Adakah mace windu bertahan?

Watak-watak Star Wars yang masih hidup selepas seolah-olah jatuh ke kematian menentukan bahawa Mace Windu masih hidup selepas Revenge of the Sith.

Adakah Mace Windu terselamat daripada kejatuhannya?

Jackson telah bersetuju ada peluang besar Mace Windu terselamat daripada terjatuh Dendam Sith. Dalam temu bual dengan EW, Samuel L. Jackson mendakwa: "Sudah tentu dia [masih hidup]! Jedi boleh jatuh dari jarak yang menakjubkan.

Adakah mayat Mace Windu ditemui?

Salah satunya ialah mayatnya ditemui dan dilupuskan secara tidak sengaja. Lagipun, selepas Perintah 66, tidak mungkin mereka akan mengadakan upacara untuk menghormati Jedi yang telah mati. Yang lain ialah dia mendarat dalam keadaan sedemikian tempat yang tidak pernah mereka temui mayatnya.

Adakah Mace Windu masih hidup?

Parti itu mungkin belum berakhir, mungkin kita akan melihat Mace Windu sekali lagi dalam pertunjukan batch yang buruk. Ia telah disahkan bahawa Windu terselamat daripada peristiwa balas dendam sith.

Adakah Mace Windu akan kembali?

Jackson dan George Lucas bersetuju bahawa Mace Windu terselamat daripada jatuh dari tingkap di Coruscant dalam Revenge of the Sith. ... Jadi, Windu masih hidup dalam kanun, tetapi, terima kasih kepada Palpatine's Force kilat, dia akan berparut teruk.

George Lucas Mendedahkan Mengapa Dia Kini Beranggapan Mace Windu SELAMAT - Star Wars Menjelaskan

Adakah Finn Mace Windu anak?

Finn bukan sahaja anak Lando Calrissian tetapi Cucu Mace Windu. ... Finn akan dilahirkan dalam beberapa tahun akan datang selepas Pertempuran Yavin, dan kemudian mencuri Perintah Pertama untuk latihan Stormtrooper mereka selepas menyerang Cloud City.

Adakah Mace Windu akan berada dalam Obi Wan?

Salah satu projek Star Wars yang berpotensi termasuk Mace Windu ialah siri Obi-Wan Kenobi akan datang yang dibintangi oleh Ewan McGregor. Pertunjukan itu akan mengikuti masanya secara berasingan selepas Episod III, dan akan menyambung lagi prekuel kepada trilogi asal.

Adakah Qui-Gon Jedi KELABU?

Sekitar 44 BBY, Jedi Master Qui-Gon Jinn telah difikirkan sebagai Jedi Kelabu oleh beberapa ahli Ordo kerana sering menentang tuntutan mereka. Satu kumpulan Jedi yang murtad menggambarkan diri mereka sebagai "kelabu" walaupun mereka berpegang pada pandangan yang sama seperti Majlis Jedi mengenai subjek sisi gelap.

Siapa yang melatih Qui-Gon?

Dilahirkan di Coruscant sekitar 80 BBY (Sebelum Pertempuran Yavin), Qui-Gon dilatih sebagai Padawan di bawah Jedi Master Count Dooku.

Siapa anak Mace Windu?

Ramai orang — termasuk Boyega dan Samuel L. Jackson sendiri — berpendapat demikian Finland ialah anak kepada Mace Windu. Jackson memainkan watak dalam The Phantom Menace, Attack of the Clones, dan Revenge Of The Sith, filem terakhir di mana dia dibunuh oleh Maharaja Palpatine dan beberapa petir Force.

Apakah warna lightsaber yang paling jarang?

Lightsabers kuning adalah beberapa bilah yang paling jarang digunakan oleh ahli Jedi Order.

Adakah Mace Windu bertahan dalam Perintah 66?

Watak-watak Star Wars yang masih hidup selepas seolah-olah jatuh ke kematian menentukan bahawa Mace Windu masih hidup selepas Revenge of the Sith.

Apa yang berlaku kepada lightsaber Mace Windu?

Lightsaber Mace Windu adalah senjata yang digunakan oleh Jedi Master yang eponim semasa kerjayanya. ... Dalam 19 BBY, the lightsaber hilang apabila ia dijatuhkan dari tingkap pejabat Tertinggi Canselor Palpatine sebelum kematiannya. Dalam 18 BBY, penyelamat Duros mendapatkannya dan memberikannya kepada Senator Sano Sauro.

Siapa Jedi yang paling kuat?

10 Jedi Padawan Paling Berkuasa Dalam Star Wars Canon, Peringkat

  1. 1 Anakin Skywalker. Anakin Skywalker dapat menggunakan Force dengan jumlah kehebatan yang luar biasa untuk seorang yang masih muda.
  2. 2 Revan. ...
  3. 3 Yoda. ...
  4. 4 Dooku. ...
  5. 5 Luke Skywalker. ...
  6. 6 Ben Solo. ...
  7. 7 Ahsoka Tano. ...
  8. 8 Rey. ...

Siapa yang membunuh Darth Vader?

Vader tidak mahu melihat anaknya mati, jadi dia menangkapnya Palpatine dan melemparkannya ke bawah sebatang kayu. Walau bagaimanapun, apabila dia melakukan ini, Palpatine menyentak Vader dengan kilat kuat juga, dan tidak lama kemudian, Vader mati dalam pelukan Luke.

Adakah Jar Jar Binks seorang Sith Lord?

Satu teori peminat Star Wars yang popular ialah kekok Jar Jar Binks sebenarnya adalah Sith Lord. Terdapat sejumlah bukti yang mengejutkan untuk menyokong perkara ini. ... Banyak tindakan Jar Jar membuka jalan untuk perkara yang akan datang, termasuk kebangkitan Empayar Galactic. Persoalannya ialah sejauh mana tindakannya memberi kesan kepada rantaian peristiwa itu.

Adakah Qui-Gon akan menyertai Dooku?

Ia telah disahkan dalam kanun Star Wars itu Qui-Gon Jinn tidak akan pernah meninggalkan Perintah Jedi untuk menyertai Count Dooku. ... Menurut pustakawan Jocasta Nu, keputusan Dooku untuk kembali ke dunia asalnya Serenno adalah saat yang menyakitkan bagi Jedi, apatah lagi kerana dia adalah salah seorang pelajar Master Yoda sendiri.

Adakah Qui-Gon masih hidup?

Sejak Qui-Gon Jinn masih hidup, itu bermakna dia dapat melatih Anakin Skywalker dengan cara Force dan bukannya Obi-Wan Kenobi (yang kita akan hubungi semula sedikit masa lagi).

Adakah Qui-Gon dalam Kenobi?

Liam Neeson akhirnya mengulas tentang kemungkinan dia kembali ke Star Wars Universe sebagai master Jedi Qui-Gon Jinn dalam siri Obi-Wan Kenobi Disney+. ... Qui-Gon adalah salah seorang Obi-Guru-guru Wan Kenobi, dan Master Jedi adalah orang yang menemui Anakin Skywalker Tatooine dan mendorongnya untuk dilatih sebagai Jedi.

Adakah Luke seorang Jedi kelabu?

Salah satu teori yang paling bernuansa, yang berkaitan dengan keadaan politik galaksi dan Force yang lebih luas, ialah kemajuan idea yang telah lama dipegang: Luke kini seorang "Gray Jedi." Ia adalah satu konsep yang besar, dan yang bukan sahaja akan menerangkan apa yang berlaku dengan wataknya, tetapi juga menunjukkan ke mana arah tuju trilogi sekuel itu ...

Adakah Sith KELABU?

Grey Sith Order adalah puak berdasarkan Ossus.

Apakah maksud lightsaber kuning?

Kuning ditunjukkan seorang Jedi Sentinel, Jedi yang mengasah kemahirannya dalam keseimbangan pertempuran dan usaha ilmiah. ... Walau bagaimanapun, peranan khusus seperti pengawal kuil semuanya menggunakan kristal kuning untuk menghidupkan lightsabers mereka.

Adakah Mace Windu Jedi KELABU?

Mace Windu bukan 'Gray Jedi. ... ' Vaapad, gaya lightsaber yang dicipta oleh Master Jedi, telah Mace meneroka bahagian gelap, ke dalam emosinya. Tidak seperti Jedi lain pada zamannya, Windu mengetuk Sisi Gelap untuk mencari keseimbangan dalam dirinya, memahami dan menggunakan sisi gelap tetapi tidak pernah tunduk kepadanya.

Adakah Mace Windu dalam Battlefront 2?

Trivia. Dalam Star Wars Battlefront 1, Mace kadangkala memuatkan semula lightsabernya semasa gangguan sistem. Dia adalah bersuara oleh T.C. Carson dalam Star Wars: Battlefront II yang turut menyuarakannya dalam Siri TV Clone Wars.

Kenapa lightsaber Mace Windu berwarna ungu?

Initiate Jedi menyembuhkan musuhnya dengan bantuan daripada Force dan, sebagai ucapan terima kasih, diberikan hadiah: kristal ungu. Dia menggunakan kristal ini untuk memasang lightsabernya, yang mengeluarkan bilah ungu yang tersendiri.