Mengapa tarikh pembelian tidak disahkan epal?

"Jika tarikh tamat tempoh perlindungan anda salah Anda perlu menghantar resit jualan asal produk anda kepada Apple supaya kami boleh mengemas kini tarikh pembelian anda. Resit jualan dengan nombor resit, penerangan produk, tarikh asal pembelian, harga dan butiran penjual semula merupakan bukti pembelian yang sah.

Apakah maksud tarikh pembelian yang sah Apple?

Tarikh pembelian yang sah " Ini bermakna telefon telah diaktifkan di Apple melalui laman webnya dan pangkalan data telah membeli tarikh pengaktifan telefon. Ia diaktifkan apabila anda mula-mula menghidupkan telefon baharu - apabila anda mula-mula pergi maklumat dalam talian pergi ke tapak web Apple.

Bagaimanakah saya boleh mencari tarikh sah pembelian Apple saya?

Satu-satunya cara untuk mendapatkan tarikh pembelian yang tepat ialah melalui resit asal anda. Walau bagaimanapun, jika ingin melihat sama ada terdapat perlindungan waranti padanya, anda boleh memasukkan nombor siri di sini.

Adakah jaminan Apple bermula dari tarikh pembelian atau pengaktifan?

BILA TARIKH ATAU WARANTI AKAN BERMULA? Jawapan: A: Jawapan: A: Percuma, standard, pelan AppleCare setahun bermula pada hari anda membeli peranti daripada Apple, iaitu tarikh invois.

Apa yang ada pada iPhone 12?

Selain menambah 5G, Apple telah melengkapkan keluarga iPhone 12 dengan baharunya yang berkuasa Pemproses Bionic A14, paparan Super Retina XDR, penutup hadapan Ceramic Shield yang lebih tahan lama dan ciri MagSafe untuk pengecasan wayarles yang lebih andal dan sokongan untuk aksesori boleh dipasang.

Perkara yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli MacBook (atau mana-mana Produk Apple) Daripada Penjual Tanpa Kebenaran

Bagaimanakah cara saya mengaktifkan jaminan Apple saya?

Waranti adalah diaktifkan secara automatik apabila anda membeli iPad Air anda, jadi jangan risau. Selain itu, semasa persediaan iPad Air anda akan didaftarkan ke Apple ID anda. Jika anda telah menyediakan peranti anda dan mengaktifkannya maka anda telah mengaktifkan jaminan.

Adakah saya memerlukan bukti pembelian untuk jaminan Apple?

Tidak. Anda sepatutnya tidak memerlukan bukti pembelian. Waranti mengikut telefon. Jika perkhidmatan di negara anda tidak disediakan oleh Apple di negara anda, anda mungkin perlu menyediakan dokumentasi untuk menerima perkhidmatan waranti.

Adakah saya memerlukan resit untuk jaminan Apple?

Tiada resit diperlukan untuk mendapatkan perkhidmatan waranti, kerana status waranti dikenal pasti oleh nombor siri peranti. Anda boleh memasukkan nombor siri peranti dalam tapak web berikut untuk melihat status Waranti semasa peranti.

Bagaimanakah cara saya mengesahkan produk Apple saya?

Semak sini dulu

  1. Pada permukaan produk anda.
  2. Pada Mac, dengan memilih Perihal Mac Ini daripada menu Apple.
  3. Pada iPhone, iPad, iPod touch, iPod atau Apple Watch, dalam Tetapan > Umum > Perihal.
  4. Dalam Finder atau iTunes, jika produk anda disegerakkan dengan komputer anda.

Bagaimanakah anda tahu sama ada AirPods adalah benar?

Secara ringkasnya, cara terpantas untuk mengesan AirPod palsu adalah dengan imbas nombor siri yang terdapat pada bahagian dalam kes itu (lihat gambar di bawah tentang cara mencari nombor siri itu). Sebaik sahaja anda mendapat kod itu, masukkannya melalui checkcoverage.apple.com dan lihat sama ada Apple mengesahkannya untuk anda.

Mengapa perlindungan iPhone 7 Say saya tamat tempoh?

Jawapan: J: Jika perlindungan 90 hari telah tamat tempoh, ia biasanya bermakna bahawa penjual semula telah memiliki produk selama lebih daripada 90 hari.

Berapa lamakah jaminan Apple bertahan?

Waranti produk anda

Waranti Terhad Apple melindungi iPhone dan aksesori berjenama Apple anda terhadap kecacatan pembuatan untuk satu tahun dari tarikh anda membeli produk anda. Waranti Terhad Apple adalah tambahan kepada hak yang disediakan oleh undang-undang pengguna.

Bagaimanakah saya tahu sama ada pengecas Apple saya adalah asli?

Bandingkan pembungkusan dan tulisan pada kabel

An Apple Lightning ke kabel USB telah "Designed by Apple in California" dan sama ada "Assembled in China," "Assembled in Vietnam," atau "Indústria Brasileira" pada kabel kira-kira tujuh inci dari penyambung USB. Anda akan melihat nombor siri 12 digit pada penghujung teks ini.

Apakah yang diberitahu oleh nombor siri Apple kepada anda?

Nombor siri produk Apple mengandungi bahasa yang dikodkan yang boleh memberi anda maklumat tentang peranti Apple anda yang tidak boleh ditemui melalui mana-mana yang lain bermakna—semuanya dari lokasi di mana ia dikeluarkan, tarikh ia dikeluarkan dan banyak lagi.

Bagaimanakah saya boleh mengetahui iPad asal?

Pergi ke Tetapan > umum > tentang. taip nombor siri iPad anda untuk menyemak sama ada ia adalah iPad tulen. Nombor Siri Anda Akan Disahkan, Dan Akan Memaparkan Maklumat Waranti iPad Anda Jika Ia Tulen. Jika tapak mengatakan bahawa kod itu tidak sah, anda mempunyai iPad palsu.

Adakah saya memerlukan resit untuk jaminan?

Jika pengguna tidak mempunyai resit atau invois cukai dan perlu membuat tuntutan, terdapat cara lain untuk menunjukkan bukti tempat mereka membuat pembelian. Ini termasuk: ... kad waranti yang menunjukkan butiran pembekal atau pengilang dan tarikh atau jumlah pembelian.

Adakah produk Apple mempunyai waranti 2 tahun?

Jaminan iStore memberi anda Perlindungan waranti 2 tahun dari tarikh pembelian peranti anda. Pada tahun pertama, peranti ini juga dilindungi oleh jaminan standard Apple.

Bagaimanakah cara saya mengemas kini bukti pembelian pada Apple?

Hubungi Sokongan Apple untuk mengemas kini maklumat peranti Apple anda. Untuk mengemas kini maklumat anda, hubungi Sokongan Apple melalui telefon. Beritahu penasihat bahawa anda memerlukan bantuan dengan Waranti Terhad Apple atau tarikh tamat pelan AppleCare anda.

Bagaimanakah saya boleh menyemak jaminan Apple saya tanpa resit?

Dapatkan nombor perjanjian atau bukti perlindungan

  1. Pergi ke mysupport.apple.com.
  2. Log masuk dengan Apple ID anda.
  3. Pilih peranti anda.
  4. Klik Lihat Bukti Liputan. Jika anda tidak melihat bukti perlindungan anda, pastikan anda menyediakan ID Apple anda dengan pengesahan dua faktor.

Bolehkah anda pergi ke kedai Apple untuk pembaikan?

Kedai Apple menerima walk-in untuk Bar Genius, tetapi masa menunggu boleh berbeza-beza bergantung pada tempat tinggal anda, masa hari/minggu yang anda lawati. Dua cara terpantas untuk membuat tempahan Genius Bar adalah melalui halaman sokongannya atau dengan apl Sokongan Apple.

Bagaimanakah cara saya menyemak status sarung Apple saya?

Awak boleh pergi juga: Sokongan Saya dan kemudian klik pada peranti anda, kemudian pada Aktiviti Terkini untuk melihat kes tertunggak atau terkini untuk peranti. Anda boleh pergi ke: Sokongan Saya dan kemudian klik pada peranti anda, kemudian pada Aktiviti Terkini untuk melihat kes tertunggak atau terkini bagi peranti itu.

Apakah maksud mengaktifkan iPhone?

Pengaktifan ialah proses yang mana iPhone atau iPod touch baharu (atau baru dipulihkan) boleh mendapatkan melalui "Skrin Panggilan KecemasanSkrin " (iPhone) atau "Sambung ke iTunes" (jangan dikelirukan dengan Mod Pemulihan; skrin pengaktifan mempunyai ikon bateri di penjuru kanan sebelah atas untuk menunjukkan ini) untuk mengakses SpringBoard.

Adakah pengecas Apple palsu merosakkan bateri anda?

Sesetengah pengecas mengambil masa lebih lama untuk mengisi bateri anda. Yang lain merosakkan peranti anda. Pengecas palsu yang anda beli sebenarnya mungkin mematikan bateri yang sedang diusahakan untuk dihidupkan semula. ... Mereka berbuat demikian dengan mengaktifkan litar pengecasan, yang menghidupkan semula bateri anda yang telah habis.

Berapa lama pengecas asal Apple?

Panjang Kabel Lightning adalah sama panjang dengan iPhone anda. Jadi ia adalah 3 kaki panjang.

Bagaimanakah saya boleh menyemak iPhone saya adalah asli?

Dengan mencari nombor siri, anda boleh mengesahkan sama ada ia berada dalam pangkalan data Apple atau tidak. Cari nombor siri pada iPhone dengan mengetik "Tetapan," memilih "Umum" dan memilih "Perihal." Tatal ke bawah ke "Nombor Siri," dan pastikan skrin terbuka atau tulis nombornya.