketahui sebelum ini tentang bapa Clarence, menurut laporan oleh NBC News Aretha melahirkan Clarence Franklin pada tahun 1955, ketika dia baru sahaja 12 tahun.

Adakah Aretha Franklin hamil oleh bapanya?

Ibu Franklin, Barbara meninggalkan keluarga ketika Aretha berusia 6 tahun, - selepasnya bapa C.L. telah menghamili 12 tahun-perempuan tua. C.L. tidak boleh berada di mana-mana sekaligus, walaupun. Tidak lama selepas hari jadinya yang ke-12, Aretha telah dihamili oleh seorang budak lelaki tempatan yang dilaporkan bernama Donald Burke.

Adakah Aretha Franklin menyanyi di pengebumian Martin Luther King?

Pada usia hanya 16 tahun, Franklin menyertai mendiang Dr. Martin Luther King Jr. dalam lawatan, menyanyikan injil di perhimpunan hak sivil di seluruh negara, dan pada tahun 1968, dia menyanyikan gospel classic, “Tuhan yang Berharga, Peganglah Tanganku” di pengebumian Dr King.

Carolyn Franklin di studio bertemu Aretha (Ain't No Way)

Adakah Aretha Franklin mempunyai bayi?

Aretha melahirkan anak pertamanya, seorang anak lelaki yang diberi nama Clarence, dua bulan sebelum hari lahirnya yang ke-13.

Adakah Aretha Franklin mempunyai anak?

Franklin mempunyai empat orang anak, Clarence Franklin, Edward Franklin, Ted White Jr. (dikenali secara profesional sebagai Teddy Richards) dan Kecalf Cunningham. Ratu Jiwa sebahagian besarnya mengelak daripada menyembunyikan kehidupan peribadinya daripada orang ramai, begitu juga dengan anak lelakinya.

Apa yang berlaku kepada adik Aretha Franklin, Carolyn?

Carolyn Franklin meninggal dunia akibat kanser pada 25 April 1988 pada usia 44 tahun, tetapi tidak sebelum memperoleh ijazah Sarjana Muda Sastera dalam muzik dari Marygrove College di Detroit, dan bukannya tanpa meninggalkan legasi muziknya sendiri yang terdiri daripada lima album solo, dan menulis kredit pada beberapa lagu yang paling indah yang terakhir...

Siapakah suami pertama Aretha Franklin?

Di dalam Hubungan Aretha Franklin dengan Suami Pertamanya Ted White. Pada usia 19 tahun, bakal Ratu Jiwa berkahwin dengan pengurusnya—dan perkahwinan tujuh tahun itu dipenuhi dengan detik-detik gelap.

Siapakah penyanyi sokongan Aretha Franklin?

ahli

  • Dionne Warwick - soprano (1950–1963)
  • Dee Dee Warwick – mezzo-soprano (1950–1965)
  • Doris Troy – contralto (1950–1963)
  • Cissy Houston – soprano/soprano pertama (1963–1969)
  • Sylvia Shemwell – mezzo-soprano/2nd soprano (1966?– ...
  • Estelle Brown – contralto/2nd alto (1965–1979, 1994—kini)

Berapakah umur Aretha Franklin ketika dia mempunyai anak pertama?

Dalam kehidupan sebenar, Franklin melahirkan empat anak lelaki: Clarence Franklin, Edward Franklin, Teddy Richards dan Kecalf Cunningham. Clarence, anak sulungnya yang dinamakan sempena bapa pendakwah penyanyi itu, dilahirkan adil dua bulan sebelum hari jadinya yang ke-13, dan dia mempunyai Edward, anak keduanya, dua tahun kemudian pada usia 14 tahun.

Berapa umur Edward Jordan daripada Aretha?

EDWARD, PELAKON SEMULAJADI

Edward Franklin dilahirkan dua tahun selepas Clarence ketika Aretha berumur 14 tahun. Bapanya ialah seorang lelaki bernama Edward Jordan, tetapi itu sahaja maklumat yang didedahkan kepada umum tentangnya.

Adakah Aretha Franklin anak sulung?

Clarence Franklin

Aretha mula hamil pada usia 12 tahun, dan melahirkan anak pertamanya, dinamakan Clarence sempena nama bapanya, menteri Baptist Amerika CL Franklin, pada tahun 1955. Menurut penulis biografi David Ritz, bapa kepada anak sulungnya Clarence dipercayai sebagai Donald Burke, budak sekolah.