Bagaimana untuk mengelak botw?

Untuk mengelak serangan yang akan datang daripada musuh, anda hanya perlu lakukan tekan butang lompat (X) sambil bergerak ke kiri atau kanan dengan kayu kiri semasa pertempuran.

Bagaimanakah anda mengelak dan menangkis dalam Zelda?

Langkah-langkah untuk Mengelak Sempurna

Langkah 1: Kunci pada musuh dengan menekan butang ZL. Langkah 2: Tunggu serangan musuh. Tonton dengan teliti untuk mengetahui masa serangan. Langkah 3: Ketik pada (X) butang untuk melompat dan gunakan kayu bedik kiri pada masa yang sama untuk bergerak ke arah itu.

Bagaimana anda melakukan serangan balas Botw?

  1. Parry, juga dikenali sebagai Pengawal Sempurna, memberi anda kelebihan dalam pertempuran dengan membenarkan anda membelok dan menyerang balas serangan musuh yang masuk dengan menggunakan perisai anda. ...
  2. Anda boleh menangkis serangan dengan menahan perisai anda (tahan ZL) dan mengetik butang A.

Bolehkah anda menangkis laser Guardian dengan sebarang perisai?

Melainkan anda mempunyai perisai pelindung yang akan menangkis laser secara automatik, anda perlu menangkisnya secara manual. Nasib baik, anda boleh menangkis laser dengan mana-mana perisai dalam permainan asalkan masanya tepat.

Bolehkah anda mengalahkan Ganon tanpa perisai?

Untuk bahagian pertama pertarungan (memandangkan anda mempunyai keempat-empat dewa), anda menggunakan senjata anda, tergesa-gesa bergegas bila awak boleh. Untuk bahagian kedua, anda menggunakan kemarahan Urbosa dan memukulnya apabila perisainya jatuh. Tiga kali sudah cukup.

Zelda: Petua Pertempuran Breath of the Wild - Senjata, Dodge Perfect dan Sneakstrike

Bagaimana anda menangkis seorang penjaga?

Untuk mendapatkan masa, berdiri di hadapan Guardian dengan perisai anda dinaikkan, dan tunggu sehingga ia dikunci. Sistem penyasaran akan berbunyi bip. Sebelum laser menyala, terdapat tenaga yang mengelilingi mata Guardian, diikuti dengan kilat skrin. Sebaik sahaja anda melihat bangunan tenaga, tekan butang A untuk menangkis.

Bagaimanakah Pautan melakukan lakaran belakang?

Sasarkan musuh anda dengan ZL, bergerak ke kiri atau kanan, tekan X untuk melompat. Balik belakang. Sasarkan musuh anda dengan ZL, menjauhkan diri dari musuh anda, tekan X untuk melompat.

Bagaimanakah anda mengunci BotW?

Apa yang anda perlu lakukan ialah menghadapi a musuh dan tahan butang ZL sama ada Nintendo Switch atau Wii U. Anda akan tahu ia berfungsi apabila anak panah kuning besar muncul di atas kepala lawan anda, melantun ke atas dan ke bawah sedikit sebanyak.

Binatang ketuhanan manakah yang pertama?

Gajah gergasi Vah Ruta adalah pilihan pertama yang mudah, kerana ia paling hampir dengan tempat di mana anda mula-mula mendapat usaha untuk membersihkan binatang.

Bagaimanakah anda memegang perisai di BotW?

Perisai hanya boleh digunakan dengan Senjata sebelah tangan yang tidak bersarung, tanpa senjata, atau dengan senjata bersarung sama ada jenis dan memegang butang sasaran akan menaikkan perisai anda. Ambil perhatian bahawa semua perisai mempunyai ketahanan yang terhad, dan setiap pukulan terhadapnya akan menurunkannya sehingga ia pecah.

Bagaimanakah anda mencetuskan tergesa-gesa?

Tunggu musuh menyerang dan pada saat terakhir gunakan kayu bedik kiri untuk mengelak ke arah tertentu dan tekan X pada masa yang sama. Jika ditetapkan masa dengan betul, Breath of the Wild akan memperlahankan masa yang membolehkan anda menekan Y dan melakukan Flurry Rush.

Bagaimanakah anda mendapatkan Ganon mengelak Thunderblight yang sempurna?

Sebaik sahaja anda melihat Thunderblight mula berlari ke arah Pautan, bersedia untuk mengelak kembali. Ini bermakna anda perlu meletakkan perisai anda dalam posisi bertahan supaya anda boleh mengelak kembali dengan lompatan dan memulakan Perfect Dodge ke dalam Flurry Rush dengan masa yang betul. Jangan risau tentang menunggu serangan datang.

Bolehkah anda memundurkan suis Skyward Sword?

Kawalan untuk melakukan backflip adalah sama seperti Butang Sahaja Kawalan. Semasa menekan ZL, tarik L-Stick ke bawah dan kemudian tekan A.

Bagaimanakah anda melompat ke belakang dalam Zelda?

Apabila anda bergerak ke kiri atau kanan dan tekan A, anda melompat ke sisi. Bergerak ke belakang dan tekan A untuk terbalik. Anda mesti menyasarkan untuk melakukan ini.

Bolehkah anda membaiki senjata di BotW?

Pembaikan senjata tidak boleh dilakukan dalam Breath of the Wild, tetapi terdapat beberapa pengecualian kepada peraturan kematian kekal senjata ini. ... Malangnya, pembaikan senjata tidak dapat dilakukan dalam Breath of the Wild, dan terdapat begitu banyak senjata yang hebat untuk digunakan yang boleh menyayat hati apabila kehilangan satu selama-lamanya.

Berapa banyak kesudahan dalam Botw?

Breath of the Wild mencabar formula untuk permainan Legend of Zelda yang tipikal dengan membenarkan pemain menyusun plotline mengikut kehendak mereka. Selaras dengan itu, permainan telah dua hujung; satu ialah "pengakhiran sebenar" yang membuka kunci adegan tambahan.

Bolehkah anda meneruskan Botw selepas mengalahkan Ganon?

ia akan memuatkan simpan dari sebelum ganon, tetapi ia akan ingat bahawa anda mengalahkan ganon. fail simpan anda mendapat bintang, kilton menawarkan pingat, dan log pencarian dan peta anda menunjukkan kiraan/peratusan penyiapan. ya, anda masih boleh melakukan pencarian sampingan.

Bolehkah anda mengalahkan Ganon tanpa Master Sword?

Tidak mustahil untuk membunuh Ganon tanpa pedang tuan.

Apakah pengakhiran sebenar nafas liar?

Untuk mendapatkan pengakhiran yang sebenar, pemain mesti mencari semua kenangan yang dilupakan Link dari masa sebelum kenaikan Ganon berkuasa, yang tersebar di seluruh Hyrule di lokasi tertentu. Pemain ditinggalkan untuk mencari sendiri setiap lokasi ini, dengan satu-satunya petunjuk mereka ialah satu siri foto pada Sheikah Slate mereka.

Adakah pautan mempunyai binatang ketuhanan?

Zelda Breath of the Wild - balada juara - pautan masuk binatang ilahi ke-5 setelah selesai semua lagu/ percubaan yang menjadi milik juara.