Bolehkah saya membina ruang bawah tanah di bawah rumah saya?

Membina ruang bawah tanah di bawah an rumah sedia ada selalunya mungkin, walaupun syarat-syarat tertentu mesti dipenuhi untuk memastikan projek ini berjaya. Memindahkan rumah dan membina ruang bawah tanah baharu adalah tugas rumit yang memerlukan kepakaran kontraktor profesional dan berlesen.

Berapakah kos untuk meletakkan ruang bawah tanah di bawah rumah?

Memanjangkan rumah anda di bawah paras tanah secara amnya lebih mahal daripada pelanjutan rumah aras yang sama kerana lebih banyak kerja diperlukan. Anda harus merancang untuk membelanjakan daripada sekitar $250,000* hingga $500,000* untuk ruang yang sedia untuk anda pindahkan, termasuk bahan, buruh dan pengurusan projek.

Bagaimanakah anda meletakkan ruang bawah tanah di bawah rumah sedia ada?

Untuk membina ruang bawah tanah di bawah rumah sedia ada, anda perlu angkat rumah, gali di bawah rumah, dan bina sokongan asas, dan kemudian tuangkan lantai bawah tanah yang baharu. Setelah struktur siap, adalah penting untuk kalis air dan melindungi dinding bawah tanah yang baru.

Bolehkah anda membina ruang bawah tanah di bawah rumah di atas papak?

Memandangkan asas di rumah ladang biasa anda yang dinaikkan biasanya adalah papak, menggali ruang bawah tanah di bawahnya mungkin sangat mahal, walaupun mungkin. Lagipun, hampir mana-mana struktur boleh disokong untuk membolehkan penggalian di bawah. ... Jelas sekali bahawa pekerjaan sedemikian boleh menelan kos sehingga separuh daripada nilai rumah.

Apakah keburukan rumah papak?

Salah satu potensi kelemahan yang paling ketara ialah jika rekahan papak. Ini boleh menjejaskan integriti struktur rumah dengan ketara dan sukar serta mahal untuk dibaiki. Antara faktor yang boleh mengakibatkan keretakan papak ialah akar pokok, anjakan tanah, gempa bumi, atau tanah beku.

Bloxburg: Bagaimana Untuk Membina Ruang Bawah Tanah Di Bawah Rumah Anda? • Roblox

Adakah papak bermakna tiada ruang bawah tanah?

Papak konkrit tidak mempunyai ruang merangkak di bawahnya. Asas jenis ini berbeza daripada asas rumah dengan ruang bawah tanah dalam hal ini: Tiada ruang di bawah lantai. Ruang bawah tanah biasanya ditemui di Utara, sama ada ia menjadi sangat sejuk.

Adakah berbaloi untuk menggali ruang bawah tanah?

Untuk kebanyakan bahagian, ia tidak akan menjadi yang baik idea untuk menggali ruang merangkak anda ke ruang bawah tanah. Proses menukar ruang merangkak anda kepada ruang bawah tanah mengambil masa yang sangat lama, ia sangat mahal, dan ia tidak akan menambah banyak peluang storan atau ruang kediaman anda.

Bolehkah anda menukar ruang merangkak ke ruang bawah tanah?

Crawlspaces, walaupun memerlukan perancangan tapak yang luas dan saliran yang betul, boleh ditukar menjadi ruang bawah tanah penuh. ... Daripada membina tambahan, sesetengah pemilik rumah mungkin mahu menambah ruang bawah tanah pada rumah dengan menukar ruang merangkak menjadi ruang bawah tanah penuh.

Berapakah kos untuk menyiapkan ruang bawah tanah seluas 1000 kaki persegi?

Berapakah kos untuk menyiapkan ruang bawah tanah seluas 1,000 kaki persegi? Berharap untuk membayar $7,000 hingga $23,000, atau $15,000 secara purata, untuk menyelesaikan ruang bawah tanah seluas 1,000 kaki persegi. Tambah sekitar $6,500 jika anda ingin mengupah pereka dalaman dan $2,650 lagi untuk perabot.

Adakah mahal untuk membuat ruang bawah tanah?

Ruang bawah tanah akan kos, secara purata, $10 hingga $25 setiap kaki persegi untuk membina, berbanding $3 hingga $5 setiap kaki persegi dengan papak konkrit.

Bolehkah anda menggali di bawah rumah?

Cara konvensional menggali dan membina di bawah rumah ialah untuk menjauhi dinding binaan bata dan membina dinding penahan dan papak baharu agar sesuai dengan ketinggian kepala yang diperlukan. ... Dinding penahan baru hanya perlu dinding rendah dan kekuatan dinding penahan boleh dibina ke dalam papak baru.

Adakah lebih murah untuk membina rumah tanpa ruang bawah tanah?

Membiarkan ruang bawah tanah belum selesai adalah lebih murah. Menambah semula ruang bawah tanah anda biasanya berharga $6,500 hingga $18,500. Ruang bawah tanah juga menawarkan rakaman persegi dengan harga yang lebih murah, kerana harga rakaman persegi bawah tanah lebih murah daripada bahagian lain di rumah.

Adakah saya memerlukan permit untuk menyelesaikan ruang bawah tanah saya?

Dalam kebanyakan keadaan, anda memerlukan permit untuk menyelesaikan ruang bawah tanah. Banyak majlis perbandaran memerlukan permit untuk menyiapkan ruang bawah tanah jika anda memasang dinding baru. Takrif dinding termasuk memasang dinding kering di atas dinding berbingkai sedia ada sebelum ini. Sebarang jenis kerja paip, elektrik atau HVAC juga memerlukan permit.

Apakah cara paling murah untuk menyelesaikan ruang bawah tanah?

Berikut ialah sembilan idea projek yang akan menjadikan ruang bawah tanah anda boleh didiami mengikut bajet:

  1. Fokus pada siling, lantai dan dinding.
  2. Memperbaiki bahagian bawah tanah.
  3. Cat siling dan dinding.
  4. Sediakan ruang untuk penyimpanan.
  5. Nyalakan ruang.
  6. Cipta ruang untuk kraf dan aktiviti.
  7. Tambah lantai yang mudah dipasang.
  8. Cat atau noda lantai.

Dalam urutan apakah saya harus menyelesaikan ruang bawah tanah saya?

Daripada penebat dan pembingkaian kepada memilih cat dan sentuhan kemasan anda, ikut langkah ini untuk menyelesaikan dinding bawah tanah anda.

  1. Langkah 1: Pasang Penebat. ...
  2. Langkah 2: Bingkai Dinding. ...
  3. Langkah 3: Pasang Utiliti. ...
  4. Langkah 4: Lekapkan Drywall. ...
  5. Langkah 5: Cat.

Yang manakah lebih baik ruang merangkak atau ruang bawah tanah?

Di kawasan yang terdedah kepada gempa bumi atau banjir yang kerap, ruang merangkak menyediakan asas yang lebih baik daripada ruang bawah tanah. Oleh kerana sifatnya yang padat, mereka boleh memegang seluruh rumah bersama-sama lebih baik daripada ruang bawah tanah atau bilik bawah tanah. Inilah sebabnya mengapa ruang merangkak kebanyakannya ditemui di kawasan basah dan paya.

Mengapakah rumah dibina di atas ruang merangkak?

Dua sebab utama rumah mempunyai ruang merangkak ialah kos dan kebolehcapaian - kerana ruang merangkak berfungsi dengan membenarkan udara luar beredar di bawah rumah. ... Mengalihkan kotoran ke meratakan lot yang landai untuk alas konkrit boleh menjadi mahal; ruang merangkak menafikan keperluan itu. Keselesaan.

Berapakah kos untuk menurunkan ruang bawah tanah?

Berapakah kos untuk menurunkan lantai bawah tanah? Biasanya, kosnya antara $350 hingga $450 untuk menyokong setiap kaki linear persegi. Setelah siap, keseluruhan projek boleh menelan kos antara $20,000 hingga $50,000.

Adakah mungkin untuk menurunkan lantai bawah tanah?

Menurunkan lantai bawah tanah adalah cara praktikal yang membolehkan penambahan ruang yang sangat diperlukan di rumah tetapi ia mesti dilakukan oleh kontraktor pembaikan asas bertauliah yang menggunakan data kejuruteraan yang betul dan kaedah pembinaan terkini.

Sejauh mana ruang bawah tanah boleh digali?

Mengapa ruang bawah tanah A.S. tidak begitu dalam

Untuk satu, piawaian keselamatan semasa di A.S. menangmungkin tidak membenarkan ruang bawah tanah lebih dalam daripada satu tingkat. Kod Kediaman Antarabangsa (digunakan di sini) memerlukan setiap tingkat bawah tanah—walaupun terdapat beberapa—mempunyai sekurang-kurangnya satu cara untuk keluar, selain daripada tangga dalaman, kata Gary J.

Adakah lebih murah untuk membina ruang bawah tanah atau cerita kedua?

Secara umumnya, membina cenderung lebih murah daripada ruang bawah tanah. Yang berkata, tidak lama dahulu, kayu berada pada tahap tertinggi sepanjang masa dan ruang bawah tanah adalah pilihan yang lebih baik. Semak dengan pembina anda dan mereka boleh menasihati anda tentang kebaikan, keburukan dan kos setiap satu.

Apakah yang dimaksudkan apabila rumah mempunyai ruang bawah tanah papak?

Ruang bawah tanah papak adalah asas bangunan yang paling mudah. Pada dasarnya, ia adalah sekeping konkrit diletakkan terus ke atas tanah. Ia juga bertindak sebagai lantai ruang bawah tanah. Di sekeliling bahagian luar papak, konkrit membentuk rasuk sedalam 2 hingga 3 kaki yang menyokong seluruh rumah yang dibina di atas.

Adakah rumah yang dibina di atas papak buruk?

Teknik pembinaan atau kemasan yang lemah boleh menghasilkan tompok yang tidak rata dan lantai yang tidak rata. Selain itu, air atau lembapan boleh naik melalui sebarang retakan pada kemasan lantai yang merosakkan papak. Akhirnya, asas papak konkrit boleh dianggap murah dan memberi kesan negatif kepada nilai jualan semula rumah.

Adakah selamat untuk tidur di ruang bawah tanah?

Walaupun udara tersumbat di bawah gred tidak akan menjejaskan sesiapa yang tinggal di tingkat atas, ia boleh mencetuskan serangan asma atau masalah pernafasan lain kepada mereka yang menghabiskan masa di bilik tidur bawah tanah atau bilik rehat.

Adakah saya memerlukan permit untuk memasang drywall?

Adakah anda memerlukan permit untuk memasang dinding kering? Ya, anda mesti mendapatkan permit sebelum memulakan sebarang kerja pembinaan atau pengubahsuaian baharu. ... Walaupun anda ingin memasang dinding kering, permit yang diluluskan akan menjauhkan anda daripada sebarang denda atau masalah.