Patutkah adunan macaron berketul-ketul?

Adunan macaron tidak boleh terlalu cair, terlalu tebal, atau berketul. Ia sepatutnya lembut tetapi boleh menahan bentuknya apabila disalurkan. Jika adunan macaron anda terlalu tebal atau terlalu nipis, anda mungkin tidak melakukan makaronage anda dengan betul.

Apa yang perlu saya lakukan jika adunan macaron saya berketul?

Kerang Macaron adalah Ketul dan Bergelombang

- Adunan Tidak Bercampur Betul BETULKAN: Pastikan anda melipat adunan dengan betul dan bahan basah/kering adalah homogen sebelum dipaip. - Tepung Badam dan Gula Serbuk Tidak Diayak FIX: Buang kedua-dua bahan ke dalam pemproses makanan, ayak dan buang bit yang tidak boleh diayak.

Bagaimana anda tahu bila adunan macaron sudah siap?

Pastikan anda kerap memeriksa adunan untuk ketekalan yang betul. Ia harus perlahan-lahan mengalir dari spatula ke dalam reben, dan bahagian tepi hendaklah cair semula ke dalam adunan dalam masa kira-kira 10 saat.

Apa yang berlaku apabila anda terlalu mengadun adunan macaron?

Jangan campur adunan terlebih dahulu

Anda tidak mahu mencampurkan adunan macaron anda dan pastinya anda tidak mahu mencampurkannya secara berlebihan. Di bawah mencampurkannya akan meninggalkan sedikit puncak pada cengkerang, tetapi pencampuran berlebihan boleh menyebabkan cengkerang merebak dan menjadi benar-benar rata dan rangup.

Mengapa macaron saya bergelombang?

Kerang macaron beralun

Penyelesaian masalah macaron bumpy: Di bawah adunan bercampur adalah punca yang paling mungkin untuk cengkerang beralun. Anda harus pastikan adunan digaul sehingga ia mengalir dengan perlahan dan mudah keluar dari spatula.

Teknik Macaronage Yang Betul Untuk Makaron

Bolehkah anda merehatkan macaron terlalu lama?

"Bolehkah Cengkerang Saya Terlalu Kering atau "Terlalu Rehat?" Ya ia boleh. Lebih banyak pasti tidak lebih baik. Jika cengkerang anda telah membentuk kulit dan kehilangan kilauan berkilat, masukkannya ke dalam ketuhar.

Patutkah macaron kenyal?

Tekstur dan permukaan kuki hendaklah sangat licin. ... Tekstur biskut di bawah kerak haruslah ringan kenyal sikit, dan lembut, tetapi tidak begitu lembut sehingga lembek. Tidak mengapa jika kuki kelihatan "tidak dimasak." Walaupun saya suka gula, rasa manis tidak sepatutnya mengambil alih dalam macaron.

Mengapa macaron saya retak dan tidak mempunyai kaki?

Jika macaron anda tidak mempunyai kaki, boleh jadi kerana adunan anda terlalu basah. Pastikan anda menggunakan putih telur lama (lebih lanjut mengenai perkara di bawah) dan elakkan daripada menambah perasa dan pewarna cecair. Kemungkinan besar sebab kaki kurang berkembang adalah kerana macaron anda tidak membentuk kulit sebelum dibakar.

Bolehkah anda terlalu masak macarons?

Kadang-kadang jika adunan anda digaul terlalu banyak, ia menyebabkan kulit anda menjadi lebih banyak dan menjadi garing. Mereka mungkin juga hanya menjadi terlalu masak! Perlu diingat bahawa cangkerang macaron menjadi lembut setelah diisi dan mempunyai masa untuk matang di dalam peti sejuk.

Bolehkah adunan macaron disejukkan?

Adunan macaron memang terlalu cerewet untuk dimasukkan ke dalam peti ais sama sekali. Ia akan kering, ia tidak akan merebak dengan betul apabila anda menyalurkannya, ia mungkin akan retak semasa membakar. Hanya paipkan kesemuanya dalam satu gerakan, bakar kesemuanya dan bekukan mana-mana cangkerang yang anda tidak perlukan serta-merta.

Apa yang berlaku jika macaron saya tidak membentuk kulit?

Anda Tidak Benarkan Macaron Kering Dengan Betul

Sebab asas mengapa macaron anda tidak membentuk kulit adalah kerana terdapat masalah dengan proses pengeringan. Jika anda tidak membenarkan proses pengeringan berjalan seperti yang sepatutnya, maka anda tidak akan mendapat hasil yang anda cari.

Kenapa macaron saya tidak naik?

Sebab macaron anda tidak naik mungkin disebabkan oleh fakta itu anda tidak mencambuk putih telur anda dengan betul atau ia kehilangan bentuk apabila ia dilipat ke dalam adunan yang lain. Macarons mendapat bentuknya daripada putih telur, yang bermaksud jika anda tidak menyebatnya dengan betul, anda tidak akan melihatnya naik apabila ia dibakar.

Berapa lama macaron perlu berehat sebelum dibakar?

Mengeringkan atau merehatkan kulit macaron bermakna membiarkannya tidak bertutup, disalurkan pada loyang, untuk 20 hingga 40 minit, di tempat yang sejuk dan kering. Langkah ini akan membolehkan adunan membentuk kulit yang nipis. Adunan akan kelihatan lebih kusam dan ia tidak sepatutnya melekat pada jari anda jika anda menyentuhnya dengan berhati-hati.

Adakah macaron rangup atau kenyal?

Macaron (mack-a-rohn) ialah biskut Perancis yang diperbuat daripada tepung badam, gula dan putih telur. Ia mempunyai cangkerang rangup yang halus dan pusat yang lembut dan kenyal. Sebiji macaron tidak begitu manis dan selalunya pelbagai rasa dan warna.

Patutkah macaron disejukkan?

Menyimpan macaron anda di dalam peti sejuk adalah cara terbaik untuk memastikan ia segar. Anda boleh menyimpan macaron anda di dalam peti sejuk sehingga 7 minggu dan mereka akan tetap rasa segar dan tiada satu pun bahan yang hilang atau rasa berbeza.

Bagaimana anda membuat kaki macaron yang sempurna?

12 Petua untuk Kaki Macaron Sempurna Dijamin

  1. Petua 1: Gunakan pemproses makanan. ...
  2. Petua 2: Pilih termometer yang betul. ...
  3. Petua 3: Pasti kerana telur bukan telur. ...
  4. Petua 4: Mulakan pukul telur pada masa yang sesuai. ...
  5. Petua 5: Perhatikan sirap gula dengan teliti. ...
  6. Petua 6: Jangan campur aduk. ...
  7. Petua 7: Jangan overmix. ...
  8. Petua 8: Jangan biarkan adunan terlalu lama.

Apa yang anda tidak boleh buat dengan macarons?

Cangkang lembut - kurang masak - atau suhu ketuhar terlalu rendah. Cengkerang bergelombang - adunan kurang sebati atau bahan kering tidak diayak dengan baik. Makaroni tidak mempunyai kaki - putih telur tidak dipukul sehingga kaku atau adunan digaul tidak dilipat masuk. Kaki tidak rata atau pelik - kebanyakannya suhu ketuhar terlalu tinggi.

Apa kena mengena dengan macarons?

Macarons—sepupu macaroon, urusan berasaskan kelapa yang berketul-ketul—adalah lapang apabila kek cawan padat, cantik apabila kek cawan tidak kemas, mewah apabila kek cawan selesa. Mereka cantik dan bongkak dan halus. Mereka tinggi-penyelenggaraan, dan telah berjaya membuat sebahagian daripada rayuan mereka.

Kenapa macaron saya rasa telur?

Kunci kepada kekurangan perisa meringue dalam macaron ialah tepung badam. ... Putih telur yang sangat segar mungkin mengandungi lebih banyak rasa, tetapi anda mempunyai keseimbangan yang perlu ditangani jika anda membiarkan telur itu tua. Anda akan mendapat lebih banyak rasa sulfurik apabila telur semakin tua, walaupun mungkin terdapat keseimbangan.

Mengapa macaron saya mengambil masa yang lama untuk kering?

Sebab mengapa macaron anda mengambil masa yang lama untuk kering mungkin bahawa adunan macaron anda terlalu cair. (Dan saya mengandaikan ini adalah sebab yang paling berkemungkinan) Ini mungkin disebabkan oleh kurang pukulan putih telur anda atau daripada terlalu melipat adunan anda (proses makaronnaj).

Bolehkah anda meninggalkan macaron semalaman?

Mereka akan tahan sehingga 24 jam pada suhu bilik. Jika anda telah membakar dalam suhu panas, letakkan bekas ke dalam almari yang sejuk dan gelap. Ini akan menghalang kedua-dua haba dan matahari daripada bekas, jadi ia tidak menghangatkan macaron di dalamnya.

Bolehkah anda membuat macaron pada hari hujan?

1. Pastikan ketika anda membuat macarons bahawa ia bukan hari yang basah dan lembap. Kelembapan menghalang macaron daripada naik dengan betul dan boleh menyebabkan bahagian atasnya retak. Jika hari hujan, dan anda mesti membuat macarons, anda boleh menggunakan de-humidifier atau hidupkan ketuhar anda untuk mengeringkan sedikit bilik semasa membuatnya.

Kenapa macaron saya seperti biskut?

Macarons yang melekat pada kertas menunjukkan bahawa macaron anda belum masak sepenuhnya. Proses membakar macaron anda sebenarnya lebih seperti "mengeringkan" kuki, jadi jika ia masih melekat dan tidak tergelincir dari dulang anda, kuki anda memerlukan lebih masa membakar dalam ketuhar, mungkin 5-7 minit lagi.