Adakah misa bunuh diri?

Jawapan mudahnya ialah tidak. Misa tidak mati dalam anime itu sendiri. ... Peminat telah berteori bahawa dia membunuh diri dan teori ini disokong oleh nasibnya dalam manga, di mana dia disahkan mati. Menurut bab itu, kematiannya berlaku pada tahun selepas kematian Light.

Adakah Misa membunuh dirinya Death Note?

Dia mendapat semula ingatannya selepas pengganas siber Yuki Shien memberinya Nota Kematian. ... Walaupun dia gagal membunuh Ryuzaki (yang namanya ditulis pada Death Note sebelum serupa dengan L), dia membunuh diri dengan menulis namanya sendiri, menulis "Misa Amane mati di tangan Light Yagami".

Adakah Misa dalam Death Note mati?

Dengan sisa kertas Death Note, dia membunuh Kuromoto dan Uragami, ahli Pasukan Petugas, untuk membantu Shien melarikan diri. Misa kemudian keluar, setelah menulis namanya sendiri dan keadaan kematiannya pada sekeping kertas Death Note. Seperti yang tertulis, dia meninggal dunia pada 18 Disember di 2:40 petang "dalam pelukan Light Yagami."

Misa meninggal pada umur berapa?

Namun menurut laman wikinya, dia meninggal dunia pada 2011 pada usia 26, hanya tujuh tahun selepas Rem meninggal dunia.

Adakah REM jatuh cinta dengan Misa?

Rem bersama Takada Rem dalam filem itu sama seperti rakan sejawat anime dan manganya. Dia setia kepada Misa dan cuba melindunginya dalam apa jua kos, termasuk memberikan nyawanya sendiri. Dalam filem kedua, Rem menyatakan cintanya kepada Misa dan penghinaannya terhadap Light beberapa saat sebelum kematiannya.

Misa Amane Menjelaskan | Nota Kematian 101

Adakah cahaya menipu Misa?

Adakah anda fikir Light menipu Misa? baiklah, ya. Dia bertemu dengannya pada masa yang sama dengan ~4 gadis lain semasa kolej (walaupun dia tahu tentang perkara ini sebelum ini) dan dalam arka kedua dia menipunya dengan Takada. ... Cahaya dalam kanun tidak pernah ditunjukkan sebagai seseorang yang meletakkan apa-apa nilai sama sekali dalam aktiviti seksual.

Adakah cemburu menyelamatkan Misa?

Setelah jatuh cinta dengan Misa, Gelus menggunakan Nota Kematiannya untuk membunuh pembunuh Misa yang ditakdirkan, menentang bantahan Rem. Gelus mati untuk menyelamatkan nyawa Misa. ... Rem menyampaikan Nota Kematiannya kepada Misa kerana dialah yang dia selamatkan, kerana dia rasa ia betul.

Adakah Light mati dalam Death Note?

Melihat Cahaya itu akhirnya hilang, dia terbunuh apabila Ryuk menulis namanya dalam Nota Kematiannya sendiri, seperti yang diberi amaran oleh Shinigami ketika mereka mula-mula bertemu.

Adakah Misa Amane abadi?

Misa dilahirkan pada 25 Disember 1984. Walaupun dia sepatutnya hidup lebih lama, dia mengurangkan separuh hayatnya yang tinggal untuk memiliki kuasa Shinigami Eyes. Dia sebenarnya membuat perjanjian itu dua kali, mengurangkan jangka hayatnya kepada satu perempat daripada apa yang pernah berlaku dahulu. Misa meninggal dunia pada 14 Februari 2011.

Siapa Light Yagami atau L yang lebih bijak?

L Lawliet lebih bijak daripada Light Yagami, sebenarnya, dia adalah watak paling bijak dalam Death Note. IQ L mungkin lebih rendah daripada Light tetapi kemahiran potongan, perancangan dan perhatiannya terhadap perincian jauh mengatasi Kira.

Adakah berhampiran lebih pintar daripada l?

Selain daripada L, Dekat adalah mudah seterusnya-watak paling bijak dalam siri ini, lebih bijak daripada pasangannya, Mello. Sebabnya ialah Dekatlah yang sebenarnya berjaya bertahan. ... Yang berkata, Mello mengambil alih sebagai L baharu dan berjaya mengakali Light dan mengetahui identitinya sebagai Kira.

Kenapa Misa taksub dengan cahaya?

Ketaatan Misa Misa kepada Light mungkin disebabkan kematian ibu bapanya dan bahagian yang dimainkan Kira dalam membalas dendamnya.

Apakah Light Yagami IQ?

Apakah IQ Light Yagami? ... Memandangkan mereka berdua sememangnya genius, saya akan meletakkan IQ mereka antara 140 dan 150, dengan 140 menjadi penanda aras untuk seorang genius.

Adakah Light Yagami jahat?

Light ialah satu-satunya penjahat dalam siri Death Note yang merupakan Pure Evil, dan, ironinya, protagonis utamanya. Dalam satu lagi ironi, bapanya, Soichiro Yagami, adalah satu-satunya Pure Good dalam siri Death Note.

Adakah Misa The girl gelus disayangi?

Gelus, seorang Shinigami, jatuh cinta Misa Amane dan menggunakan Death Notenya untuk membunuh lelaki yang ditakdirkan untuk membunuhnya. Gelus mati akibatnya, hanya meninggalkan Nota Kematiannya. Buku nota itu telah diambil semula oleh Rem, yang membawanya ke dunia manusia dan memberikannya kepada Misa, yang Rem percaya sepatutnya memilikinya.

Siapa yang paling kuat dalam Death Note?

Mihael Keehl / Mello. Mello ialah salah satu watak terkuat dalam Death Note kerana dia seorang remaja tangkas yang mementingkan mobiliti daripada berhati-hati. Tindakan melulunya berakar umbi dalam daya saingnya terhadap Near, seorang kanak-kanak yang sentiasa #1 di Wammy's House (rumah anak yatim yang ditubuhkan untuk kanak-kanak berbakat di England).

Siapa yang membunuh Kira dalam Death Note?

Mishima menyerahkan Nota Maut kepada Yuki Shien untuk meneruskan kerjanya sebagai sebahagian daripada plot untuk membunuh Pasukan Petugas dan pengganti L Ryuzaki. Shien terus bertindak sebagai Kira, menjejaki Nota Kematian yang lain, tetapi dia merancang untuk mencari dan membunuh Kira baharu (Mishima) kerana mereka bukan Kira Light Yagami yang asal.

Adakah cahaya dan Misa mempunyai anak?

Pada kemuncak filem itu, Yuki Shien mendedahkan bahawa Light mempunyai seorang anak lelaki sebelum kematiannya kes apa-apa berlaku kepadanya. Bergelar Hikari, dia mula dibesarkan di Amerika Syarikat sebelum Mikami dilantik sebagai penjaga kanak-kanak itu.

Adakah aseksual ringan?

Yagami ringan bukan gay mahupun aseks. ... Tetapi episod selepas kematian L menunjukkan bahawa dia mempunyai hubungan seksual dengan Misa seperti yang dibuktikan oleh lilin dan pakaiannya ketika mereka bersama. Selain itu, dia tinggal selama 6 tahun bersamanya sebagai pasangan dan sukar untuk menyembunyikan seksualitinya yang sebenar.

Adakah cahaya menyukai L?

Saya percaya begitu ya. Light (iaitu Light yang tidak menyedari dia adalah Kira), menyukai L dan menganggapnya sebagai kawan. Tetapi Kira (makhluk itu, Cahaya yang mempunyai ingatan Kira) menganggap L musuhnya.

Siapa yang cahaya benar-benar cinta?

Cahaya melakukannya tidak benar-benar mencintai orang lain selain dirinya. Misa berkhidmat sebagai alat; Takada berfungsi sebagai alat; dan keluarganya tidak sepatutnya menghalangnya, jika tidak dia akan membunuh mereka.