Bila hendak mengecilkan menindik lidah?

Nasihat saya kepada semua orang ialah mengecilkan perhiasan mereka sebaik sahaja bengkak hilang, biasanya dalam 2 - 4 minggu selepas tindikan awal. Kadang-kadang ia mungkin perlu dikecilkan lagi. Tindikan lidah tradisional hanya dilakukan melalui otot lidah secara menegak antara kedua-dua otot.

Bilakah saya boleh menukar tindikan lidah saya kepada bar yang lebih pendek?

Setelah semua bengkak hilang dan anda sembuh sepenuhnya (kira-kira empat minggu), anda harus menukar barang kemas anda kepada sesuatu yang lebih sesuai dengan lidah anda. Barbell yang lebih kecil biasanya menjadikannya lebih mudah untuk bercakap, lebih mudah untuk disembunyikan, dan mengurangkan kemungkinan anda akan merosakkan gusi atau gigi anda.

Bilakah saya perlu mengecilkan tindikan saya?

MENURUNKAN PERHIASAN

Ini dilakukan untuk menampung bengkak awal dan mengelakkan sebarang kemungkinan masalah yang boleh berlaku daripada perhiasan bersaiz tidak betul. Mengecilkan barang kemas anda apabila bengkak awal telah reda, selalunya selepas 3-6 minggu, boleh menjadi penting untuk penyembuhan tindikan anda yang betul.

Apakah saiz yang perlu saya tukar cincin lidah saya?

Dari segi panjang, 5/8″ ialah saiz standard untuk barbel lidah. Anda berkemungkinan besar ditikam dengan barbel lurus 1″ untuk membenarkan bengkak. Jika anda mendapati ia adalah panjang yang selesa untuk anda pakai walaupun selepas lidah anda sembuh, maka beli cincin lidah baharu dengan saiz yang sama.

Adakah anda perlu mengecilkan menindik lidah anda?

Selepas menindik sembuh, piercer akan mengesyorkan mengecilkan barbell. Barbell yang lebih kecil akan mengekalkan gigi dan gusi dalam bentuk yang lebih baik. Ia akan menghalang gigi daripada serpihan dan enamel daripada haus. Ia juga menggalakkan kesihatan mulut yang lebih baik kerana ia tidak akan melemahkan gusi.

Cara: mengecilkan tongue bar

Berapa lama selepas menindik lidah saya boleh memberi oral?

Anda juga perlu berhati-hati untuk mengelakkan bakteria masuk ke dalam mulut yang bermaksud tidak merokok, bercium, memasukkan tangan ke dalam mulut ATAU melakukan hubungan seks oral. Anda harus mengelak perkara ini selama mungkin, dengan banyak laman web menasihati menentang seks oral untuk sekurang-kurangnya 4-6 minggu.

Apa yang tidak boleh dimakan apabila anda mula-mula dicucuk lidah?

Anda mungkin mula makan makanan yang lebih keras dan rangup, tetapi lakukan dengan berhati-hati. Jika timbul sebarang ketidakselesaan, kekalkan dengan makanan lembut untuk lebih lama. Elakkan minuman panas, kerana ini boleh menggalakkan pembengkakan lebih lanjut. Jika boleh, bilas mulut anda dengan air garam selepas makan dan minum.

Adakah cincin lidah plastik merosakkan gigi anda?

Keretakan, Keropok dan Kerosakan Gigi

Ia juga boleh tampalan kerosakan. Walaupun anda mungkin menginginkan cincin lidah atau tindikan yang tidak merosakkan gigi, semua tindikan lidah membahayakan mulut anda.

Bagaimanakah anda mengetahui jika lidah anda terlalu pendek untuk menindik lidah?

Jika lidah anda terlalu pendek atau anda tidak boleh menjelirkan lidah anda terlalu jauh, anda tidak akan dapat menindik lidah anda. Penindik akan memberitahu anda jika anda tidak pasti. Jika anyaman di bawah lidah terlalu panjang, lidah anda tidak akan menawarkan tempat yang sesuai untuk menindik.

Menindik lidah manakah yang paling selamat?

Satu menindik lidah standard sedikit lebih mudah untuk dijaga kerana meletakkan tindikan di tengah lidah adalah lebih selamat. Terdapat kurang sentuhan dengan gigi dan bahagian dalam mulut, jadi tempoh penyembuhan awal lebih cepat dengan bengkak berkurangan hanya dalam 2-4 minggu.

Apa yang berlaku jika anda tidak mengecilkan saiz tindik?

Bagaimana jika saya tidak mengecilkan saiz? Saya akan jujur- anda mungkin baik-baik saja! Anda mungkin juga berakhir dengan benjolan besar, kerengsaan, atau bahagian anda berhijrah dan menjadi bengkok. Semua perkara ini boleh menyebabkan tindikan gagal dan perlu ditanggalkan.

Bilakah saya perlu mengecilkan tindikan Medusa saya?

Pengurangan awal dijangka pada lebih kurang 2-3 minggu, dengan penyembuhan keseluruhan antara 4 dan 6 bulan. Perkhidmatan tindik bibir dua kali, sisi yang sama atau berpasangan: tengah/labret, sisi, menegak, bibir atas/tanda kecantikan/marilyn/monroe, dsb.

Bagaimanakah cara menghilangkan benjolan pada tindikan saya?

Jika anda tidak mengalami simptom yang teruk, anda mungkin boleh menggunakan kaedah berikut untuk merawat benjolan rawan anda di rumah.

  1. Anda mungkin perlu menukar barang kemas anda. ...
  2. Pastikan anda membersihkan tindikan anda. ...
  3. Bersihkan dengan garam atau rendam garam laut. ...
  4. Gunakan kompres chamomile. ...
  5. Sapukan minyak pokok teh yang dicairkan.

Bolehkah anda memberi lisan dengan menindik lidah baru?

Biasanya menindik akan mengambil masa 4 hingga 6 minggu untuk sembuh sepenuhnya. ... Ini termasuk mengelakkan seks oral semasa tapak tindikan anda sedang pulih. Jangan ada perkara seperti mengunyah seperti gula-gula getah atau pudina semasa lidah sedang menyembuhkan juga dinasihatkan.

Adakah boleh menukar cincin lidah anda selepas 2 minggu?

Untuk berada di bahagian yang selamat untuk mengelakkan kerengsaan dan jangkitan, anda tidak boleh menukar tindikan lidah anda sehingga luka sembuh. ... Anda boleh menggunakan jadual ini sebagai anggaran kasar masa anda boleh mengharapkan untuk menukar deringan lidah anda: Mendatar dan menegak: 1–2 minggu. Garis tengah dan sisi: 4–8 minggu.

Bolehkah saya menukar cincin lidah saya selepas 4 hari?

Tunggu 4 minggu sebelum menanggalkan tindikan awal anda.

Tindikan lidah biasanya sembuh dalam masa kira-kira 4 minggu, walaupun ini berbeza bagi setiap orang. Jangan cuba menukar perhiasan anda sebelum tindikan anda sembuh sepenuhnya. Ini boleh menyebabkan kesakitan, kerosakan dan tindikan anda mungkin tertutup.

Apa yang dikatakan cincin lidah tentang seorang gadis?

Apabila digunakan untuk seks oral, bola logam kecil atau cincin lidah yang berada di hujung cincin akan menambah tekanan, mengusik dan membawa sensasi baharu kepada pengalaman untuk kekasih anda. Orang yang menggunakannya seolah-olah tidak faham bahawa pasangan mereka sangat menikmati seks oral.

Bagaimanakah saya boleh membuat tindikan lidah saya sembuh dengan lebih cepat?

Beberapa strategi lain yang boleh mempercepatkan penyembuhan termasuk:

  1. memberus gigi dengan kerap untuk menjaga kebersihan mulut.
  2. membilas tindikan selepas setiap kali makan.
  3. tidak merokok.
  4. meminimumkan bercakap dalam beberapa hari pertama.
  5. tidak bermain atau menyentuh tindikan.

Berapa lamakah lidah bengkak selepas menindik?

Bengkak lidah biasanya berlarutan tiga hingga lima hari tetapi boleh mengurangkannya dengan meminum cecair sejuk. Ingat bahawa tindikan logam anda ialah konduktor dan akan menguatkan kesan penyejukan bahan sejuk atau kesan pemanasan makanan dan minuman bersuhu tinggi. Oleh itu, berhati-hatilah untuk tidak keterlaluan.

Adakah menindik lidah membuatkan nafas anda berbau?

Lebih sukar untuk menyikat stud di lidah atau cincin di bibir, jadi plak boleh membina dari semasa ke semasa. Jika anda tidak membersihkan tindikan mulut anda dengan kerap, nafas anda boleh mula berbau akibatnya. ... Walaupun anda mendapat tindikan mulut dalam persekitaran steril, anda boleh mendapat jangkitan selepas menindik.

Apakah pendapat doktor gigi tentang menindik lidah?

Bertindik lidah ialah a cara popular ekspresi diri tetapi kebanyakan doktor gigi akan memberitahu anda menindik mulut bukanlah cara terbaik untuk menyatakan keperibadian anda.

Apakah tindik Ashley?

“Ashley menindik adalah satu tindikan yang melalui bahagian tengah bibir bawah, keluar melalui bahagian belakang bibir,” kata Kynzi Gamble, seorang penebuk profesional di Ink'd Up Tattoo Parlour di Boaz, AL. Tindik Ashley adalah lebih terlibat, kerana ia bertindik mengikut anatomi anda.

Apa yang tidak boleh dimakan selepas menindik?

Jangan makan makanan atau cecair yang pedas, masin atau berasid semasa anda sembuh. Elakkan minuman panas seperti coklat panas, kopi dan teh. Makan makanan dan minuman sejuk kerana ia mengurangkan bengkak. Lebih berhati-hati apabila makan makanan yang rangup.

Adakah ais krim membantu menindik lidah?

Setelah beberapa kesakitan awal berlalu, anda boleh beralih semula kepada makan makanan yang lembut dan hambar. Berpegang pada perkara seperti Jell-O, ais krim, dan juga makanan bayi. Makanan lembut yang lebih hangat, seperti kentang tumbuk, boleh selamat jika ia tidak mengganggu anda. Ingat untuk menjauhi makanan pedas dan berperisa juga.

Bolehkah saya menggunakan straw selepas menindik lidah?

Elakkan minum melalui penyedut minuman semasa tindikan anda sembuh. ... Mereka boleh memecahkan meterai yang terbentuk di tapak menindik. Makan hanya makanan lembut untuk minggu pertama atau selagi lidah anda bengkak.