Bagaimana untuk mempesonakan epal emas?

Epal emas terpesona boleh dibuat dengan 8 bongkah emas dan satu epal. Epal emas terpesona bersinar seperti item terpesona dan mempunyai hujung alat ungu manakala hujung alat epal emas standard bertukar kepada biru. Walau bagaimanapun, kesan standard epal emas kekal tidak berubah.

Mengapa saya tidak boleh membuat epal emas yang terpesona?

Jeb berkata pilihannya adalah sama ada nerf epal emas atau ladang emas nerf. Memandangkan yang terakhir akan menimbulkan kemarahan yang tidak terhingga daripada masyarakat, mereka pergi dengan nerfing epal Notch dan mengalih keluar resipi kerajinan.

Bagaimana anda membuat epal dewa di Minecraft?

Dalam menu kraf, anda seharusnya melihat kawasan kraf yang terdiri daripada grid kraf 3x3. Untuk membuat epal emas, letakkan 8 jongkong emas dan 1 epal dalam grid kerajinan 3x3. Apabila membuat epal emas, adalah penting bahawa barang-barang itu diletakkan dalam corak yang tepat seperti imej di bawah.

Mengapa saya tidak boleh membuat epal terpesona?

3 Jawapan. Selepas Minecraft 1.9, resipi ini telah dialih keluar, mungkin kerana ia agak OP, dan blok emas boleh diperolehi dengan mudah dengan emas ladang. Jika anda mahukan lebih banyak epal "Notch", anda mungkin perlu menurunkan taraf Minecraft kepada 1.8, dan kembali kepada 1.16 atau apa sahaja versi yang anda gunakan.

Bilakah Minecraft mengeluarkan resipi epal emas yang terpesona?

Sebelum ini, epal ini dibuat dengan meletakkan sebiji epal di atas meja kraf dan mengelilinginya dengan 8 bongkah emas (lihat bahagian kraf), tetapi resipi kraf telah dikeluarkan. dalam 1.9.

bagaimana untuk mempesonakan epal emas

Betapa jarangnya epal emas terpesona dalam edisi batuan dasar Minecraft?

Mendapatkan Epal Emas Terpesona adalah amat sukar. Mereka hanya boleh ditemui di lokasi berikut: Dungeon Chest (3.1% peluang)Dada Mineshaft (1.4% peluang)

Apakah peluang untuk mendapatkan 2 epal emas terpesona di kuil padang pasir?

Peluang satu dalam troli mineshaft ialah 1.4%, jadi 2 adalah 0.0196%.

Betapa jarangnya kuil gurun epal emas terpesona?

Ia diklasifikasikan sebagai jarang epik, yang merupakan jarang tertinggi untuk item. Turut disertakan ialah telur naga dan corak sepanduk. Epal emas terpesona boleh didapati dalam 3.1% peti penjara, 2.6% daripada peti kuil padang pasir, 1.4% kereta ranjau dada di Mineshafts dan 3.1% peti rumah agam hutan, semuanya dalam susunan 1.

Adakah Minecraft mengeluarkan epal emas yang mempesonakan?

Epal emas terpesona kini tidak boleh dibuat, tidak lagi menjadikannya boleh diperbaharui. Epal emas terpesona telah ditambahkan ke penjara bawah tanah, kuil gurun dan peti ranjau.

Bilakah kemas kini 1.9?

1.9, keluaran pertama Combat Update, ialah kemas kini utama kepada Minecraft (Edisi Java) yang dikeluarkan pada 29 Februari 2016. Kemas kini ini telah merombak sepenuhnya pertempuran dengan menambahkan sistem serangan bermasa, penggunaan dwi, ​​anak panah spektrum dan berhujung serta perisai.

Bagaimanakah anda melahirkan epal emas yang terpesona?

Anda boleh memberikan epal emas terpesona pada bila-bila masa anda mahu menggunakan cheat (perintah permainan) dalam Minecraft. Ini dilakukan menggunakan /memberi arahan.

Adakah orang kampung menjual Epal Emas?

Penduduk Kampung Petani boleh berniaga kebanyakan jenis makanan kecuali Enchanted Golden Apples. ... Memandangkan Enchanted Golden Apple memerlukan begitu banyak emas, anda tidak akan mendapat perdagangan itu diisi semula secepat perdagangan lain dan melihat bahawa ia adalah item yang sangat bagus dalam permainan, sudah tentu harganya akan menjadi sangat tinggi.

Adakah Epal Emas sebenar?

Selalunya, istilah "epal emas" digunakan untuk merujuk kepada quince, buah yang berasal dari Timur Tengah.

Apakah epal emas dalam mitologi Yunani?

Mungkin epal mitologi Yunani yang paling terkenal ialah Apple of Discord, iaitu epal emas yang secara tidak langsung memulakan Perang Trojan. Eris, dewi perselisihan tidak dijemput ke perkahwinan Peleus dan bidadari laut Thetis. ... Dewi Hera, Athena, dan Aphrodite semuanya mencapai buah itu.

Bolehkah anda mengecewakan epal emas yang terpesona?

Epal emas terpesona, atau 'Notch Apple' haruslah tidak terpesona dengan batu pengisar. Ia sepatutnya memberikan jumlah xp yang baik, seperti 20 tahap, kerana ia SUPER JARANG.

Dewi Yunani manakah yang dikaitkan dengan epal?

Hesperides, (Greek: “Daughters of Evening”) tunggal Hesperis, dalam mitologi Yunani, gadis bersuara jelas yang menjaga pokok yang mengandungi epal emas yang diberikan oleh Gaea kepada Hera pada perkahwinannya dengan Zeus.

Mengapa Venus memegang epal emas?

Dalam mitos Yunani Aphrodite (dikenali oleh orang Rom sebagai Venus) bersaing untuk hadiah epal emas, yang dia menang dengan menjanjikan Paris bahawa dia boleh berkahwin dengan Helen dari Troy, wanita paling cantik di dunia. Arca Renoir menunjukkan Venus memegang epal itu pada saat kemenangannya.

Mengapa Eris membuang epal emas itu?

Menurut mitologi Yunani, punca awal peperangan ialah Dewi Eris. Dewi perselisihan, Eris sangat marah apabila dia tidak dijemput ke majlis perkahwinan Raja Peleus dan bidadari laut Thetis. ... Eris menyelinap ke majlis perkahwinan dan melemparkan epal emas ke dalam bilik. Pada epal itu terdapat kata-kata, "Kepada Yang Tercantik".