Adakah ia mengeluarkan atau bersurai?

Bersurai adalah berselerak, dan mengeluarkan adalah membayar. Jangan campur adukkan — anda tidak mahu wang anda tersebar! Untuk mengingati perbezaannya, lihat surat: Menyuraikan parti tetapi mengeluarkan wang dari bank.

Apakah perbezaan antara disbursed dan dispersed?

Pengeluaran bermaksud "mengedarkan wang." Bersurai bermaksud "mengedar atau berselerak." Bersurai berlaku untuk segala-galanya kecuali wang. Anda boleh menyebarkan ilmu kepada pelajar anda. ... Tetapi jika wang yang anda ingin agihkan, keluarkan. Perkataan itu datang, sebahagiannya, daripada perkataan Perancis untuk dompet, bourse.

Bagaimana anda menggunakan disperse dalam ayat?

Contoh ayat bersurai

  1. Dia terbatuk perlahan dan melambai-lambaikan tangan untuk menyuraikan asap. ...
  2. Para tetamu mula bersurai, ada yang tidak mengambil cuti dari Helene. ...
  3. Pada peringkat lanjut pertumbuhannya, zarah-zarah tersebar dalam arah serenjang cahaya yang tidak lagi terkutub sepenuhnya.

Apakah yang dimaksudkan dengan menyebarkan dana?

kata kerja transitif. 1a : membayar : membelanjakan terutamanya daripada a dana mengeluarkan wang. b : untuk membuat pembayaran dalam penyelesaian pengeluaran bil.

Bagaimana anda menggunakan disburse dalam ayat?

1. Gaji telah dikeluarkan oleh pejabat penggaji. 2. Bantuan tersebut tidak akan disalurkan sehingga tahun hadapan.

🔵 Disburse dan Disburse - Disburse Meaning - Disburse Contoh - Disburse Defined

Apakah jumlah pengeluaran?

Pengeluaran bermakna membayar wang. Istilah pengeluaran boleh digunakan untuk menggambarkan wang yang dibayar ke dalam belanjawan operasi perniagaan, penghantaran jumlah pinjaman kepada peminjam, atau pembayaran dividen kepada pemegang saham. ... Pengeluaran adalah penghantaran dana sebenar daripada akaun bank.

Apakah perbezaan antara pengeluaran dan pembayaran?

Secara umum, perbezaan antara pembayaran dan pengeluaran adalah bahawa satu adalah contoh atau proses pengeluaran manakala satu lagi adalah tindakan membayar. ... Anda mendapat kebenaran daripada pelanggan untuk membayarnya. Pelanggan menerima, menggunakan atau mendapat manfaat daripada barangan/perkhidmatan yang anda bayar (untuk mereka).

Apakah proses pengeluaran?

Proses pengeluaran wang mengambil data pembayaran dan mengubahnya menjadi instrumen pembayaran. Pengeluaran mencairkan yang perlu dibayar dan menjana pembayaran kepada vendor. ... Dokumen pembayaran termasuk dokumen Electronic Funds (EFT) dan Automated Disbursements (AD). Bendahari mengawasi pengeluaran semua pembayaran.

Mengapa saya mendapat cek pengeluaran?

Cek pengeluaran ialah a semak bahawa penerima boleh membawa ke bank untuk tunai atau deposit ke akaun bank mereka. Perniagaan kerap menggunakan cek pengeluaran untuk transaksi seperti membayar pekerja atau pembekal, menghantar dividen atau pemegang saham, atau mengagihkan keuntungan kepada pemilik.

Adakah pembayaran adalah bayaran balik?

Pengeluaran berlaku apabila SPC menerima dana persekutuan, negeri atau lain-lain bagi pihak anda. Bayaran balik berlaku apabila amaun pengeluaran yang diterima bagi pihak anda lebih besar daripada amaun yang terhutang untuk tuisyen, yuran dan Garis Kredit Buku.

Apakah perkataan bersurai?

menghamburkan, menghamburkan, menghamburkan, menghalau min menyebabkan berpisah atau berpecah. taburan membayangkan daya yang memacu bahagian atau unit secara tidak teratur dalam banyak arah. bola boling bertaburan pin bersurai membayangkan pemisahan yang lebih luas dan pecah sepenuhnya jisim atau kumpulan.

Apakah maksud dies disperse?

untuk merebak atau bergerak menjauhi kawasan yang luas, atau membuat sesuatu melakukan ini: Apabila hujan turun, orang ramai mula bersurai. Polis menyuraikan orang ramai yang berkumpul.

Apakah maksud despers?

kata kerja (digunakan dengan objek), tersebar, tersebar. untuk memandu atau menghantar pergi ke pelbagai arah; berselerak: untuk menyuraikan orang ramai. menyebar luas; menyebarkan: menyebarkan ilmu. untuk menghilangkan; menyebabkan lenyap: Angin menyuraikan kabus.

Bolehkah wang ditaburkan?

Keluarkan, Bersurai

Untuk mengeluarkan adalah untuk mengagihkan atau membayar wang atau aset kewangan lain.

Siapa yang boleh menunaikan cek pengeluaran?

Seperti mana-mana cek, anda boleh cuba tunaikan cek pengeluaran di bank anda sendiri atau di bank di mana dana diambil. Cek pengeluaran selalunya cek dolar yang besar, yang bermaksud bahawa bank yang menunaikan item ini perlu mengambil langkah keselamatan tambahan sebelum memberikan wang tunai anda.

Apakah tarikh pengeluaran?

Tarikh pengeluaran yang dijangkakan ialah tarikh yang sekolah akan jangkakan untuk mengeluarkan dana Pinjaman Langsung. Tarikh pengeluaran sebenar ialah tarikh dana boleh diakses oleh peminjam.

Apakah invois pengeluaran?

Invois pengeluaran adalah apa yang diberikan oleh vendor, ejen atau wakil kepada syarikat yang menunjukkan wang yang telah dibelanjakan bagi pihak syarikat. Invois layak sebagai bukti dana yang dibelanjakan dan biasanya menyenaraikan item atau perkhidmatan yang dibeli oleh vendor dan kos yang berkaitan dengannya.

Bagaimanakah saya mengetahui pengeluaran pinjaman saya?

  1. Pada telefon bimbit anda dail*642#
  2. Pilih dan klik pilihan log masuk.
  3. Pilih permohonan pinjaman dan pengeluaran.
  4. Pilih pengeluaran pinjaman.
  5. Anda akan menerima SMS mengenai status pengeluaran pinjaman anda.

Berapa lamakah masa yang diambil untuk wang dikreditkan selepas pinjaman dikeluarkan?

Berapa lamakah masa yang diperlukan untuk wang dikreditkan selepas pinjaman peribadi dikeluarkan? Ans. Walaupun ia sedikit berbeza dari pemberi pinjaman kepada pemberi pinjaman, dalam kebanyakan kes, anda mungkin menerima wang tersebut dalam 24 jam sama ada melalui cek/draf permintaan, atau dikreditkan secara elektronik ke dalam akaun simpanan anda.

Berapa lama masa yang diambil untuk pinjaman dikeluarkan?

Ia boleh dibawa ke mana-mana sahaja 2 – 10 minggu untuk anda atau kolej anda menerima dana dari tarikh permohonan pinjaman anda diluluskan. Jika anda mengambil pinjaman yang diperakui sekolah, dana akan disalurkan terus ke sekolah yang anda daftarkan.

Apakah perintah pengeluaran?

Perintah Pengeluaran bermaksud notis yang diberikan oleh anda mengikut Syarat-syarat Khusus Penggunaan untuk Kemudahan, meminta Lukisan; Sampel 1.

Apakah pengeluaran dalam SSS?

SSS dengan betul untuk menerima Manfaat SSS atau hasil Pinjaman anda tanpa perlu bersusah payah. Pendaftaran Akaun Pengeluaran dalam My. ... SSS akan mendepositkan hasil daripada faedah atau permohonan pinjaman terus kepada ahli pengeluaran pilihan akaun. Hasil pinjaman hendaklah dikeluarkan melalui bank peserta PESONet sahaja.

Apakah perjanjian pembayaran?

Lagi Definisi Perjanjian Pengeluaran

Perjanjian Pengeluaran bermaksud bahawa bentuk Perjanjian Pengeluaran yang dilampirkan di sini sebagai EKSHIBIT B untuk dilaksanakan oleh dan antara Peminjam dan Pemberi Pinjaman dan yang menetapkan syarat-syarat tertentu yang mesti dipenuhi untuk mendapatkan Pendahuluan prinsipal di bawah ini.

Berapa lama selepas tarikh pembayaran saya akan mendapat bayaran balik saya?

Pengeluaran bantuan kewangan kolej biasanya berlaku pada suatu ketika antara 10 hari sebelum dan 30 hari selepas kelas bermula.

Apakah resit pengeluaran?

Penerimaan tunai ialah wang yang diterima daripada pengguna untuk penjualan barangan atau perkhidmatan. Pengeluaran tunai adalah wang yang dibayar kepada individu untuk pembelian barangan yang diperlukan dan digunakan oleh syarikat.