Patutkah saya membunuh toriel?

Di penghujung Runtuhan, Toriel memberitahu protagonis untuk membuktikan bahawa mereka cukup kuat untuk bertahan dan melawan mereka dalam ujian kekuatan. Dia boleh dibunuh atau diselamatkan; jika terlepas, Toriel membiarkan protagonis pergi, tetapi memberitahu mereka untuk tidak kembali.

Adakah anda perlu membunuh Toriel dalam pacifist?

Toriel ialah bos utama pertama Undertale, selepas siapnya kawasan The Ruins. Bos berikut direka bentuk untuk dimainkan sebagai sebahagian daripada panduan Pacifist yang lengkap - ringkasnya, melalui keseluruhan permainan tanpa membunuh apa-apa untuk membuka kunci pengakhiran yang berbeza - yang mana bos adalah antara yang paling sukar untuk dikalahkan.

Adakah perlu membunuh Toriel?

Toriel adalah salah satu yang kebanyakan pemain fikir bahawa tidak ada cara untuk maju tanpa membunuhnya tetapi juga dengannya Toriel tidak perlu membunuh. Dummy pada permulaan permainan juga dikira sebagai pembunuhan yang biasa difikirkan oleh pemain untuk tidak dikira.

Apa yang akan berlaku jika anda membunuh Toriel?

bunuh Toriel. terima dialog pertama Flowey berkenaan dengan menyukai pilihan anda, dan ia "bukan seolah-olah anda boleh mengubahnya" menuju ke Snowdin dan kemudian terbunuh. ganti Toriel (sejak membunuh kemudian menyelamatkan Toriel mengakibatkan dialog "anda menyesalinya" yang anda nyatakan di sini)

Ke mana Toriel pergi selepas awak menyelamatkannya?

Toriel sudah tiada dari rumahnya di runtuhan selepas pemain melepaskannya, tetapi jangan risau: dia masih ada dan anda masih bercakap -- dia baru sahaja pulang ke pintu masuk, menjaga bunga ...

Kenapa Anda Perlu MEMBUNUH Toriel • Cerita Semula • [SPOILER]

Adakah Toriel tahu Flowey adalah Asriel?

Berdasarkan dialog Flowey dalam laluan Genocide, kami mendapati bahawa apabila dia mula-mula bangun sebagai bunga, dia memanggil ibu bapanya. Selepas dia melarikan diri dari Rumah Baru, dia menemui Toriel. Akhirnya, dia menetapkan semula, sebelum Asgore atau Toriel tahu siapa dia. ... Frisk: Nah, emm... dia Asriel.

Apa yang berlaku jika anda membiarkan Toriel memusnahkan pintu keluar?

Semasa dia pergi ke arah pintu keluar Runtuhan, dia menerangkannya dia merancang untuk memusnahkan pintu keluar untuk menghalang protagonis daripada pergi, kerana semua manusia lain yang pergi telah dibunuh. ... Dia boleh dibunuh atau diselamatkan; jika terlepas, Toriel membiarkan protagonis pergi, tetapi memberitahu mereka untuk tidak kembali.

Apa yang berlaku jika anda hanya membunuh Flowey?

Jika protagonis membunuh Flowey pada Laluan Neutral sebelumnya (atau jika mereka membatalkan Laluan Genosid, walaupun mereka menyelamatkannya), dia tidak berinteraksi dengan mereka lagi sehingga protagonis sampai ke Rumah Baru semula. Jika protagonis menyelamatkannya, dia muncul di permulaan Runtuhan sekali lagi dan menasihati mereka tentang perkara yang perlu dilakukan.

Apa yang berlaku jika anda hanya menyimpan Toriel?

Setelah diberi masa yang cukup, Toriel berhenti bergaduh dan bercakap. Pilihan untuk "Lari" hilang. Jika protagonis terus menyelamatkannya, dia membenarkan protagonis meninggalkan Runtuhan.

Apa yang berlaku jika anda membunuh semua orang kecuali papirus?

Jika anda membunuh semua orang kecuali Papyrus di Undertale, anda tidak akan lawan Sans kerana laluan yang anda akan lakukan adalah laluan neutral, dan anda hanya melawan Sans dalam laluan pembunuhan beramai-ramai. ... Kemudian, Sans meletakkan Papirus pada telefon dengan anda dan Papirus bercakap tentang dia sebagai penguasa baharu bawah tanah dan beberapa perkara lain.

Adakah Sans Undertale jahat?

Sans (/sænz/) ialah abang kepada Papirus dan watak utama dalam Undertale. ... Dia bertindak sebagai watak sokongan dalam laluan Neutral dan True Pacifist, dan sebagai bos terakhir dan antagonis heroik dalam Laluan Genocide.

Bolehkah anda menunjukkan belas kasihan kepada Toriel?

Tiada petunjuk yang kelihatan dalam pertempuran bahawa MERCY bekerja untuk Toriel sebelum membunuhnya, itulah sebabnya pemain mungkin akhirnya membunuh Toriel secara tidak sengaja dalam percubaan untuk melemahkannya dan menjadikan pilihan Ganti aktif. ... Dengan menggunakan taktik ini, Toriel boleh dikalahkan tanpa menggunakan pilihan MERCY.

Perlukah anda menyelamatkan Flowey?

Semakin lama pertarungan berlangsung, semakin banyak kerosakan yang anda akan lakukan terhadapnya dengan setiap pukulan, dan dia akhirnya akan mengaku kalah. Pilih untuk menyelamatkannya, dan Flowey akan membuat kemunculan.

Bolehkah anda melarikan diri dalam pacifist sejati?

Senarai keperluan adalah seperti berikut: Sepanjang permainan, jangan sekali-kali membunuh mana-mana musuh atau mendapatkan sebarang EXP/LV; pada asasnya, hanya gunakan pintu keluar pertempuran yang tidak membawa maut (Akta ganti, lari, atau penamat pertempuran).

Bolehkah anda mengalahkan Undertale tanpa membunuh?

Undertale boleh dimainkan mengikut cara yang anda suka, tetapi bermain tanpa membunuh sesiapa atau apa-apa pun akan membuka kunci kandungan bonus yang anda tidak akan lihat. Kadang-kadang ia kelihatan seperti menyelamatkan musuh - terutamanya pertempuran bos - adalah mustahil, tetapi kekal berazam dan hasilnya berbaloi.

Berapa banyak kesudahan dalam Undertale?

Undertale telah tiga utama yang berbeza pengakhiran (Neutral, True Pacifist, dan Genocide) dan pengakhiran pelbagai keempat (Mod Keras).

Bolehkah saya menyelamatkan Asgore?

Asgore memaksa protagonis untuk melawannya, dan protagonis tidak boleh melepaskan Asgore. Jika mana-mana serangan Asgore mengenai protagonis dan mereka tidak mempunyai HP yang mencukupi untuk bertahan, serangan itu menurunkan HP mereka kepada 1 apabila ia akan membunuh mereka. Walau bagaimanapun, serangan seterusnya yang mengenai protagonis akan membunuh mereka.

Bagaimanakah cara saya mengalahkan pembunuhan beramai-ramai Toriel?

Ambil laluan Pacifist. Jangan lakukan Genocide. Apabila kesihatan anda berada pada tahap 2 atau lebih rendah, Toriel akan menggunakan serangan yang tidak boleh menyerang anda. Cuba dapatkan lebih banyak item untuk memulihkan HP anda, jadi anda akan mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mengalahkan Toriel.

Apa yang berlaku jika anda menyelamatkan Muffet dalam pembunuhan beramai-ramai?

Muffet akan menyebut bahawa protagonis menderma, tetapi dia masih akan mencurigai mereka dan menyerang. Jika dia terhindar, Laluan Genosid akan dibatalkan. Sebaik sahaja dia terhindar, Muffet tidak muncul lagi sebagai NPC.

Adakah Flowey membunuh Sans?

Sebagai Flowey membunuh semua orang Sans menghalangnya seperti dia cuba lakukan dengan anda dalam larian Genosid.

Adakah Underfell Flowey jahat?

Terdapat banyak tafsiran tentang alam semesta ini, tetapi kebanyakannya berkongsi persamaan seperti Frisk yang jatuh dari Mt. Ebott dan bertemu Flowey, yang tidak jahat tetapi lebih menjadi pembimbing melalui Runtuhan, dan sebaliknya, Raja Asgore ialah orang yang telah menerapkan moto "Bunuh atau dibunuh".

Adakah Sans mempunyai 1 hp?

Sans mempunyai lebih daripada 1 HP! Seperti yang anda tahu jika anda menyemak sans dalam pertempurannya, ia mengatakan bahawa dia mempunyai 1 HP dan kerana dia boleh mengelak, itu menjadikannya kuat. Tetapi di hotel di Snowdin jika anda bercakap dengan bayi arnab dia berkata bahawa tidur boleh membuat HP anda Go lebih tinggi daripada Max HP anda. Sans banyak tidur!

Berapakah umur Flowey dari Undertale?

Flowey: 13. Temmie: idk????????????

Bagaimana anda menyelamatkan Dogi?

Untuk menyelamatkan mereka, protagonis mesti Roll Around dalam salji untuk menyamarkan bau mereka, membuat Dogi berfikir bahawa mereka hanya anak anjing yang hilang, membuat mereka Menghidu Semula protagonis dan kemudian Haiwan kedua-duanya, membuka minda mereka kepada idea bahawa anjing boleh membelai anjing lain.

Bolehkah anda menyelamatkan papirus?

Dalam Laluan Genosid, Papyrus serta-merta menawarkan untuk menyelamatkan protagonis. Untuk meneruskan Laluan Genocide, protagonis mesti membunuhnya, yang boleh mereka lakukan dalam satu pukulan. Sparing Papyrus membatalkan Laluan Genocide.