Adakah katherine dan elena berkaitan?

Elena Gilbert ialah watak fiksyen dan protagonis dari siri televisyen The Vampire Diaries. ... Didedahkan bahawa Elena ialah seorang Petrova Doppelgänger, yang bertanggungjawab kerana dia sama dengan moyangnya, Katherine Pierce (née Katerina Petrova).

Apa khabar Katherine dan Elena adik beradik?

Katherine baik, mementingkan diri sendiri, pendiam, tetapi berubah apabila dia ditemui oleh Klaus dan tinggal bersamanya selama bertahun-tahun. ... Bagaimanapun, ternyata, Katherine dan Elena berkongsi ibu yang sama, menjadikan mereka adik beradik tiri. Dalam siri ini, Elena Gilbert ialah keturunan jauh dan doppelgänger Katherine Pierce.

Bagaimanakah Isobel berkaitan dengan Katherine dalam The Vampire Diaries?

Kedua-dua Isobel dan Katherine adalah berkait jauh antara satu sama lain melalui darah. Isobel melahirkan Elena Gilbert, doppelgänger Katherine. Kedua-dua Isobel dan Katherine tidur dengan dan bertarikh Damon Salvatore. Katherine juga mengasuh Damon sebagai vampire, tetapi Damon juga mengasuh Isobel beberapa dekad kemudian.

Mengapa Katherine dan Elena kelihatan sama?

Elena dan Katherine (serta Tatia) adalah semua doppelgangers antara satu sama lain, berpunca daripada Amara, genitor pertama dalam keluarga Petrova. Ini bermakna mereka semua kelihatan sama. Ini berlaku sekali lagi apabila Katherine dianggap telah meninggal dunia dan Elena bertemu Damon dan Stefan pada tahun 2009.

Adakah terdapat doppelganger antara Katherine dan Elena?

Petrova Doppelgänger ialah istilah yang digunakan untuk menggambarkan dua wanita dari garis keluarga Petrova, yang dikenali sebagai Katherine Pierce dan Elena Gilbert yang kelihatan hampir sama. Mereka berdua adalah keturunan Tatia.

Elena Bercakap Dengan Katherine Tentang Masa Lalunya Dan Klaus 2x09

Siapakah bapa kepada bayi Katherine?

Sepanjang The Vampire Diaries

Dalam musim keempat akhir The Vampire Diaries, Graduation, Katherine tidur dengannya Niklaus Mikaelson dan mengandungkan anak perempuannya, Adyelya.

Adakah Damon seorang doppelganger?

Stefan dan abangnya Damon Salvatore meninggal dunia pada tahun 1864. Seperti Mikaelson sebelum mereka, mereka berdua jatuh cinta dengan seorang Petrova doppelganger, kali ini dikenali sebagai Katherine Pierce. ... Apabila tahun-tahun berlalu, peranan mereka berubah dan Damon menjadi abang yang sadis manakala Stefan berusaha untuk bertaubat dengan caranya.

Mengapa Katherine membenci Elena?

Apabila Katherine mula-mula kembali ke Mystic Falls pada tahun 2010, dia cemburu dengan Elena kerana mendapat kasih sayang Stefan dan Damon, kerana dia juga pernah menjalinkan hubungan dengan kedua-dua abang pada masa lalu dan, walaupun dia tidak pernah benar-benar mencintai Damon, dia masih jatuh cinta dengan Stefan.

Apakah yang Katherine lakukan kepada Elena apabila dia meninggal dunia dalam Musim 5?

Stefan memanggil Katherine mendedahkannya bahawa mereka tahu dan memberitahunya bahawa mereka mempunyai Nadia di rumah Salvatore dan jika dia mahu dia boleh melarikan diri untuk bertahan atau datang dan melihat anak perempuannya untuk kali terakhir. ... Dia menciumnya dan Stefan menikamnya. Katherine rebah dan meninggalkan badan Elena.

Siapa ibu Isobel Petrova?

Isobel adalah keturunan Amara yang jauh. Elena Gilbert (3rd Petrova Doppelgänger): Elena dilahirkan pada 22 Jun 1992, di Mystic Falls, Virginia. Dia adalah anak kandung kepada John Gilbert dan Isobel Flemming, dan oleh itu merupakan keturunan Katerina Petrova, yang kepadanya dia mempunyai persamaan fizikal yang ketara.

Siapa yang membunuh Meredith?

Misteri pembunuh bersiri Mystic Falls akhirnya terpecahkan, mengakibatkan salah satu detik paling mengejutkan dalam sejarah siri itu. Alaric adalah orang yang membunuh ahli majlis. Dia membunuh kerenah Meredith terhadap bekas teman lelaki, bapa Caroline, dan ironinya, dia hampir membunuh dirinya sendiri.

Adakah Damon tidur dengan ibu Elena?

Damon telah tidur dengan tiga ahli Keluarga Petrova: Katherine, Isobel dan Elena Gilbert. ... Damon tidur dengan Elena dan ibunya, tetapi itu nampaknya tidak mengganggu Elena (jika dia tahu). Mereka berdua adalah antagonis dalam rancangan itu pada satu ketika semasa siri itu. Isobel mengiktiraf cinta Damon terhadap Elena.

Siapa yang menjadikan Katherine Pierce?

Rose adalah pontianak yang bertanggungjawab untuk menghidupkan Katherine dalam siri TV. Walau bagaimanapun, Klaus adalah orang yang mengubah Katherine menjadi pontianak dalam novel, mengubah sepenuhnya kisah belakang Katherine dan Klaus untuk siri ini. Klaus merasakan emosi untuk Katherine, jadi dia ingin membalas dendam kematiannya dalam novel.

Dengan siapa Katherine berakhir?

Nadia tahu Katherine mahukan sesuatu. Katherine berkata dia mahukan semuanya: anak perempuannya, keabadian, dan Stefan. "Dia satu-satunya cinta sejati saya." Katherine memutuskan untuk tinggal di Mystic Falls untuk memenangi semula Stefan.

Adakah ibu Katherine Elena?

Isobel Flemming ialah isteri Alaric Saltzman dan ibu kandung Elena Gilbert. Dia berkawan baik dengan moyangnya Katherine Pierce, vampire yang sering dia berkomplot. ... Dia juga saudara kepada Keluarga Gilbert, kerana dia adalah ibu kandung Elena.

Apakah yang diberikan Katherine kepada Elena sebelum dia meninggal dunia?

Katherine mendedahkan kepada Bonnie pada saat terakhir bahawa jika dia tidak dapat memiliki Stefan, tiada siapa yang boleh, terutama Elena. Jadi, sebelum dia meninggal, dia menyuntik dirinya dengan Dr.jarum Wes — yang bermaksud bahawa sekarang, Elena akan memberi makan kepada vamp juga.

Apa yang Katherine tikam Elena?

Katherine menikam dirinya sendiri virus super. Apabila Elena datang, dia mendapati picagari di dalam jaketnya.

Mengapa Elena dibenci?

Dia menghabiskan terlalu banyak masa cuba menjadikan dirinya kelihatan seperti seorang wira dan seperti orang yang baik kerana dia mempertaruhkan nyawanya untuk orang yang dia sayangi sedangkan dia tidak. Apa yang dia lakukan hanyalah mementingkan diri sendiri dan terlalu sibuk untuk kelihatan seperti seorang pahlawan syahid apabila semua yang dia lakukan adalah meletakkan lebih ramai orang dalam bahaya.

Siapa yang menjadikan Elena menjadi pontianak?

Elena mati bersama Damon's darah dalam sistemnya, mencetuskan peralihannya. Episod pertama musim 4, "Growing Pains," menampilkan Elena yang menerima perubahannya. Terhadap usaha Bonnie, doppelganger terpaksa meminum darah manusia dan melengkapkan perubahannya menjadi salah seorang mayat hidup.

Adakah Stefan membenci Elena dalam Musim 4?

Hubungan mereka dihidupkan semula dan berkekalan sehingga awal musim 4. Walaupun mereka akhirnya berpisah apabila Elena mula membalas cinta Damon, dan memilih untuk berterus terang dengan Stefan tentang perasaan dan niatnya. Dia bertekad untuk meneruskan, sebelum dia mendapati bahawa Elena adalah saudara kepada Damon.

Siapakah pasangan jiwa Tatias?

Tatia ialah seorang Petrova doppelgänger dengannya Niklaus dan Elijah Mikaelson jatuh cinta pada akhir abad ke-10/awal abad ke-11.

Adakah Lizzie Saltzman seorang doppelganger?

Adakah Lizzie Saltzman seorang doppelganger? Elizabeth Saltzman ialah seorang doppelganger dan saya sangat teruja untuk melihat imbasan kembali kehidupan mereka bersama.

Adakah Stefan Silas doppelganger?

Doppelgängers, juga dikenali sebagai Shadow Selves atau Mortal Shadow Selves, adalah kejadian ghaib yang dicipta oleh Alam. ... Stefan Salvatore dan Tom Avery adalah doppelgänger Silas manakala Tatia, Katerina Petrova dan Elena Gilbert adalah milik Amara.