Adakah ia tolok atau tolok?

Tolok kata kerja, yang merujuk kepada mengukur atau menganggar, juga mempunyai varian tolok. Varian ini nampaknya muncul terutamanya dalam sumber tidak formal, walaupun tidak selalunya. Tolok setakat ini adalah ejaan pilihan dalam penggunaan umum untuk kata nama dan kata kerja; kami menggalakkan anda menggunakannya.

Apakah perbezaan antara tolok dan tolok?

Menurut kamus Merriam-Webster: ”perkataan tolok ialah variasi ejaan tolok, yang dalam bentuk kata nama merujuk secara meluas kepada ukuran (“wayar tolok halus”) atau piawai yang digunakan untuk mengukur sesuatu (“pungutan suara ialah tolok yang baik tentang cara pengundi boleh mengundi”).” Merriam-Webster menambah: "Tolok adalah pilihan utama ...

Adakah faedah tolok atau minat tolok?

Adakah ia tolok atau tolok? Jika anda memilih berdasarkan kebarangkalian semata-mata, tolok akan menang setiap kali. Gage ialah ejaan perkataan usang yang bermaksud ikrar, cabaran, dsb. Tolok ialah ejaan untuk digunakan apabila anda mengukur ukuran, anggaran atau piawai.

Bagaimanakah anda menggunakan perkataan tolok?

Tolok dalam Ayat ?

  1. Tinjauan tersebut digunakan untuk mengukur pendapat orang ramai tentang presiden.
  2. Jika termostat tidak mengukur suhu dengan betul, ia mungkin tidak mencetuskan unit pemanasan.
  3. Peronda lebuh raya itu dapat mengukur kelajuan pemandu dengan menggunakan alat radar.

Bagaimana anda mengeja tolok kereta?

Tolok dan tolok selalunya berkongsi makna yang sama, tetapi "tolok" ialah ejaan bahasa Inggeris pilihan untuk topik berkenaan pengukuran, anggaran atau matematik.

Ada Apa Dengan Mengukur Begitu Banyak Perkara dalam "Tolok"

Apa yang dipanggil tolok?

Untuk mengukur adalah untuk mengukur atau menguji. Tolok kata kerja bermaksud menganggar atau mengukur, manakala tolok kata nama ialah alat yang boleh anda gunakan untuk membuat ukuran sedemikian. ... Ketebalan, atau diameter, item seperti wayar (atau laras pistol) ialah satu lagi maksud tolok.

Apakah maksud cek tolok?

Biasanya apabila lampu Check Gauges menyala ia disebabkan oleh salah satu tolok keluar dari julat, seperti sistem elektrik anda, minyak enjin rendah atau jenis cecair lain yang dipantau melalui tolok. Lihat semua tolok semasa enjin dihidupkan dan lihat yang mana satu tidak berada dalam julat normalnya.

Bolehkah anda mengukur keadaan?

Jika anda mengukur tindakan, perasaan atau niat orang dalam situasi tertentu, anda pertimbangkan dengan teliti dan menilai mereka. Moodnya boleh diukur dengan reaksinya terhadap insiden yang paling remeh.

Apakah jenis tolok?

Jenis-jenis Tolok

  • Tolok Jenis Biasa.
  • Tolok Snap atau Tolok Jurang.
  • Tolok Jenis Cincin.
  • Tolok Jenis Had.
  • Tolok Jenis Pin.
  • Tolok Jenis Angkup.
  • Tolok Jenis Feeler.
  • Tolok Padang Skru.

Apakah contoh tolok?

Takrifan tolok ialah kaedah membuat anggaran atau tekaan tentang sesuatu, atau merupakan peranti sebenar yang digunakan untuk mengukur. Contoh tolok ialah kiraan kepala orang di perhimpunan untuk menentukan berapa ramai penyokong ahli politik itu.

Bagaimana anda mengukur minat?

Pertemuan bersemuka membolehkan anda memberi perhatian kepada mata prospek anda. Ini penting kerana, walaupun ia mungkin kedengaran klise, pelebaran murid adalah cara yang sangat berkesan untuk mengukur minat seseorang. Ia adalah tindak balas yang tidak mudah dikawal apabila bertindak balas terhadap perasaan paling dalaman seseorang.

Bagaimanakah anda mengeja mengukur minat mereka?

Untuk perkataan ini terdapat juga ejaan alternatif yang diberikan kamus. Dengan tolok, varian yang diterima kamus adalah tolok, tetapi keadaannya berbeza daripada yang kecil. Dalam bidang tertentu (sains, kejuruteraan), tolok adalah yang lebih biasa digunakan, iaitu, ia adalah ejaan 'standard'.

Apakah tujuan R&R tolok?

Matlamat kajian Gage R&R adalah mudah. Ia adalah direka untuk membolehkan anda mengenal pasti bahagian variasi untuk data yang diperhatikan anda disebabkan oleh variasi sebenar perkara yang anda ukur dan variasi disebabkan oleh peranti pengukur.

Adakah Gage perkataan dalam Scrabble?

ya, gage ada dalam kamus scrabble.

Apakah maksud Gage dalam kejuruteraan?

Tolok, juga tolok yang dieja, dalam pembuatan dan kejuruteraan, peranti yang digunakan untuk menentukan, sama ada secara langsung atau tidak langsung, sama ada dimensi lebih besar atau lebih kecil daripada dimensi lain yang digunakan sebagai piawai rujukan.

Adakah guage satu perkataan?

Tiada perkataan seperti guage. Walau bagaimanapun, gage ialah ejaan Amerika alternatif yang sah.

Apakah pengiraan tolok ketinggian yang paling kurang?

Skala bergraduat mempunyai kiraan paling sedikit 0.02 mm seperti yang dimiliki Vernier Caliper. Dan cara mengambil bacaan ukuran dalam Tolok Ketinggian Vernier adalah sama seperti dalam tolok Vernier.

Apakah tolok had?

: tolok yang berfungsi untuk menentukan sama ada bahagian yang diukur berada dalam had toleransi yang ditetapkan.

Berapakah jenis tolok kereta api yang ada?

Terdapat terutamanya empat jenis tolok kereta api yang digunakan di India, iaitu: Tolok lebar, Tolok sempit, Tolok Standard (untuk Metro Delhi), dan Tolok Meter. Tolok Luas: Tolok lebar juga dikenali sebagai tolok lebar atau garis besar. Jarak antara dua landasan dalam tolok kereta api ini ialah 5 kaki 6 inci (1676 mm).

Apakah maksud tolok dalam Jarum?

Saiz tolok jarum menunjukkan berapa diameter lumen (bukaan).. Semakin tinggi tolok, semakin kecil diameternya. Sebagai contoh, jarum tolok 30 mempunyai lumen yang lebih sempit daripada jarum tolok 25. Syarikat yang berbeza menggunakan ukuran yang berbeza untuk tolok, jadi adalah penting untuk menentukan diameter dalam.

Apakah maksud tolok untuk wayar?

Tolok wayar merujuk kepada ketebalannya. Setiap tolok diwakili oleh nombor, dengan nombor yang lebih kecil mewakili tolok wayar yang lebih tebal dan nombor yang lebih tinggi menandakan wayar yang lebih nipis.

Bagaimana anda menggunakan tolok dalam ayat?

Contoh ayat tolok

  1. Anda boleh mengukur risiko. ...
  2. Nada suaranya bersahaja, tetapi pandangannya tajam, seolah-olah dia cuba mengukur sama ada dia mengenalinya atau tidak. ...
  3. Tolok sempit dan landasan kereta api tolok biasa untuk kepentingan tempatan meliputi 3905 m. ...
  4. Memotong dawai tolok berat dengan sepasang pemotong wayar anda yang baik boleh menyebabkan bilahnya kusam.

Apakah tolok amaran yang berbeza dalam kenderaan?

Terdapat tiga jenis lampu amaran:

  • Lampu Amaran Tekanan Minyak.
  • Lampu Amaran Suhu.
  • Lampu Amaran Rendah Bateri.

Apakah maksud lampu tolok semak pada Dodge Durango?

Penunjuk tolok semak mencadangkan bahawa mungkin ada sesuatu yang tidak berfungsi berkaitan dengan operasi tolok atau komponen yang memberi maklumat kepada tolok. Contohnya, jika anda mengalami masalah tekanan minyak sebenar dari enjin yang menyebabkan turun naik tolok, lampu amaran akan menyala.

Apakah yang anda lakukan apabila lampu tolok cek anda menyala?

Apabila anda perasan lampu Tolok Semak menyala, jangan panik. Tarik ke tempat yang selamat, terang pada waktu malam, dan lihat pada tolok papan pemuka. Salah satu lampu tolok yang lain harus dinyalakan. Itulah yang diberi amaran oleh lampu Tolok Semak kepada anda.