Adakah terbalik kisah benar?

Semuanya berdasarkan, sebahagiannya, pada kisah benar jutawan quadriplegic Philippe Pozzo di Borgo dan bekas bantuannya, Abdel Sellou. Menjelang tayangan filem pada Blu-ray, berikut ialah cara filem itu bertindan berbanding filem asal dari segi ketepatan fakta.

Apa yang berlaku kepada Philippe Pozzo di Borgo?

Philippe di Borgo menjadi pesakit quadriplegic diabetik pada tahun 1993 berikutan kemalangan paragliding. Kerana kecacatannya, dia cuba membunuh diri dengan membungkus tiub oksigen di lehernya.

Siapa yang terbalik berdasarkan?

Malah, ia berdasarkan kisah benar Philippe Pozzo di Borgo dan Abdel Sellou (nama ditukar kepada Phillip Lacasse dan Dell Scott dalam filem itu, masing-masing dilakonkan oleh Bryan Cranston dan Hart) dan diadaptasi daripada filem Perancis 2012 Les Intouchables.

Adakah Kevin Hart sebenarnya paraglide?

Ya, terdapat beberapa sihir Hollywood yang terlibat

Tidak seperti Cranston, Hart tidak terbang dalam mana-mana adegan. Akibatnya, penggambaran Hart "paragliding" memerlukan sedikit kreativiti, termasuk pelantar terbang yang digantung dari kren, struktur teduh yang menyerupai kanopi peluncur dan kipas besar untuk angin.

Adakah Philippe Pozzo di Borgo dan Abdel Sellou masih berkawan?

Mereka masih berkawan, walaupun mereka tidak sering berjumpa seperti dulu. Lelaki itu meninggalkan Perancis: Abdel kembali ke Algeria di mana dia membuka ladang burung, dan Philippe berpindah ke Maghribi. “Saya dan Abdel menamatkan kerjasama apabila kami berdua menemui pasangan jiwa kami.

Philippe Pozzo di Borgo

Bagaimanakah Phillip Lacasse lumpuh?

Dell dan Philip mula terikat, dan Philip memberitahu Dell bahawa dia lumpuh dalam kemalangan paragliding, dan mendedahkan kesakitan kehilangan isterinya.

Adakah mereka benar-benar melakukan paragliding secara terbalik?

ya. Kisah benar Upside mendedahkannya kemalangan paragliding sebenar berlaku di relief Savoyard di Mont Bisanne di Alps Switzerland pada tahun 1993 apabila Philippe berumur 42 tahun. Dia telah terganggu oleh pemikiran tentang pekerja yang telah diberhentikan dan tidak memberikan perhatian yang cukup kepada apa yang dia lakukan.

Adakah Abdel Sellou memulakan perniagaan?

Sellou tidak lagi tinggal di banlieues Paris, tetapi telah memulakan perniagaan dan kini berkembang biak ayam di Algeria. Dan dia menulis buku juga. "Bagi seseorang yang tidak pernah membaca buku dalam hidupnya, 'You Changed My Life' ialah surat terima kasih setebal 250 muka surat," katanya mengenai buku terlarisnya.

Di mana mereka pergi paragliding secara terbalik?

Paragliding off Gunung Woodrat - Adegan filem The Upside 360 ​​Panorama | 360Bandar. Woodrat Mountain ialah tapak pelancaran popular untuk paraglider & hangglider di luar Ruch, Oregon.

Di manakah filem terbalik?

Di manakah The Upside difilemkan? The Upside telah difilemkan dalam 1900 JFK Boulevard, Hotel Black Bass, Pusat Seni Bina dan Reka Bentuk, East Allegheny Ave, Gilham St, Hawk Mountain Sanctuary, Kensington Ave, New York City, Sun Center Studios, The Kimmel Center dan Restoran XIX (Sembilan Belas).

Adakah Kevin Hart dan Bryan Cranston berkawan?

Bryan Cranston sedang menghantar tenaga 'positif' kepada bekas bintang bersamanya Kevin Hart, bersama rakan rapatnya The Rock dan T.I. ... Kevin dan Bryan menjalin persahabatan semasa penggambaran filem itu pada 2017, yang turut membintangi Nicole Kidman.

Apa yang berlaku kepada Abdel Sellou?

Abdel Sellou kini tinggal di Algeria bersama isteri dan tiga anaknya, di mana dia mengusahakan ladang ayam. Dia kekal rapat dengan Philippe Pozzo di Borgo, yang tinggal di Maghribi bersama isteri kedua dan dua anaknya.

Berapa banyak filem terbalik adalah benar?

Semuanya berdasarkan, sebahagiannya, pada kisah benar jutawan quadriplegic Philippe Pozzo di Borgo dan bekas bantuannya, Abdel Sellou. Menjelang tayangan filem pada Blu-ray, berikut ialah cara filem itu bertindan berbanding filem asal dari segi ketepatan fakta.

Di manakah hotel di hujung terbalik?

Julia Hatmaker melihat AKA Universiti City, hotel Philadelphia tempat pelakon "The Upside" menginap semasa mereka menjalani penggambaran filem itu.

Bilakah Phillip LaCasse meninggal dunia?

Obituari untuk Philip Louis LaCasse

Dilahirkan pada 16 September 1948; meninggal dunia 28 Januari 2015.

Berapa banyak bayaran yang diterima oleh Dell?

Daripada set The Upside, ini ialah skrin Dell (Kevin Hart) yang digunakan, wira, gaji pertama Dell untuk lima ribu tiga ratus lapan puluh dua ringgit, semak daripada Lacasse Entrepreneurial Inc, semak # 2389.

Adakah terdapat versi Inggeris The Intouchables?

SEBELUM INI, 14 Jun: Syarikat Weinstein Inggeris tanpa tajuk-pembuatan semula bahasa filem Perancis The Intouchables yang mendapat pujian ramai akan dibuka di seluruh negara pada 9 Mac tahun depan.

Adakah Aaron Paul dan Bryan Cranston berkawan?

Kebanyakan kawan rapat Aaron Paul adalah rakan sekelasnya yang 'Breaking Bad', dengan Bryan Cranston menjadi kawan baiknya yang sebenar. Pelakon itu juga berkawan dengan rakan-rakannya yang lain dari rancangan itu serta mereka yang bekerja dengannya di set BoJack Horseman dan West World.

Berapa harga Kevin Hart?

Pelawak bersaiz pint Kevin Hart mempunyai akaun bank yang besar: Sehingga 2021, nilai bersih Hart dianggarkan sekitar $200 juta, menangkap kira-kira $59 juta dalam tempoh Julai 2018 hingga Jun 2019 sahaja.

Siapa pelakon hitam di bahagian atas?

Pelakon itu membintangi "The Upside," pembuatan semula Hollywood filem Perancis yang terkenal "The Intouchables," komedi rakan 2011 yang mengikuti persahabatan yang tidak mungkin antara seorang lelaki kulit putih lumpuh kaya (Cranston) dan bekas pembantu kesihatan rumah hitamnya (Kevin Hart).