Bagaimana untuk menyelamatkan asgore?

Satu-satunya cara untuk menghentikan serangannya adalah dengan mengalahkannya terlebih dahulu. Teruskan menggunakan arahan "FIGHT" untuk mengurangkan kesihatan Asgore, dan sembuh apabila diperlukan. Ia boleh menjadi pertarungan yang panjang dan tegang, tetapi pemain harus terus berazam dan terus mempelajari corak serangannya sehingga tamat.

Bolehkah anda menggantikan Asgore dalam pacifist?

Petua Pacifist Boss: Raja Asgore

di sana bukan cara untuk mengakhiri ini dengan aman bergaduh. Anda mesti melawan Raja Asgore. Pastikan anda dimuatkan dengan barang penyembuhan dan dilengkapi senjata dan perisai terkuat anda.

Adakah terdapat sebarang cara untuk menyelamatkan Asgore?

Asgore memaksa protagonis untuk melawannya, dan protagonis tidak boleh melepaskan Asgore. Jika mana-mana serangan Asgore mengenai protagonis dan mereka tidak mempunyai HP yang mencukupi untuk bertahan, serangan itu menurunkan HP mereka kepada 1 apabila ia akan membunuh mereka. Walau bagaimanapun, serangan seterusnya yang mengenai protagonis akan membunuh mereka.

Apa yang berlaku jika anda melepaskan Asgore?

Pilih untuk menyelamatkannya, dan Flowey akan membuat kemunculan. Pada akhir kata-kata kasarnya permainan akan ranap (sekurang-kurangnya, pada PC) dan apabila anda memuatkan semula fail simpanan anda akan "rosak" - jangan panik, ia akan berlaku!

Bagaimanakah anda menyelamatkan raja dalam Undertale?

Protagonis diberi pilihan untuk membunuh Asgore dengan memilih butang FIGHT atau menyelamatkannya dengan memilih butang MERCY yang telah dibaiki sebahagiannya. Jika protagonis membunuh Asgore, dia mati sambil tersenyum. Sebelum protagonis boleh mengambil SOULnya dan melepasi halangan, Flowey menghancurkan SOUL Asgore.

Bagaimana untuk menyelamatkan Asgore | Larian Pacifist Undertale (Baca penerangan)

Adakah Omega Flowey bersifat pasifis?

Flowey berfungsi sebagai antagonis utama untuk kebanyakan permainan, khususnya laluan Neutral dan True Pacifist, dan boleh dianggap sebagai deuteragonist untuk Laluan Genocide.

Adakah Chara jahat Undertale?

Tidak. Dia tidak. Bagi saya, saya rasa penjahat sebenar Undertale ialah Frisk. Sekarang sebelum anda semua terus membenci saya, berikut adalah beberapa teori pendek yang menyatakan bahawa Frisk adalah yang jahat dan Chara adalah yang tidak bersalah.

Bagaimana anda menyelamatkan amalgamat?

Endogeni boleh dihindari oleh memberi isyarat, membelai, bermain dan kemudian membelai lagi dua kali. Tidak seperti Anjing Besar, mengabaikan Endogeni tidak mempunyai kesan.

Bagaimana anda menyediakan Muffet?

Muffet menawarkan untuk menyelamatkan protagonis selepas 17 giliran. Menggunakan Donut Labah-labah atau Spider Cider dari Runtuhan semasa pertempurannya membawa pilihan ganti selepas monolog singkat.

Berapakah jumlah HP Omega Flowey?

Terutamanya, pertempuran adalah bebas sepenuhnya daripada fail SAVE protagonis; HP mereka ditetapkan kepada 50 semasa pertempuran tanpa mengira CINTA mereka atau mana-mana EXP yang diperoleh sebelum ini.

Bolehkah anda mendapatkan penghujung pacifist pada permainan pertama?

Namun, saya baru mengetahuinya adalah mustahil untuk mendapatkan True Pacifist berakhir melainkan anda mengalahkan permainan SEKALI dalam Neutral. Selain itu, jika anda telah cuba mendapatkan True Pacifist pada permainan pertama, permainan ini akan membawa anda ke Pengakhiran Neutral secara automatik.

Bagaimanakah anda menggunakan Flowey dalam Photoshop?

Skrin pudar daripada putih kepada hitam dan menunjukkan Flowey dalam keadaan layu. Butang "FIGHT" dan "SPARE" muncul sejurus selepas itu. Pilihan "SPARE". mesti dipilih berulang kali sehingga Flowey melarikan diri untuk menyelamatkannya.

Bagaimana anda mendapatkan perisai Temmie?

Untuk membelinya, protagonis mesti pembelian pertama "tem pay 4 colleg" untuk 1000G untuk membuka kunci item. Protagonis tidak boleh mendapatkan ini di Laluan Genocide kerana pilihan untuk membayar kolej digantikan dengan Temmie Flakes "premiem".

Bolehkah anda menyelamatkan asriel Dreemurr?

Asriel tidak boleh terlepas menggunakan pilihan MERCY. Ia juga mustahil untuk menerima permainan berakhir dalam perjuangan ini; jika HP protagonis mencapai 0, jiwa mereka terbelah dua sebelum membaiki dirinya sendiri.

Bagaimanakah anda mendapatkan pacifist Flowey?

Satu-satunya cara untuk mendapatkan True Pacifist menamatkan permainan melibatkan bermain melalui larian neutral terlebih dahulu. Pada akhir permainan ini, selagi pemain bersikap baik dan memutuskan untuk melepaskan Flowey, bunga itu akan mempunyai kejelasan seketika dan mempunyai arka watak yang hebat.

Bolehkah anda menyelamatkan Mettaton?

Tidak ada cara untuk menyelamatkan Mettaton NEO, bermakna titik di mana Laluan Genosid tidak boleh digugurkan berlaku sebelum melawannya apabila pertemuan rawak terakhir terbunuh. Bertentangan dengan kepercayaan popular, serangan yang lemah tidak kembali ke Laluan Neutral.

Bolehkah anda menyelamatkan Undyne dalam pembunuhan beramai-ramai?

Anda tidak boleh melepaskan Undyne the Undying, tetapi anda boleh menyelamatkan kanak-kanak raksasa, yang menamatkan larian pembunuhan beramai-ramai, meletakkan anda kembali pada laluan ke pengakhiran neutral, dan memberikan anda pertarungan Undyne biasa dalam 2 bilik.

Adakah menembak Mettaton merosakkan pasifis?

Sangat selamat, tidak menjejaskan Larian Pacifist anda.

Bagaimana anda menyelamatkan Gyftrot?

Pada permulaan pertempuran, Gyftrot mempunyai beberapa hiasan yang tergantung pada tanduk mereka. Protagonis boleh menyelamatkan Gyftrot selepas mengeluarkan semua hiasan. Apabila tidak dihias, protagonis boleh memberi Gyftrot hadiah.

Bagaimana anda berkawan dengan Alphys?

Letakkan surat itu di bawah pintu Makmal Alphys dan lengkapkan "tarikh" dengannya. Apabila pergi tempat pembuangan sampah (di mana persahabatan Alphys berakhir), Papyrus menelefon dan memberitahu protagonis untuk bertemu Alphys di makmalnya.

Bagaimana anda menyelamatkan Doggo?

Strategi

  1. Selepas protagonis terselamat daripada salah satu serangan Doggo tanpa bergerak, syak wasangkanya menurun, dan dia boleh menjadi haiwan peliharaan. Selepas membelainya sekali, dia menjadi teruja dan keliru. Protagonis kemudian boleh menyelamatkannya. Petting Doggo beberapa kali membawa kepada lebih banyak dialog. ...
  2. Protagonis boleh menyelamatkan Doggo dengan membaling Stick.

Mengapa sans sangat menarik?

Sans diberi sifat menarik, dia sentiasa tersengih dan tersenyum, yang dikenali oleh otak anda dan membuatkan anda berasa baik. Melihat apa sahaja yang anda anggap sebagai senyuman, walaupun secara tidak sedar, membuatkan anda berasa lebih baik. ... Terima kasih kerana mempunyai ahli ajaib, Sans dilengkapi dalam apa jua cara yang dikehendaki oleh seseorang.

Adakah Flowey benar-benar jahat?

Flowey mempunyai perangai jahat dan kejam, memarahi protagonis kerana tidak mengikuti falsafah "bunuh atau dibunuh" beliau. Walaupun begitu, dia juga mengkritik protagonis di penghujung Runtuhan jika mereka membunuh mana-mana raksasa.

Adakah sans benar-benar mempunyai 1 hp?

Sans mempunyai lebih daripada 1 HP! Seperti yang anda tahu jika anda menyemak sans dalam pertempurannya, ia mengatakan bahawa dia mempunyai 1 HP dan kerana dia boleh mengelak, itu menjadikannya kuat. Tetapi di hotel di Snowdin jika anda bercakap dengan bayi arnab dia berkata bahawa tidur boleh membuat HP anda Go lebih tinggi daripada Max HP anda. Sans banyak tidur!

Adakah Flowey takut kepada Sans?

Nampaknya, membaca ayat ini, Sans sudah berlawan dan mengalahkan Flowey berkali-kali pada masa lalu. Tetapi, sepanjang permainan, ia kelihatan seperti tidak Sans pernah bertemu Flowey sama sekali. Kedua-dua kenyataan ini adalah benar. Flowey mempunyai keupayaan untuk Simpan dan Muatkan.