Bagaimana cara membuat kuil shae loya?

Tembak tali yang memegang peti harta karun kedua untuk Tembakan Pantas Falcon Bow. Kembali ke pelancar pertama, naik ke udara, belok kiri dan tembak suis oren dengan anak panah. Itu akan mengangkat pagar dan membuka pintu keluar. Pergi melalui pintu keluar, temui Shae Loya, dan kumpulkan bola semangat anda.

Bagaimanakah cara mengaktifkan kuil?

Untuk mengaktifkan Kuil, hanya menuju ke alas kecil di sebelah kanan pintu masuk dan pegang Sheikah Slate. Apabila ia diaktifkan bahagian bawah Kuil akan bersinar biru dan ia akan muncul pada peta Pautan sebagai titik perjalanan. Pautan kemudiannya akan dapat melakukan perjalanan antara Tempat Suci.

Bagaimanakah anda menggunakan kuil qua RAYM Botw?

Kuil Qua Raym terletak di kawasan Menara Eldin, di tengah-tengah sungai lava, di laluan ke Death Mountain. Gunakan a anak panah api (atau anak panah biasa yang anda bakar) untuk memusnahkan peti di sebelah kiri. Dapatkan kunci kecil dari peti harta karun.

Berapa banyak hati yang dimiliki oleh Master Pedang?

Mendapatkan Master Pedang

Seperti dalam Legenda Zelda yang asal, semua yang anda perlukan untuk menuntutnya pedang yang menutup kegelapan adalah kekuatan dalaman untuk menggunakannya. Anda tidak akan dapat menariknya dari alasnya sehingga anda mempunyai 13 hati, penggemar sementara tidak termasuk.

Bagaimana anda menyelesaikan kuil shee Vaneer?

Naik lif ke atas dan tandai susun atur sfera dalam mangkuk. Semasa anda berada di sini, gunakan paraglider untuk terapung di sekeliling tepi tempat harta karun yang mengandungi Bilah Panjang Lapan Lipatan boleh ditemui. Corak dalam kuil ini sebenarnya adalah penyelesaian untuk Kuil Shee Venath.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Tempat Suci Shae Loya

Bagaimanakah anda boleh mengetahui berapa banyak kuil yang telah anda lakukan?

Skrin pemuatan harus menunjukkan nombor. Sebaik sahaja anda menyelesaikan semua 120, anda melihat mesej khas muncul untuk memberitahu anda begitu. Skrin pemuatan (setiap kali anda mengembara dengan pantas dan barangan) mempunyai kiraan pelbagai perkara, termasuk bilangan kuil yang anda temui.

Bagaimanakah cara mengaktifkan Magnesis?

Cara Menggunakan Rune Magnesis. Tekan L untuk mengaktifkan rune. Apa-apa sahaja merah jambu terang bercahaya boleh diambil dan dialihkan. Halakan reticle pada item merah jambu untuk menjadikannya kuning bersinar.

Adakah kuil itu berhampiran gunung Satori?

Kuil Mogg Latan terletak di barat daya Menara Ridgeland, selatan Gunung Satori.

Berapa kerapkah Bulan Darah di Zelda?

Seperti yang dikatakan Hino, Bulan Darah berlaku pada malam bulan purnama pada tengah malam. Ini nampaknya rawak selepas setiap beberapa hari lulus dalam permainan, tetapi sesetengah pemain telah berteori ia akan berlaku lebih kerap apabila lebih banyak musuh dibunuh.

Apakah kuda yang bercahaya dalam nafas liar?

Tuan Gunung ialah gunung rahsia dalam Zelda Breath of The Wild. Ia adalah makhluk ajaib yang kelihatan seperti kuda putih yang bercahaya. Ia mempunyai empat mata ambar dan tanduk emas yang kelihatan seperti dahan pokok. Ia adalah salah satu pelekap terpantas dalam permainan.

Bagaimanakah anda menyelesaikan goresan Cliffside?

Galeri

  1. Bercakap dengan Geggle di Tabantha Bridge Stable.
  2. Dia menunjuk ke arah goresan di tebing Sidang Kemuncak Gerudo.
  3. Gunakan Paraglider oleh geyser angin.
  4. Goresan mempunyai simbol petir.
  5. Gunakan Bow untuk menghala ke arah goresan.
  6. Pukul goresan dengan Anak Panah Kejutan.
  7. Ini akan mengaktifkan alas.

Bolehkah pedang tuan itu patah?

Master Sword patah, tetapi ia tidak patah seperti mana-mana senjata lain dalam Breath of the Wild. Sebaliknya, kuasanya habis. Selepas beberapa minit, anda boleh menggunakannya semula. Jika anda sedang mencari Master Sword, lihat panduan kami.

Apakah kuil yang paling sukar ditemui di Botw?

Kuil Paling Sukar Dalam Breath Of The Wild

  1. 1 Kuil Kayra Mah. Tempat Suci Kayra Mah terletak di Wilayah Menara Eldin, di bahagian utara Hyrule.
  2. 2 Kuil Lakna Rokee. ...
  3. 3 Kuil Rona Kachta. ...
  4. 4 Kuil Rohta Chigah. ...
  5. 5 Kuil Daka Tuss. ...
  6. 6 Kuil Hila Rao. ...
  7. 7 Kuil Mirro Shaz. ...
  8. 8 Kuil Dako Tah. ...

Apa yang berlaku jika anda melengkapkan kesemua 120 kuil?

Terdapat 120 kuil dalam permainan dan selepas melengkapkan semuanya, anda akan melakukannya membuka kunci Tunik Hijau Alam Liar.

Bagaimana anda tahu jika anda telah menyiapkan kuil?

Kuil yang telah anda kalahkan kuil akan kelihatan biru. Apabila anda menemui kuil baru, tekan A untuk meletakkan pin, yang akan menandakannya pada Peta Mini anda dan menjadikannya lebih mudah untuk dicari.

Bagaimanakah anda mengalahkan kuil 5 Flames?

Tugas anda di sini ialah menghidupkan kelima-lima obor pada masa yang sama, yang bermaksud memutarkan blok tengah itu tanpa sebarang obor menyentuh air. Cara paling mudah untuk melakukannya ialah dengan memulakan api, dengan menjatuhkan longgokan kayu balak di atas lantai, kemudian sekeping batu api di atasnya, dan memukulnya dengan senjata logam.

Di manakah kuil REE Dahee?

Kuil Ree Dahee terletak dalam kawasan Dueling Peaks, khususnya antara Puncak Dueling itu sendiri, di sebelah utara sungai yang mengalir di antara. Untuk ke sana, anda perlu menuju ke timur dari wilayah Great Plateau, dan melepasi Menara Dueling Peaks.

Bolehkah anda mendapatkan Master Sword tanpa 13 hati?

Untuk mendapatkan Master Pedang, anda akan perlukan 13 bekas hati penuh. Walaupun mudah untuk mendapatkan hati sementara, malangnya, ini tidak akan memotongnya. Anda memerlukan 10 Bekas Jantung sebagai tambahan kepada tiga hati yang anda mulakan dari awal permainan.

Binatang dewa manakah yang paling sukar?

Vah Naboris adalah yang paling sukar daripada Binatang Ilahi di BOTW. Binatang ini terletak di barat daya Hyrule dan telah dipandu oleh Juara Gerudo, Urbosa.

Bolehkah anda menarik Pedang Sarjana dengan 12 hati?

3 Jawapan. Tiada jalan keluar sekatan 13 hati untuk mendapatkan Master Pedang; melainkan anda menggodam permainan itu. Jika anda ingin mendapatkan Master Sword, anda mempunyai dua pilihan: Cari 4 lagi kuil dan dapatkan 1 hati.