Adakah empat mati dalam persetiaan?

Tobias cedera, tetapi bertahan.

Adakah Tobias mati dalam Allegiant?

Adakah Tobias mati dalam filem Allegiant? Walaupun Tobias tidak menyukai Caleb kerana dia mengkhianati Tris kepada Erudite, dia memecahkan dia keluar dari penjara dan menghentikan pelaksanaannya dengan melarikan diri bersamanya hingga ke batas kota. Kumpulan itu berpecah, dan diserang hendap. Tobias cedera, tetapi terselamat.

Adakah Tris dan Four mati dalam Allegiant?

Siri Divergent: Allegiant itu terbukti menjadi penamat mendadak kepada siri ini. Satu elemen kontroversi novel Allegiant Veronica Roth ialah pengakhirannya, di mana Tris mengorbankan dirinya dan ditembak mati.

Apa yang berlaku kepada Tobias pada akhir Allegiant?

Apabila Evelyn memeluknya, dia berkata, "Saya tidak boleh bergerak, tidak boleh bercakap.Dia memilih saya.Dia pilih saya" (48.58). Dalam epilog, dia membantu Evelyn, ibunya, beralih kepada kehidupan di luar bandar, dan akhirnya dia dapat meratapi kehilangan Tris dengan menaburkan abunya ke atas bandar.

Adakah sesiapa yang mati dalam Allegiant?

Di penghujung novel Allegiant, Tris mati semasa dia menyebarkan serum ingatan kepada mereka yang berada di perkarangan biro, termasuk David, dalam usaha untuk menghalang mereka daripada terus mendiskriminasi dan menyalahgunakan orang yang "rosak secara genetik".

Adakah Tris mati dalam filem Allegiant?

Adakah Four dan Christina berkumpul?

Mengejutkan ramai peminat, Four dan Christina jatuh cinta. Roth mengakhiri cerita itu dengan masa depan yang penuh harapan untuk mereka berdua dengan Four mengaku "kami bekerja, dan bermimpi. Kami bergaduh, dan kami ketawa, dan kami jatuh cinta. ... Christina menyayangi Tris sama seperti Four dan mereka meratapinya juga.

Siapa yang membunuh Tris?

Ini secara amnya difahami sebagai misi bunuh diri, dan, walaupun Tris berjaya melarikan diri dari serum kematian, dia ditembak oleh David, ketua Biro, sama seperti misinya tercapai. Semasa dia meninggal dunia, Tris melihat penglihatan ibunya menghulurkan tangan kepadanya.

Adakah Tris dan Four tidur bersama?

Tris dan Four melakukan hubungan seks. Sebaik sahaja Tris dan Tobias sampai ke ibu pejabat Candor, mereka mengetahui bahawa Zeke dan Tori adalah pengkhianat. Kemudian, mereka muncul di ibu pejabat dan didedahkan bukan pengkhianat tetapi pengintip.

Mengapakah empat meninggalkan abnegasi?

Mengapa Empat meninggalkan Abnegation? Bapanya bersikap kasar terhadapnya, dan dia mahu melarikan diri darinya. ... Dia tidak mahu terpaksa berjumpa ayahnya lagi.

Mengapa Tris mendapat tatu abnegation?

Seperti yang dinyatakan oleh Tris, tatu "adalah sebahagian daripada kehidupan di sini" dengan Dauntless—dan di sinilah tempat dia tinggal (19.29). ... Tidak seperti tatu "burung ini mewakili keluarga saya", meterai Abnegation melambangkan siapa Tris dan akan sentiasa berada pada tahap tertentu. Dia mungkin Dauntless, tetapi dia juga mempunyai beberapa Abnegation dalam dirinya.

Apakah perbezaan umur antara empat dan Tris?

Dalam Divergent Veronica Roth, Empat berumur 18 tahun apabila dia bertemu dengan Tris yang berusia 16 tahun. “Theo James yang melakonkan watak cinta dalam filem saya adalah 28, dalam buku itu wataknya adalah 18, tetapi dalam filem itu kami membuat dia kira-kira 24/25. Dia ni macam awet muda.

Adakah Tris dan Four putus?

Caleb dicalonkan kerana semua orang membencinya. Tris dan Tobias berpisah dan rasa terharu tentang betapa mereka menyayangi satu sama lain. ... Dia memutuskan untuk mengorbankan dirinya dan bukannya Caleb, kerana dia melakukannya untuk membebaskan dirinya daripada rasa bersalah (sebab yang salah) dan dia membunuh dirinya atas nama cinta (alasan yang betul).

Bagaimanakah Tobias bertindak balas terhadap kematian Tris?

Selepas Tobias mengetahui tentang kematian Tris, suasana cerita itu kembali ke keadaan asalnya suram dan menakutkan. Tobias tidak tahu apa yang perlu dilakukan tanpa dia; dia adalah pasangan jiwanya. Bangun setiap hari menjadi menyakitkan baginya, kerana apa yang dia fikirkan adalah kehilangan Tris.

Adakah empat juga berbeza?

tidak, Empat tidak berbeza. Dalam buku Four pada mulanya kelihatan Divergent kerana dia menentang serum kawalan minda dan boleh kekal sedar semasa simulasi, tetapi dia sebenarnya rosak secara genetik dan oleh itu bukan Divergent.

Siapa yang membunuh Paus Tobias?

Semasa Krisis Anti-Monitor, Tobias serta semua orang dalam multiverse kecuali tujuh Paragon, telah dibunuh dalam gelombang antijirim oleh Anti-Monitor pada 10 Disember 2019, hanya akan dipulihkan sebulan kemudian, selepas Paragons dan Spectre mencipta alam semesta baharu.

Bagaimanakah ibu Tris menyelamatkannya?

Natalie Prior ialah ibu kepada Beatrice "Tris" Prior dan Caleb Prior dan isteri kepada Andrew Prior. Dia dilahirkan di Dauntless kepada pemimpin Dauntless. Apabila Jeanine menjatuhkan hukuman mati kepada Tris, dia datang untuk menyelamatkannya. Dia menyelamatkannya daripada lemas dalam tangki dan juga mendedahkan bahawa dia sendiri adalah Divergent.

Mengapa empat meminta Tris memanggilnya Tobias?

Four berkata dia tidak berasa seperti dia tergolong dalam Dauntless, dan Tris menegaskan dia tidak pernah mementingkan diri sendiri untuk Abnegation. Empat tidak bersetuju, memberitahunya dia menunjukkan banyak sifat tidak mementingkan diri, serta kepintaran dan keberanian. Dia memintanya memanggilnya Tobias dan mereka bercium buat kali pertama.

Adakah anak Four Marcus?

Tobias Eaton, lebih dikenali sebagai Four, ialah deuteragonist trilogi Divergent. Dia adalah anak kepada Evelyn Johnson dan Marcus Eaton. Bersama Lauren (pengajar kepada inisiat kelahiran Dauntless), dia adalah pengajar kepada inisiat pemindahan.

Siapa yang mengkhianati Tris dalam Divergent?

Pada Majlis Pemilihan, kedua-duanya Caleb dan Tris memilih puak yang berbeza daripada Abnegation, Caleb memilih Erudite dan Tris memilih Dauntless. Kemudian, Caleb mengkhianati Tris kepada Jeanine dan dia tidak dapat memahami motifnya.

Siapa yang Tris suka secara berbeza?

Minat Cinta

Tobias Eaton- juga dikenali sebagai 'Empat', Tris mengembangkan perasaan yang kuat untuknya.

Siapa yang Tris suka dalam divergen?

Tobias "Empat" Eaton

Sejak pertama kali bertemu dengannya, Tobias (kemudian dikenali sebagai Four), Tris secara automatik menyukainya. Dia tidak sedar bahawa perasaan itu adalah cinta atau tarikan; dia hanya tertarik kepadanya secara semula jadi.

Apakah kata-kata terakhir Tris?

Kata-kata terakhirnya kepada Tris ialah “Beranilah, Beatrice.saya sayang awak.” Dengan kata-kata ini, dia menyokong kedua-dua tingkah laku Dauntless dan nilai Abnegation. Kenyataan itu pahit, kerana dia ditembak mati oleh askar Dauntless sejurus selepas itu.

Siapa yang membunuh wasiat secara berbeza?

Will adalah salah seorang kawan baik Tris Prior dan teman lelaki Christina semasa permulaan Dauntless mereka. Dia, bagaimanapun, telah dibunuh oleh Tris apabila dia berada di bawah kawalan Jeanine.

Mengapa Tris memotong rambutnya?

E! Berita mengatakan bahawa dalam tradisi klasik heroin filem dan sesiapa sahaja yang mengalami perpisahan, potongan pixie baharu Woodley bertujuan untuk menunjukkan perubahan wataknya: "Rambutnya dipotong pendek ketika dia mengejar pencarian dan penentangannya.