Mengapa roger troutman dibunuh?

Pada pagi Ahad, 25 April 1999, Roger Troutman telah cedera parah sebagai akibat pembunuhan-bunuh diri yang jelas yang didalangi oleh abangnya, Larry. Roger ditembak beberapa kali di bahagian badan oleh Larry ketika dia keluar dari studio rakaman di Dayton, Ohio.

Apa yang berlaku antara Zapp dan Roger?

Saudara Roger dan Larry Troutman, dua daripada ahli pengasas pakaian funk awal 80-an Zapp, ditembak mati pagi Ahad di luar sebuah studio di Dayton, Ohio, dalam apa yang pihak berkuasa tempatan sedang menyiasat sebagai kemungkinan pembunuhan-bunuh diri.

Apa yang berlaku kepada kematian Roger Troutman?

Kematian. Pada pagi 25 April 1999, Troutman ditemui ditembak dan cedera parah di luar studio rakaman Dayton barat lautnya sekitar jam 7:00 pagi. Menurut doktor, lelaki berusia 47 tahun itu telah ditembak beberapa kali di bahagian badan. Troutman meninggal dunia semasa pembedahan di Hospital Good Samaritan dan Pusat Kesihatan.

Apa yang berlaku kepada penyanyi Roger?

Sudah 22 tahun sejak Roger Troutman, salah seorang pemuzik Dayton yang paling berbakat dan terkenal, meninggal dunia secara tragis. Troutman, artis rakaman R&B yang mempelopori "Bunyi Dayton" funky yang terkenal, adalah ditembak beberapa kali di lorong di belakang studio muziknya di Salem Avenue pada 25 April 1999.

Adakah Roger dan Zapp menggunakan autotune?

Daripada Roger Troutman kepada Dr. Dia juga merujuk pemuzik funk '80-an Roger Troutman Jr. ... (daripada Zapp), yang membina bunyi vokalnya di sekitar kesan kotak cakap, yang membenarkan dia memanipulasi suaranya melalui alat, seperti gitar atau papan kekunci.

Pembunuhan Roger Troutman ( Zapp & Roger )

Siapa yang membunuh penyanyi Roger Troutman?

Sudah 21 tahun sejak kematian mengejutkan salah seorang pemuzik paling dinamik dan terkenal dalam sejarah Dayton. Larry Troutman menembak abangnya, perintis kotak bicara Roger Troutman di luar studio muzik Dayton Roger Troutman sebagai sebahagian daripada pembunuhan-bunuh diri pada 25 April 1999.

Dari mana Zapp dan Roger?

Dayton, Ohio, A.S. Zapp (juga dikenali sebagai Zapp Band, Zapp & Roger) ialah kumpulan funk Amerika yang muncul dari Dayton, Ohio, Amerika Syarikat, pada tahun 1977.

Bilakah Zapp dan Roger keluar?

Rekod. Warner Bros. menandatangani Zapp pada awal 1979, dan pada 28 Julai, 1980, Zapp mengeluarkan album sulung mereka, yang dirakam oleh Roger dan diterbitkan oleh Bootsy antara 1979 dan awal 1980 di United Sound Studios di Detroit, rakaman pertama mereka pada label utama.

Berapakah umur Roger Troutman?

Roger Troutman, seorang inovator muzik funk terkenal yang merakam bersama abang-abangnya dalam kumpulan Zapp pada awal 80-an, meninggal dunia pada hari Ahad di Hospital Good Samaritan dan Pusat Kesihatan di Dayton, Ohio. Dia berumur 47 tahun dan tinggal di Dayton.

Siapa sampel lagu Computer Love?

"Cinta Komputer" telah dijadikan sampel pada lagu berikut: "I Found it in You" oleh Ashanti daripada album kompilasi 2005 beliau Collectables oleh Ashanti. "In the Hood (Remix) menampilkan Mookie" oleh Donell Jones daripada album My Heart pada 1996. "Wanna Make Love" oleh Blackstreet daripada album sulung solo eponim mereka.

Apakah maksud cinta komputer?

Perkara pokok lagu ini, mencari percintaan melalui komputer, ialah ramalan masa depan yang luar biasa kerana ini telah ditulis bertahun-tahun sebelum temu janji dalam talian. Pada awal 1980-an komputer adalah perkara yang besar, tidak peribadi, tidak berkomunikasi; hanya sedikit yang dapat meramalkan penggunaannya sebagai kenderaan untuk berkomunikasi dengan orang lain.

Adakah T-Pain mencipta Autotune?

Sekarang T-sakit, penyanyi dan penerbit R&B yang dikreditkan secara meluas dengan mempopularkan lagu auto, menyaman Antares Technologies, syarikat yang mula-mula membangunkannya. Selama bertahun-tahun, T-Pain dan Antares menikmati hubungan perniagaan yang membuahkan hasil yang memberikan nyanyian moden kilauan sintetik dan mendorong pemurni vokal benar-benar gila.

Adakah autotune vocoder?

Autotala dan vocoder adalah haiwan yang sama sekali berbeza, walaupun kedua-duanya boleh digunakan secara kreatif untuk menyampaikan tiruan, timbre sintetik kepada suara penyanyi. ... Vokoder memerlukan dua input: suara anda dan "pembawa", biasanya bentuk gelombang pensintesis.

Adakah kotak bual Autotune?

Talkbox dan Autotune adalah kesan yang berbeza sama sekali. Dalam bunyi bekas instrumen dimodulasi melalui hos di mulut penyanyi, dalam bunyi kedua frekuensi suara penyanyi dimanipulasi secara digital, namun bagi kebanyakan orang bunyinya serupa.