Bolehkah saya memulakan komune?

Dalam dunia komuniti, komune ialah komuniti berkongsi pendapatan. ... Sesungguhnya, memulakan komuniti baharu dalam apa jua bentuk adalah "kerja keras gila" (seperti yang ditunjukkan oleh Paxus), tetapi jika anda benar-benar mahu memulakannya, saya fikir anda harus melawat beberapa orang dan kemudian hidup selama setahun atau dua (sekurang-kurangnya) sebelum anda memulakan satu.

Bagaimanakah komune membuat wang?

Komune, iaitu perkongsian pendapatan, mengumpulkan wang mereka sebelum kos muncul. Tidak kira berapa sedikit atau banyak wang yang diperoleh setiap ahli, ia dimasukkan ke dalam kumpulan kolektif, di mana perbelanjaan kumpulan dibayar. ... Secara teori, jawapannya mudah: cari sekumpulan orang dan mula mengumpulkan pendapatan anda.

Bagaimanakah anda mencipta komune yang berjaya?

10 Langkah untuk Membina Komuniti Berkembang

  1. Identiti Borang: Cari 10 ahli berpotensi yang sesuai dengan identiti komuniti yang anda bayangkan.
  2. Dapatkan Kepercayaan: Dapatkan sokongan untuk komuniti daripada ahli.
  3. Penyertaan Bahan Api: Bawa mereka bersama-sama, sebaik-baiknya secara peribadi.
  4. Ganjaran: Sahkan bahawa ahli mendapat nilai.

Bagaimanakah anda memulakan komune yang melestarikan diri?

Bandar dan komuniti yang mampan boleh diwujudkan dalam beberapa cara:

  1. Dengan orang yang anda kenali yang berkongsi matlamat anda. Mungkin anda sudah mengenali seseorang yang berasa terinspirasi untuk menjalani kehidupan yang lebih mampan. ...
  2. Kenali kawasan kejiranan anda. ...
  3. Sertai komuniti dalam talian. ...
  4. Cari kumpulan hijau di kawasan anda. ...
  5. Mengadakan mesyuarat.

Adakah komune masih wujud?

Hari ini, ada kira-kira 200 peluang perumahan bersama di A.S.; secara amnya, mereka dianggap sebagai bentuk kehidupan komunal yang lebih bebas dan formal. ... Walaupun mereka tidak tinggal dalam komune, mereka berkawan dengan ramai dan menerima pergerakan itu bersama-sama dengan idea-idea hari itu.

Pernahkah Anda Ingin Meninggalkan Kapitalisme? | Outliers Ep. 1

Mengapa komune hippie gagal?

Kebanyakan komune Hippie gagal, bukan kerana aspek sosial, tetapi semata-mata kerana mereka adalah ahli perniagaan yang miskin. Komune yang bertahan paling lama, seperti Twin Oaks, hanyalah perniagaan terbaik yang dikendalikan.

Adakah terdapat tempat lain seperti Slab City?

8 kawasan terbaik di Amerika Syarikat untuk alternatif...

  • Kaunti Washington, Maine. ...
  • East Jesus dan Slab City, California. ...
  • Komuniti Twin Oaks, Virginia. ...
  • Portland dan Three Rivers, Oregon. ...
  • Earthaven, Carolina Utara. ...
  • Arcosanti, Arizona. ...
  • Dancing Rabbit Ecovillage, Missouri. ...
  • Burlington, Vermont.

Bagaimanakah saya boleh berdikari di luar grid?

Cara Hidup Di Luar Grid: Senarai Semak untuk Kecukupan Diri

  1. Bekerja ke arah hidup bebas hutang.
  2. Belajar kemahiran yang berguna.
  3. Cari Luar Grid Land.
  4. Membangunkan sumber air.
  5. Bina rumah luar grid, rumah kecil, kabin, rumah tongkol atau yurt.
  6. Sediakan pengurusan sisa yang sesuai.
  7. Rancang untuk pemanasan / penyejukan percuma.
  8. Pasang tenaga solar, mikrohidro atau angin.

Bagaimanakah saya boleh berdikari sepenuhnya?

Petua untuk Berdikari

  1. Hayatilah Berjimat-cermat. Berdikari seiring dengan berjimat cermat. ...
  2. Jadikan Rumah Anda Berfungsi untuk Anda. ...
  3. Makan Mengikut Musim. ...
  4. Buat Homestead Di Tempat Anda Berada. ...
  5. Hidup Sederhana. ...
  6. Minta Keluarga Anda Mendaki. ...
  7. Menjadi Usahawan. ...
  8. Buang Hutang Anda.

Bagaimanakah Pemula hidup di luar grid?

Jika anda berminat untuk mengubah rumah anda menjadi luar grid, berikut ialah beberapa petua untuk membantu anda bermula.

  1. Rancang Belanjawan Anda. Melangkah keluar dari grid pasti akan menjimatkan wang anda dalam jangka masa panjang. ...
  2. Lokasi ialah Key. ...
  3. Tukar kepada Solar. ...
  4. Gali Air. ...
  5. Tanam Taman Anda. ...
  6. Ketahui tentang Ternakan.

Apakah yang diperlukan oleh sebuah komune?

Hanya tujuh daripada tapak Amerika tersebut layak mendapat pengiktirafan oleh Federation of Egalitarian Communities (FEC). Untuk mencapai status rarefied itu, komune mesti memegang tanah, buruh, dan pendapatan yang sama, menyokong tanpa kekerasan dan kemampanan ekologi, dan mengamalkan beberapa bentuk membuat keputusan langsung.

Bagaimanakah komune berfungsi?

Komune ialah sebuah komuniti yang disengajakan orang berkongsi ruang hidup, minat, nilai, kepercayaan, dan selalunya harta benda, harta benda dan sumber yang sama. Di sesetengah komune, orang ramai juga berkongsi kerja, pendapatan atau aset yang sama.

Adakah terdapat komune hippie?

Disana ada beribu-ribu komune kontemporari — kini biasanya dipanggil "komuniti yang disengajakan" — di seluruh negara, dari Tennessee, Missouri dan Oregon di luar bandar ke pusat bandar Los Angeles dan New York City. ...

Apakah negeri yang paling hippie?

Walaupun kebanyakan orang mengaitkan hippie dengan California dan Colorado, Illinois sebenarnya adalah negeri paling hippie di negara ini, dan 12 perkara yang disenaraikan di bawah membuktikannya.

Adakah komune berjaya?

Daripada 60 komune secara keseluruhan pada permulaan, 48 (80%) bertahan selama satu tahun, dan 38 (63%) bertahan selama dua tahun. Komuniti yang berumur lebih lama cenderung mempunyai syarat kemasukan yang lebih ketat atau tempoh percubaan untuk ahli baharu.

Apakah yang dimaksudkan dengan tinggal dalam komune?

Komune ialah a keadaan hidup berkumpulan di mana orang berkongsi segala-galanya. Komune terkenal dengan hippie yang cintakan keamanan pada tahun 1960-an. ... Anda juga boleh berkomunikasi dengan sesuatu, seperti alam semula jadi: ini bermakna selaras dengan alam semula jadi dan sangat menerimanya. Berkomuniti juga boleh bermakna menerima persekutuan Katolik.

Bolehkah anda berdikari di atas 5 ekar?

Konsensus Am adalah 5-10 ekar untuk berdikari

Walaupun banyak daripada sumber tersebut meletakkan nombor itu jauh lebih rendah, konsensus umum ialah anda benar-benar perlukan sekurang-kurangnya 5 ekar tanah bagi setiap orang untuk berdikari.

Apakah makanan yang membuatkan anda berdikari?

Anda boleh mula berdikari dengan menanam makanan yang mudah disimpan dan tumbuh seperti kentang, tomato, labu musim sejuk, dan sayur-sayuran berdaun. Kemudian, pertimbangkan untuk menternak ayam dan kambing untuk telur, susu dan daging.

Bolehkah anda berdikari sepenuhnya?

Kehidupan sara diri bermakna belajar menanam sendiri, membuat sendiri, menjual sendiri dan membakar sendiri, untuk rumah kediaman, homestead bandar atau ladang mini. Berdikari adalah jalan ke hadapan. ... Walau bagaimanapun, mari kita realistik, hampir mustahil bagi manusia untuk berdikari sepenuhnya.

Adakah anda membayar cukai hidup di luar grid?

Ini agak mudah dan asas: setiap rakyat yang berkemampuan mesti membayar cukai. ... Lot luar grid anda, walaupun terpencil dan terpencil, mesti membayar cukai mengikut peraturan negeri tempatnya. Jika anda menghasilkan tanaman, ternakan, menyediakan perkhidmatan, barangan kraf - anda mesti membayar cukai juga.

Adakah hidup di luar grid menyalahi undang-undang?

Membina rumah luar grid adalah sah di mana-mana di Australia – dengan syarat anda memenuhi semua peraturan bangunan yang diperlukan dan memperoleh permit yang menjengkelkan tersebut. ... Ya, walaupun mungkin belum ada sebarang inisiatif luar grid yang disokong kerajaan untuk diperkatakan, masih sah untuk hidup di luar grid di New South Wales dan Victoria.

Adakah hidup di luar grid berbaloi?

Melangkah Luar Grid Memastikan Kewangan dalam Jangka Panjang

Sesetengah mungkin mendapati kos pelaburan awal agak menakutkan pada mulanya, tetapi penjimatan yang anda akan perolehi dalam jangka masa panjang menjadikannya pilihan yang kukuh dari segi kewangan; pemilik rumah luar grid boleh menjimatkan purata sekitar $20,000 dalam lebih 20 tahun di kebanyakan negeri.

Adakah Slab City selamat untuk dikunjungi?

Bandar Slab secara amnya selamat. Kebanyakan penduduk mengalu-alukan ahli baru dan pelancong. Selagi anda menghormati dan berada di kawasan pelancongan yang ditetapkan, melawat bandar seharusnya merupakan pengalaman yang selamat dan menyeronokkan. Untuk selamat, elakkan bandar slab pada waktu malam.

Apakah negeri Slab City?

Terkenal dengan cara hidup yang tidak konvensional, Slab City, California telah berkembang menjadi komuniti artis, oddball dan setinggan di luar grid. Walau bagaimanapun, walaupun "Tempat Percuma Terakhir di Amerika," seperti yang disebut oleh penduduk tempatan, tidak berpeluang menentang COVID-19.

Mengapa hidup bermasyarakat baik?

Kehidupan bermasyarakat boleh memberi peneman kepada mereka yang tidak mahu hidup bersendirian. Kajian mencadangkan hidup bersama orang lain boleh membantu keresahan dan meningkatkan kesejahteraan mental.