Adakah smitty ryker sebenar?

Tidak ada Smitty Ryker yang sebenar, tetapi Desmond mempunyai pengalaman yang sama semasa bahagian paling teruk kempen Leyte. Antagonisnya yang paling teruk dalam Tentera memintanya "berdoa untuk saya." Doss memberitahunya dia mungkin tidak akan kembali & mengajarnya berdoa & berdamai dengannya.

Adakah Smitty berdasarkan kisah benar?

Selain itu, antagonis awal filem itu, Smitty (dilakonkan oleh Luke Bracey), nampaknya komposit fiksyen beberapa penyiksa Desmond. Walaupun Desmond Doss dipilih oleh rakan tentera, antagonis awal filem itu, Smitty (Luke Bracey), ialah watak fiksyen.

Adakah Desmond Doss benar-benar memukul adiknya dengan batu bata?

Doss memutuskan sebagai seorang budak lelaki bahawa dia tidak akan menggunakan pistol selepas dia melempar objek berat kepada abangnya, Harold. Keluarga itu berkata objek itu mungkin batu bata, tetapi apa pun itu, abangnya menjadi tidak berdaya.

Apa yang berlaku kepada Smitty di Hacksaw Ridge?

Smitty terbunuh, dan Howell serta beberapa rakan skuad Doss tercedera di medan perang. Doss mendengar jeritan tentera yang hampir mati dan kembali untuk menyelamatkan mereka, membawa yang cedera ke tepi tebing dan menebas mereka dengan tali, setiap kali berdoa untuk menyelamatkan seorang lagi.

Adakah Desmond Doss menyelamatkan askar Jepun?

Doss pergi berperang tanpa bersenjata, kerana kepercayaan agamanya tidak membenarkan dia membunuh. ... Pada 4 Mei 1945 semasa Pertempuran Okinawa, Doss membantu menyelamatkan sekurang-kurangnya 75 lelaki yang cedera, termasuk beberapa askar Jepun, dengan menurunkan mereka ke bawah tebing dan merawat kecederaan mereka.

Permatang Gergaji Besi | Lawatan di set dengan Luke Bracey 'Smitty Ryker'