Adakah bob fosse menari dalam krismas putih?

Tambahan: artsmeme bersetuju dengan penegasan Verdon Fosse Legacy bahawa Bob Fosse tidak terlibat — sebagai penari, koreografer, pembantu koreografer atau tarian — dalam White Christmas. Koreografer filem itu, seperti yang dinyatakan di atas, ialah Robert Alton.

Siapakah penari lelaki dalam White Christmas?

John F.Brascia (11 Mei 1932 - 19 Februari 2013) ialah seorang pelakon dan penari Amerika, yang terkenal dengan perkongsian tariannya dalam filem dengan Vera-Ellen dalam White Christmas (1954) dan dengan Cyd Charisse dan Liliane Montevecchi dalam Meet Me in Las Vegas ( 1956).

Siapakah koreografer untuk White Christmas?

Pengeluaran itu dikoreografikan oleh Robert Alton — tokoh utama dalam koreografi tarian untuk muzikal Broadway dan Hollywood — dan Brascia menerima Anugerah Lingkaran Pengkritik Luar untuk persembahannya.

Adakah Peggy Lee dalam White Christmas?

Pilihan daripada White Christmas Irving Berlin ialah album dengan lagu-lagu daripada filem 1954, White Christmas. Antara artis yang diketengahkan ialah Bing Crosby, Rosemary Clooney, Danny Kaye, dan Trudy Stevens (yang digelar untuk Vera-Ellen dalam filem itu), dengan Peggy Lee, yang tidak berada dalam filem itu, menyanyikan beberapa bahagian.

Adakah sesiapa yang masih hidup dari White Christmas?

Terakhir, tetapi tidak kurang pentingnya, ialah Anne Whitfield, yang memainkan watak cucu Jeneral Waverly, Susan, dalam White Christmas. ... Anne Whitfield masih hidup sehingga berita ini ditulis. Susan Waverly muda, yang tidak lebih daripada 16 tahun ketika filem itu ditayangkan, kini berusia 78 tahun.

WCMinstrel

Mengapa Astaire menolak Krismas Putih?

Selepas kejayaan Fred dan Bing dalam Holiday Inn, filem ini bertujuan untuk menyatukan semula mereka. Tetapi Fred telah "bersara" pada masa White Christmas ditembak 12 tahun kemudian dan dia menolak. Kemudian, bahagian itu ditawarkan kepada Donald O'Connor (terkenal dengan Singin' in the Rain) tetapi dia menariknya keluar selepas sakit.

Adakah White Christmas berwarna?

Fotografi utama berlangsung antara September dan Disember 1953. Filem ini adalah yang pertama dirakam menggunakan proses VistaVision baharu Paramount, dengan warna oleh Technicolor, dan merupakan antara yang pertama menampilkan sistem bunyi berarah Perspecta pada penglibatan terhad.

Di manakah Krismas putih difilemkan di Vermont?

Kedua-dua studio ini terletak di Los Angeles, California. Kebanyakan adegan stesen kereta api dirakam di studio. Dalam filem itu, Judy dan Betty Haynes dilihat akan pergi Pokok Pine, Vermont. Nombor muzik juga dirakam di stesen kereta api.

Siapa yang membuat pakaian untuk Krismas putih?

Untuk White Christmas, almari pakaian itu disediakan oleh legenda pereka pakaian Edith Head. Head adalah dinamo di Hollywood dari akhir 1940-an hingga pertengahan 1970-an.

Adakah Holiday Inn dan White Christmas filem yang sama?

Holiday Inn ialah sebuah filem muzikal Amerika 1942 yang diarahkan oleh Mark Sandrich dan dibintangi oleh Bing Crosby dan Fred Astaire, bersama Marjorie Reynolds, Virginia Dale, dan Walter Abel. Dengan muzik oleh Irving Berlin, komposer menulis dua belas lagu khusus untuk filem itu, yang paling terkenal ialah "White Christmas".

Berapa umur Bing Crosby dalam White Christmas?

Semasa bertindak sebagai salah satu pasangan romantis filem itu, Crosby adalah 51 tahun.

Adakah rumah penginapan dari White Christmas itu benar?

Kedua-duanya membintangi Bing Crosby dan terbentang di penginapan luar bandar New England, walaupun Columbia Inn rekaan "White Christmas" berada dalam pembaikan yang jauh lebih baik daripada bahagian atas yang diubahsuai oleh Crosby di "Holiday Inn."

Di manakah rumah dari Krismas putih?

Dengan lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Crosby dan Clooney serta tarian indah oleh Vera-Ellen dan Kaye, filem ini merupakan cara yang baik untuk menghabiskan malam musim sejuk. Walaupun tiada Columbia Inn, ada B&B Rumah West Hill di Warren, Vermont, tempat untuk menikmati Krismas putih dan musim sejuk dalam segala kemuliaannya.

Adakah Pine Tree Vermont tempat yang sebenar?

Pokok Pine ialah latar fiksyen daripada klasik percutian 1954, "White Christmas", tetapi setiap tahun ia menjadi hidup di TV skrin besar dan komputer riba di seluruh negara. ... Komedi muzikal romantis yang menyuburkan hati terletak di bandar fiksyen Pine Tree, tetapi tiada satu pun bingkai filem itu dirakam di Vermont.

Adakah Krismas putih dalam Hitam dan Putih?

Dalam White Christmas, set hotel kitar semula adalah sangat kelabu, dan nampaknya tidak dicat semula dalam warna baharu. Sejak Holiday Inn ialah filem hitam putih, set mungkin pada asalnya dicat dalam skala kelabu, kerana skema palet warna akan menjadi pembaziran sumber pada tahun 1942. ... Ini adalah filem paling berjaya pada tahun 1954.

Adakah White Christmas klasik?

Permulaan yang Ceria dan Cerah

Tetapi itulah yang berlaku dengan "White Christmas" karya Irving Berlin, single terlaris masa. Pada ulang tahun ke-60 filem yang membawa namanya, berikut adalah beberapa perkara yang anda mungkin tidak tahu tentang filem klasik Amerika ini.

Adakah White Christmas filem atau main dahulu?

1. Lagu "White Christmas" telah pun menjadi hit. Padahal filem itu tidak muncul sehingga tahun 1954, kisah White Christmas sebenarnya bermula lebih sedekad lebih awal, apabila Irving Berlin mengarang klasik percutian masa depan yang akan menjadi lagu utama.

Apakah maksud istilah Krismas putih?

: Krismas apabila terdapat salji di atas tanah atau ketika salji turun.

Adakah White Christmas lagu terlaris?

Menurut Rekod Dunia Guinness, "White Christmas" (1942) karya Irving Berlin yang dilakukan oleh Bing Crosby adalah single terlaris di seluruh dunia, dengan anggaran jualan melebihi 50 juta salinan.