Adakah bisikan sumbang mencetuskan serangan peluang?

Pergerakan dalam bisikan sumbang boleh mencetuskan serangan peluang, kerana ia menggunakan tindak balas anda (PH, 195).

Mengapa bisikan sumbang mencetuskan serangan peluang?

Sebagai contoh, kesan mantra antipati/simpati memerlukan sasaran untuk menggunakan pergerakannya, bermakna ia akan mencetuskan serangan peluang apabila ia berbuat demikian. Begitu juga bisikan sumbang memerlukan sasaran untuk bergerak menggunakan tindak balasnya (jika ada), supaya aktiviti itu juga mencetuskan serangan peluang.

Adakah bisikan sumbang mencetuskan bilah yang meledak?

Bilah yang meledak menyakitkan anda jika anda berpindah dengan rela. Bisikan sumbang memaksa anda untuk bergerak—tidak mencetuskan BL.

Adakah bisikan sumbang kesan ketakutan?

Bisikan sumbang tidak menyebut tentang ketakutan, dan Brave tidak terpakai. (Secara naratif, pergerakan itu dibingkai sebagai hasil daripada "melodi sumbang" yang menyebabkan "kesakitan yang teruk", bukan ketakutan.) Perlu diingat bahawa tiada mantera yang menggabungkan kerosakan dengan menimbulkan keadaan ketakutan dalam satu kesan.

Adakah melepaskan diri mencetuskan serangan peluang?

Berpisah adalah Tindakan. Menggunakannya secara konseptual seperti keadaan togol--Gunakan tindakan dan anda pergerakan tidak lagi mencetuskan Serangan Peluang (kecuali daripada sesuatu dengan prestasi Sentinel) sehingga akhir giliran anda.

Panduan lanjutan D&D 5E untuk Perintah dan Bisikan Sumbang

Adakah pemecatan satu tindakan penuh?

Tindakan Melepaskan ialah tindakan Standard. Ia pada asasnya akan menggantikan serangan anda, bukan langkah anda.

Bolehkah anda melepaskan diri daripada 2 musuh?

Soalan yang agak mudah, jika saya dikelilingi oleh berbilang musuh dan saya menggunakan tindakan melepaskan diri adakah ia melepaskan diri daripada mereka semua? ya. Tiada sesiapa boleh OA anda melainkan mereka mempunyai pengawal (atau serupa).

Dalam buku apakah bisikan sumbang?

Saya bermain bard, dan Dissonant Whispers masuk buku panduan pemain yang saya ada.

Adakah serangan mencetuskan bilah yang berkembang pesat?

Oleh itu, tambahan bilah berkembang pesat kerosakan tidak akan dicetuskan. (Nota sisi: serangan tidak mencetuskan serangan peluang sama ada, kerana ia menggerakkan makhluk itu tanpa menggunakan tindakan, tindak balas atau pergerakannya.)

Adakah bisikan sumbang dikira sebagai pergerakan paksa?

Dissonant Whispers tidak memaksa pergerakan.

Adakah ketakutan Bersedia bergerak?

Pergerakan yang disebabkan oleh ketakutan bukanlah pergerakan paksa. Pergerakan paksa secara khusus adalah menolak dan menarik. Ketakutan menyebabkan pergerakan cuma tidak sudi juga. Bilah yang berkembang pesat tidak menyebut "gunakan tindakan untuk bergerak" ia berkata "bergerak dengan rela hati."

Apakah yang mencetuskan serangan peluang?

Anda boleh mencetuskan serangan peluang apabila anda tergerak melawan kehendak anda, tetapi hanya jika langkah anda menggunakan tindakan, tindak balas atau pergerakan anda. Beberapa kesan daya tarikan dan ketakutan melakukan ini. #DnD.

Adakah penghancur mencetuskan serangan peluang?

Tidak - pergerakan paksa tidak pernah mencetuskan serangan peluang.

Adakah bilah yang meledak berfungsi dengan ketakutan?

Bilah yang berkembang pesat memerlukan sasaran untuk bergerak secara rela. Takut bukan rela, terpaksa.

Adakah serangan dikira sebagai bergerak untuk bilah yang berkembang pesat?

Menyerang tidak bergerak, walaupun mereka melangkah ke buaian. Kedudukan mereka tidak berubah dan mereka tidak melakukan pergerakan.

Apakah DND serangan?

Anda menyebabkan awan hama, kutu, dan parasit lain untuk muncul seketika pada satu makhluk yang anda boleh lihat dalam julat. Sasaran mesti berjaya pada lontaran menyelamatkan Perlembagaan, atau memerlukan 1d6 kerosakan racun dan bergerak 5 kaki ke arah rawak jika ia boleh bergerak dan kelajuannya sekurang-kurangnya 5 kaki.

Mengapa bisikan sumbang tidak ada dalam Dndbeyond?

Dissonant Whispers to bukan sebahagian daripada SRD edisi ke-5 D&D dan memerlukannya untuk dibuka dari pasaran sebelum anda boleh menggunakannya pada D&D Beyond. Secara khusus ia adalah ejaan yang terdapat dalam Buku Panduan Pemain.

Adakah bisikan sumbang satu azimat?

Jangan pernah terlepas Sesaat

Ejaan bisikan sumbang dalam Buku Panduan Pemain ialah contoh kesan yang menggerakkan anda bertentangan dengan kehendakmu dan boleh menyebabkan anda mencetuskan serangan peluang, kerana ia menggunakan reaksi anda untuk menggerakkan anda. #DnD.

Apakah yang dilakukan oleh bisikan sumbang dalam D&D?

Anda membisikkan melodi sumbang bahawa hanya satu makhluk pilihan anda dalam liputan boleh mendengar, menghancurkannya dengan kesakitan yang amat sangat. Sasaran mesti membuat balingan menyelamatkan Hikmah. Pada penyelamatan yang gagal, ia memerlukan 3d6 kerosakan psikik dan mesti segera menggunakan tindak balasnya, jika tersedia, untuk bergerak sejauh yang dibenarkan oleh kelajuan daripada anda.

Siapa yang boleh mengambil tindakan melepaskan diri?

Yup, sesiapa sahaja boleh melakukannya. Penyangak lebih cenderung menggunakannya kerana mereka boleh menggunakan ciri Tindakan Licik mereka untuk menggunakan Disengage sebagai tindakan bonus, dan bukannya mengorbankan tindakan mereka untuk melakukannya.

Bolehkah anda melepaskan diri sebagai reaksi?

Berpisah tidak membenarkan anda menggunakan mana-mana pergerakan anda, ia hanya bertahan sehingga akhir pusingan anda menggunakannya, dan anda tidak boleh menyediakan tindakan dan bergerak sebagai tindak balas kepada pencetus.

Berapa banyak serangan Peluang yang boleh saya lakukan?

A watak boleh mengambil sebarang bilangan tindakan peluang setiap pusingan, tetapi tidak lebih daripada satu aksi peluang semasa giliran pejuang satu sama lain. Watak tidak boleh mengambil tindakan peluang, termasuk serangan peluang, semasa giliran watak itu sendiri.

Bagaimanakah serangan peluang berfungsi?

Anda boleh membuat peluang Serangan apabila makhluk bermusuhan yang anda boleh lihat bergerak di luar jangkauan anda. Untuk membuat peluang Serangan, anda menggunakan Reaksi anda untuk membuat satu Serangan huru-hara terhadap makhluk yang memprovokasi. Serangan berlaku sejurus sebelum makhluk itu meninggalkan jangkauan anda.