Bagaimana untuk mendapatkan kluster exodium?

Kluster Exodium ialah bijih pasca-Moon Lord yang menjana dalam Planetoid dan Pulau Terapung selepas Moon Lord telah dikalahkan. Ia memerlukan sekurang-kurangnya satu daripada Beliung Luminite kepada saya.

Di manakah saya boleh mendapatkan kluster Exodium?

Kluster Exodium ialah bijih pasca-Moon Lord yang menjana dalam Planetoid dan Pulau Terapung selepas Moon Lord telah dikalahkan. Ia memerlukan sekurang-kurangnya satu daripada Luminite Pickaxes untuk melombong.

Bagaimanakah anda mendapat Cryonicity dalam musibah?

Bijih Cryonic ialah bijih Hardmode yang menjana dalam biom Ais selepas kekalahan Cryogen. Ia digunakan untuk membuat Bar Cryonic di Adamantite Forge atau Titanium Forge. Ia memerlukan sekurang-kurangnya Beliung Adamantite atau Beliung Titanium untuk melombong. Ia juga dititipkan Cryo Slimes.

Bagaimanakah anda mendapatkan Uelibloom di Terraria?

Uelibloom Ore ialah bijih pasca-Moon Lord yang menjana dalam Mud Blocks selepas Providence, Goddess Profaned telah dikalahkan. Ia digunakan untuk membuat Bar Uelibloom di Adamantite Forge atau Titanium Forge. Ia memerlukan sekurang-kurangnya Beliung Bulan atau Gerudi Laser untuk saya. Ia juga digugurkan oleh Bloom Slimes.

Bagaimanakah anda mendapat malapetaka bar saka?

Bijih Saka ialah bijih Hardmode yang menjana dalam Blok Kotoran dan Batu dalam lapisan Cavern selepas Plantera telah dikalahkan, dan digunakan untuk membuat Bar Perennial di Adamantite Forge atau Titanium Forge. Ia memerlukan sekurang-kurangnya Kapak Beliung atau Drax untuk melombong. Ia juga dititipkan Lendir saka.

Mod Terraria Calamity: Panduan Bijih/Bar

Bagaimanakah saya boleh mendapatkan perisai ataxia?

Perisai hidrotermik ialah set perisai Hardmode yang boleh direka, yang dibuat daripada Teras Kekacauan, Bar Hellstone dan Bar Scoria. Ia memerlukan 6 Teras Chaos, 17 Bar Hellstone dan 32 Bar Scoria untuk membuat keseluruhan set atau 10 Teras Chaos, 33 Bar Hellstone dan 60 Bar Scoria untuk satu set dengan kelima-lima tudung kepala.

Bagaimanakah saya mendapat jiwa yang merosakkan?

Ruinous Souls ialah bahan kraf pasca-Moon Lord yang jatuh dari Polterghast.

Bagaimanakah saya membuat aloi hidup saya?

Life Alloys ialah bahan kraf Hardmode yang dibuat dengan Bar Cryonic, Perennial dan Scoria, selain itu digugurkan daripada Necromantic Geodes pada peluang 50%.

Bagaimana anda memecahkan bijih Astral?

Astral Ore ialah bijih Hardmode yang menjana di dunia selepasnya mengalahkan Wall of Flesh atau Astrum Aureus, menukarkan banyak blok di sekelilingnya kepada Jangkitan Astral. Picksaw atau beliung dengan kuasa yang lebih tinggi boleh melombongnya, tetapi hanya jika bos Astrum Deus dikalahkan.

Bagaimana anda memanggil cryogen?

Cryogen tidak bertelur sendiri dan memerlukan pemain untuk memanggilnya dengan Kunci Cryo semasa berada dalam bioma Salji pada bila-bila masa.

Bagaimana anda mendapatkan perisai Daedalus?

Perisai Daedalus ialah set perisai Hardmode yang boleh direka, yang dihasilkan daripada Essence of Eleum, Serpihan Kristal dan Bar Cryonic. Ia memerlukan 6 Essence of Eleum, 26 Crystal Shards dan 33 Cryonic Bars untuk membuat keseluruhan set atau 10 Essence of Eleum, 50 Crystal Shards dan 65 Cryonic Bars untuk satu set dengan kesemua lima headpieces.

Bagaimana anda memanggil Calamitas?

Bertelur. Calamitas tidak bertelur sendiri dan memerlukan pemain untuk memanggilnya dengan Mata Kehancuran pada Malam.

Bagaimanakah saya boleh mendapatkan perisai Bloodflare?

Perisai Bloodflare ialah set perisai pasca-Moon Lord yang boleh dibuat daripada Teras Batu Berdarah dan Ruinous Souls. 40 Teras Batu Berdarah serta 9 Jiwa Memusnahkan diperlukan untuk membuat satu set menggunakan satu penutup kepala. 84 Bloodstone Cores dan 17 Ruinous Souls diperlukan untuk membuat set termasuk semua headpiece.

Bagaimanakah saya mendapat kelebihan jiwa?

The Soul Edge ialah pedang lebar pasca-Moon Lord yang turun dari Eidolon Wyrms selepas Polterghast dikalahkan.

Di mana saya boleh mendapatkan Lumenyl?

Lumenyl ialah bahan kraf Hardmode yang tumbuh di atas blok atau dijatuhkan oleh musuh di Abyss selepas Calamitas telah dikalahkan. Ia digunakan dalam membuat banyak barangan akuatik, biasanya bersama-sama dengan Depth Cells dan Tenebris.

Apakah mana maksimum dalam malapetaka?

Ia hanya boleh digunakan sekali, dan selepas itu pemain mesti menggunakan salah satu item yang tinggal untuk meningkatkan mana maksimum mereka. Dengan semua ini, mana maksimum pemain dihadkan 350.

Bagaimana anda mendapatkan sayap Elysian?

Elysian Wings ialah aksesori jenis sayap pasca Moon Lord yang membolehkan pemain terbang dan meluncur, dijatuhkan oleh Providence, Dewi Tercemar apabila dipanggil di Hallow.

Bagaimana anda memanggil musibah bulan darah?

Bulan Darah

Blood Moons boleh dipanggil menggunakan Peninggalan Darah. Semua musuh semasa bulan darah berpeluang untuk menjatuhkan Blood Orbs, yang digunakan sebagai kaedah alternatif untuk membuat semua ramuan vanila serta kebanyakan Calamity's.

Adakah perisai biru Omega bagus?

Oleh kerana secara relatifnya pertahanan rendah, kekurangan regen, dan rangsangan statistik serangan yang luar biasa, perisai ini bertindak sebagai set meriam kaca. Perisai ini sangat lemah untuk kelas pemanggil, kerana ia hanya menawarkan 2 minion dengan peningkatan kerosakan minion sebanyak 46%.

Bagaimana anda mendapatkan azimat psikotik?

The Psychotic Amulet ialah aksesori Hardmode yang jarang digugurkan oleh Possessed Armors. Ia memberi manfaat kepada kedua-dua kelas Rogue dan Ranged, meningkatkan kerosakan dan peluang serangan kritikal serangan Rogue dan Ranged sebanyak 5%.

Bagaimana anda melawan Polterghast?

Mage

  1. Sanguine Flare dan Mistlestorm ialah pilihan terbaik yang menangani kerosakan tinggi pada Polterghast.
  2. Viscera ialah pilihan DPS yang lebih rendah, tetapi ia sangat meningkatkan kebolehmandirian dengan penyembuhannya.
  3. Elemental Ray adalah pilihan yang baik, memberikan kerosakan yang baik kepada Polterghast.

Bagaimanakah saya boleh mendapatkan perisai Xeroc?

Perisai Empyrean ialah set perisai pasca-Moon Lord yang boleh dibuat daripada Meld Constructs, serta Bar Luminite. Ia berfungsi sebagai perisai Lunar-tier untuk kelas penyangak. Ia memerlukan 52 Konstruk Meld dan 36 Bar Luminite untuk membuat keseluruhan set.

Bagaimanakah saya boleh mendapatkan perisai Victide?

Perisai Victide ialah set perisai Pra-Hardmode yang boleh dibuat daripada Bar Victide. Sebanyak 12 Victide Bar diperlukan untuk menghasilkan satu set lengkap dan 24 untuk membuat setiap bahagian.

Bagaimana anda memanggil Crabulon?

Crabulon dipanggil dengan menggunakan Pucuk Decapodita dalam biom Cendawan Bercahaya.