Bagaimana untuk mencari lagu s mengikut melodi?

Pada peranti mudah alih anda, buka versi terbaharu apl Google atau cari widget Carian Google anda, ketik ikon mikrofon dan sebut "lagu apakah ini?" atau klik pada “Cari lagu” butang. Kemudian mula bersenandung selama 10-15 saat. Pada Google Assistant, ia sama mudahnya. Sebut “Ok Google, apakah lagu ini?” dan kemudian mendendangkan lagu itu.

Bagaimanakah saya boleh mengenal pasti lagu dengan lagunya?

5 cara yang pasti untuk mencari nama lagu itu

  1. Shazam. lagu apa tu? ...
  2. SoundHound. SoundHound boleh mendengar anda menyanyikan lagu yang anda ingin kenal pasti. ...
  3. Carian Bunyi Google. ...
  4. Seperti yang anda boleh untuk perkara lain, cuma tanya Siri pada iPhone anda atau Alexa pada Amazon Echo anda lagu yang sedang dimainkan. ...
  5. Genius atau Carian Google.

Bagaimanakah cara saya mencari lagu dengan bersenandung?

Untuk mula menggunakan ciri baharu Google, ambil telefon anda dan buka versi terbaharu apl Google atau widget Carian Google. Kemudian, ketik ikon Mikrofon dan sebut "apa lagu ini?" Anda juga boleh mengetik butang Cari lagu. Akhir sekali, mula bersenandung, menyanyi atau bersiul lagu untuk mendapatkan hasil anda.

Bagaimana saya boleh mencari lagu tanpa mengetahui namanya?

3.Cuba salah satu apl ini yang boleh mengenal pasti lagu.

  1. Shazam. Dengan Shazam, pengguna hanya memegang telefon mereka pada sumber muzik semasa lagu dimainkan. ...
  2. SoundHound. Sama seperti Google, SoundHound membolehkan anda bersenandung atau menyanyikan melodi sekiranya lagu yang anda cari tidak dimainkan sekarang. ...
  3. Siri atau Alexa.

Bolehkah anda mendendangkan lagu dalam Shazam?

Walaupun Midomi membenarkan pengguna mencari muzik dengan menyanyi atau mendendangkan lagu, Shazam pada masa ini hanya membenarkan pengguna mencari lagu jika ia dimainkan oleh artis asal – tidak disenandungkan atau dinyanyikan oleh pengguna.

Cara Mencari Lagu oleh Humming

Bagaimana anda mencari lagu yang anda tidak tahu apa-apa tentangnya?

Gunakan Shazam atau MusicID.

Ini ialah apl popular yang menganalisis bunyi dan mengenal pasti lagu daripada pangkalan data rakaman mereka. Jika anda mempunyai Shazam pada telefon anda dan mendengar lagu yang anda tidak dapat kenal pasti dan tidak tahu apa-apa tentangnya, aktifkan apl dan tahannya ke arah sumber audio dan tunggu hasilnya.

Bagaimana saya mencari lagu jika saya tidak ingat lirik?

Jika anda sedang mendengar lagu itu, gunakan apl seperti Shazam untuk mengenal pasti lagu itu di tempat kejadian supaya anda boleh menemuinya. Jika anda hanya tahu lagu asas atau satu atau dua lirik, gunakan satu aplikasi seperti Soundhound dan cuba senandungkan lagu itu untuk melihat sama ada ia boleh mengenal pastinya. Jika ia berjaya mengenal pastinya, anda boleh mencari lagu itu dan memuat turunnya.

Bolehkah Google mendengar lagu dan memberitahu saya apa itu?

Google Assistant kini boleh mengenal pasti lagu apa itu bermain di sekeliling anda, dalam kemas kini yang datang hari ini kepada semua peranti yang mempunyai Google Assistant. ... Walaupun ciri itu kekal pada Pixel sahaja, kemas kini hari ini menambahkan keupayaan untuk mengenal pasti lagu atas permintaan untuk semua orang yang mempunyai akses kepada Google Assistant.

Bagaimanakah anda menggunakan ciri Google hum?

Ciri baharu ini tersedia hari ini dalam apl Google pada kedua-dua iOS dan Android, atau dalam Google Assistant — cuma tanya Google "Apakah lagu itu" atau ketik butang "cari lagu" yang baru ditambah, dan kemudian senandungkan cacing telinga anda.

Bagaimanakah cara saya mencari lagu dengan mendendangkan iPhone saya?

Pada peranti iOS anda, buka apl Google atau cari widget Carian Google. Ketik ikon mikrofon dan sebut: “Apakah lagu ini” atau klik butang "Cari lagu". Kemudian hum selama 10 hingga 15 saat. Pada Google Assistant, sebut "Ok Google, apakah lagu ini?" dan kemudian menyenandungkannya.

Di manakah butang carian lagu di Google?

Mula-mula, buka apl Google pada peranti iPhone, iPad atau Android anda dan ketik ikon "Mikrofon" dalam bar carian. Pada peranti Android, anda juga boleh mengetik ikon "Mikrofon" daripada widget Carian Google yang terdapat pada skrin utama anda. Apabila skrin mendengar muncul, anda akan melihat butang "Cari Lagu".

Bagaimanakah cara saya mencari lagu oleh Melody Online?

SoundHound boleh mengenal pasti lagu dengan mendengar melodi - anda boleh menyanyikannya, menyenandungkannya atau pun bersiul. Untuk memulakan, hanya ketik butang oren SoundHound, dan ia akan melakukan yang terbaik untuk memadankan rakaman anda. Ia akan memberikan anda senarai lagu yang mungkin, jadi jangan risau jika nyanyian anda tidak sempurna.

Apakah ciri hum untuk mencari?

Pada bulan Oktober, Google mengumumkan ia akan membenarkan pengguna mencari lagu dengan hanya bersenandung atau melodi bersiul, pada mulanya dalam bahasa Inggeris pada iOS dan dalam lebih daripada 20 bahasa pada Android.

Bolehkah Google mengenali lagu?

awak boleh meminta Google Assistant anda mengenal pasti lagu yang dimainkan di sekeliling anda. Anda boleh memainkan lagu untuk Google Assistant untuk mengenal pasti atau anda boleh bersenandung, bersiul dan menyanyikan melodi lagu. Penting: Sesetengah ciri tidak tersedia dalam semua bahasa atau negara.

Bagaimanakah cara saya mencari audio di Google?

Hidupkan carian suara

  1. Pada telefon atau tablet Android anda, buka apl Google .
  2. Di bahagian atas sebelah kanan, ketik gambar Profil atau Tetapan permulaan anda. Suara.
  3. Di bawah "Hey Google", ketik Voice Match.
  4. Hidupkan Hey Google.

Bolehkah Google Assistant mengenal pasti lagu?

Anda kini boleh mula memainkan muzik, menyanyi atau mendendangkan lagu untuk Google Assistant anda mula mencuba memikirkannya. Ia akan mencuba lagu itu, mencipta "cap jari" lagu untuk dipadankan dengan pangkalan datanya.

Bagaimana anda memikirkan lagu yang anda tidak ingat?

Ketik ikon mikrofon dan sebut: "Apakah lagu ini" atau klik "Butang cari lagu." Kemudian bersenandung selama 10 hingga 15 saat. Pada Google Assistant, sebut "Hei Google, apakah lagu ini?" dan kemudian senandungkannya. Dari situ, anda boleh mendengar lagu itu pada apl muzik, mencari lirik, mendapatkan maklumat tentang lagu, artis dan banyak lagi.

Bagaimanakah saya mencari lagu tanpa vokal?

Untuk membantu anda, kami telah mengumpulkan tempat terbaik untuk dimuat turun muzik karaoke. Ini adalah lagu tanpa vokal dan hanya muzik latar.

...

6 Tapak Terbaik untuk Muat Turun Muzik Karaoke Tanpa Perkataan

  1. Nyanyi Raja. ...
  2. Versi Karaoke. ...
  3. SingSnap. ...
  4. Nyanyi2Muzik. ...
  5. Youka. ...
  6. Singa.

Apakah ciri bersenandung baharu?

Kini Google mempunyai ciri baharu di mana anda boleh menyenandungkan melodi itu dan diharapkan dapat menamakan lagu itu. Idea untuk mengenal pasti lagu melalui nyanyian, bersenandung atau bersiul dan bukannya lirik bukanlah idea baharu—aplikasi muzik SoundHound telah memiliki hum-to-search selama sekurang-kurangnya sedekad.

Bagaimanakah saya menggunakan hum untuk mencari komputer saya?

Google Hum untuk Mencari Alat Lagu

  1. Pergi ke Apl Google, Widget Carian Google atau buka Google Assistant.
  2. Ketik butang Mikrofon.
  3. Sama ada sebut 'apa lagu ini' atau ketik butang 'cari lagu'.
  4. Atau jika anda menggunakan Google Assistant cuma sebut "hai Google, apakah lagu ini?"
  5. Mula bersenandung, menyanyi atau bersiul lagu.

Adakah hum untuk dicari tersedia?

Ciri 'senandung untuk mencari' serba baharu ialah tersedia dalam apl Google dan ia boleh digunakan oleh pengguna Android dan iOS.

Bagaimanakah saya mengenal pasti lagu pada komputer saya?

9 alat pengecaman muzik teratas untuk Windows 10

  1. Shazam. Shazam ialah salah satu aplikasi perisian pengecaman muzik paling popular di dunia, yang tersedia untuk muat turun percuma pada peranti Windows anda. ...
  2. SoundHound. ...
  3. MusixMatch. ...
  4. TrackID. ...
  5. Audiggle. ...
  6. Midomi. ...
  7. Tag Audio. ...
  8. Tunatik.

Bagaimanakah anda menggunakan pengecam muzik AHA?

Mainkan beberapa muzik dan klik butang untuk mengenali lagu sekarang.

  1. Sila gunakan Chrome, Firfox atau Opera dan benarkan tapak kami menggunakan mikrofon anda.
  2. Rakaman dengan dihantar pada 15 saat. Anda juga boleh menghentikan dan menyerahkan rakaman secara manual.
  3. Kemajuan yang mengiktiraf adalah tidak segerak.

Adakah aplikasi Shazam percuma?

Shazam tersedia untuk iOS, Android, Mac, Apple Watch, Android Wear dan di web. Ya, anda boleh mengenal pasti lagu atau rancangan dengan mendayakan mikrofon komputer anda dan menekan butang itu di tapak webnya! Anda boleh memuat turun aplikasi secara percuma dan menggunakannya dalam talian tanpa pembelian tersembunyi. ... Hanya apl itu sendiri yang percuma.