Siapa ladonna wiggins?

Seorang wanita bernama LaDonna Wiggins yang 37 tahun, berdepan hukuman penjara sehingga 30 tahun kerana memalsukan penyata bank dan membelanjakan kira-kira $3.3 juta dolar dalam wang CARES Act untuk barangan mewah seperti rumah baharu dan kenderaan Land Rover. Caj lain termasuk penipuan bank dan pengubahan wang haram.

Apa yang berlaku kepada LaDonna Wiggins?

LaDonna Wiggins, 37, kini berhadapan sehingga 30 tahun di penjara persekutuan selepas dia didakwa menggunakan dana #CARESAct untuk pembelian peribadi yang mewah. Menurut kenyataan yang dikeluarkan pada hari Selasa, Wiggins menyerahkan dua permohonan pinjaman Program Perlindungan Gaji (PPP) dan menerima lebih daripada $3.6 juta.

Adakah LaDonna Wiggins Hitam?

LaDonna Wiggins dari Houston telah telah didakwa atas penipuan bank, membuat kenyataan palsu kepada bank dan pengubahan wang haram. ... Wiggins ialah seorang ahli perniagaan wanita Afrika-Amerika yang sangat berjaya, muda, yang telah memupuk beberapa perniagaan tempatan yang berkembang maju dan merupakan ahli terkemuka dan aset kepada komuniti Houston.”

Siapa Lola Shalewa Barbara kasali?

Lola Shalewa Barbara Kasali, 22, dari Houston, didakwa membuat kenyataan palsu kepada institusi kewangan, penipuan wayar, penipuan bank dan terlibat dalam urus niaga monetari yang menyalahi undang-undang.

Siapa yang masuk penjara kerana PPP?

Maurice Fayne, 38, dijatuhkan hukuman oleh Hakim Daerah AS Mark Cohen atas tuduhan penipuan bank dan membuat penyata palsu kepada institusi kewangan dalam apa yang Jabatan Kehakiman (DOJ) digambarkan sebagai skim Ponzi dalam satu kenyataan pada hari Rabu.

Wanita Houston menggunakan wang CARES Act untuk membeli rumah dan kereta, kata fed

Adakah sesiapa telah masuk penjara kerana PPP?

Pada 12 Mei 2021, seorang hakim di Daerah Selatan Florida menjatuhkan hukuman a lelaki kepada lebih daripada enam tahun penjara kerana secara curang memperoleh kira-kira $3.9 juta dalam pinjaman Program Perlindungan Gaji (PPP) dan menggunakan dana tersebut, sebahagiannya, untuk membeli kereta mewah Lamborghini bernilai $318,000 untuk dirinya sendiri.

Apakah garis wanita merah jambu?

Pink Lady Line ialah individu yang bekerja sendiri terletak di 7751 Sapulpa Ln di Cypress, Texas yang menerima pinjaman PPP berkaitan Coronavirus daripada SBA sebanyak $1,819,577.00 pada Jun, 2020.

Apakah yang berlaku sekiranya pinjaman PPP tidak diampunkan?

Selepas anda menyerahkan permohonan pengampunan PPP anda dan pemberi pinjaman anda menghantarnya kepada SBA, SBA akan mempunyai masa sehingga 90 hari untuk membuat keputusan muktamad. Jika pinjaman PPP anda tidak diampunkan sepenuhnya, maka anda perlu membayar balik mana-mana bahagian yang tidak dimaafkan.

Adakah PPP berdasarkan skor kredit?

Inilah yang anda perlu tahu: Skor kredit anda tidak terikat dengan kelayakan anda untuk PPP tetapi ia adalah untuk EIDL. Oleh kerana banyak wang PPP dijangka akan diampuni, tiada syarat cagaran atau penjamin untuk wang tersebut.

Adakah pinjaman PPP boleh dimaafkan?

Bahagian terbaik tentang pinjaman PPP ialah sehingga 100% daripada dana boleh dimaafkan. Walau bagaimanapun, anda perlu mematuhi peraturan SBA: Perbelanjaan yang boleh dimaafkan mesti dibelanjakan untuk kategori yang layak dan mematuhi peraturan 60/40.

Apakah yang layak untuk pengampunan PPP?

Untuk Peminjam

Peminjam Program Perlindungan Gaji (PPP) mungkin layak mendapat pengampunan pinjaman jika dana telah digunakan untuk kos gaji yang layak, pembayaran untuk pembayaran faedah gadai janji perniagaan, sewa atau utiliti semasa sama ada tempoh 8 atau 24 minggu selepas pengeluaran.

Adakah dana PPP masih tersedia hari ini?

Sehingga 31/5/2021, SBA telah mengeluarkan $800 bilion daripada $813.5 bilion setakat ini yang diperuntukkan oleh Kongres untuk program ini. Setakat Pusingan Tiga, $6 bilion, atau 2 peratus daripada pembiayaan PPP Pusingan Tiga, kekal tersedia untuk program ini.

Adakah sudah terlambat untuk memohon pengampunan PPP?

Anda boleh menghantar permohonan pengampunan bila-bila masa selepas tempoh perlindungan anda tamat. Anda tidak perlu menunggu sepuluh bulan.

Bagaimanakah saya tahu jika pinjaman PPP saya diluluskan?

Jika anda memohon pinjaman PPP anda melalui Womply, anda boleh semak status permohonan pinjaman di //www.womply.com/ppp-status/. Jika anda tidak memohon melalui Womply, anda perlu menghubungi pemberi pinjaman yang diluluskan SBA anda dan meminta kemas kini status.

Bagaimanakah cara saya memastikan pinjaman PPP saya diampuni?

Gunakan petua berikut tentang cara memastikan pinjaman PPP anda diampuni untuk bermula:

  1. Gunakannya untuk perbelanjaan yang layak.
  2. Pastikan jumlah pekerja anda meningkat*
  3. Jangan kurangkan gaji pekerja lebih daripada 25%*
  4. Dokumen semua.
  5. Berbincang dengan pemberi pinjaman anda.
  6. Memohon pengampunan pinjaman.

Siapa yang tidak layak mendapat pinjaman PPP?

Secara umum, jika pemohon atau pemilik pemohon adalah penghutang dalam prosiding kebankrapan, sama ada pada masa ia mengemukakan permohonan atau pada bila-bila masa sebelum pinjaman dikeluarkan, pemohon tidak layak menerima pinjaman PPP.

Adakah Womply masih menerima permohonan PPP?

Womply akan terus menerima dan memproses permohonan PPP dengan jangkaan bahawa dana tambahan akan ditambah. Kami akan terus bekerja sehingga setiap perniagaan yang sah yang diluluskan SBA mendapat pembiayaan.

Adakah akan ada PPP Pusingan 4?

Tidak Akan Ada Lagi Pinjaman PPP pada 2021, tetapi Program Lain Boleh Membantu. SBA (Pentadbiran Perniagaan Kecil) tidak merancang satu lagi pusingan pinjaman PPP (Program Perlindungan Gaji). ... SBA mengatakan pinjaman tersebut akan terus dibiayai.

Adakah terdapat Pusingan 3 pinjaman PPP?

Pusingan ketiga pinjaman Program Perlindungan Gaji (PPP) telah dibenarkan dengan kelulusan H.R. 133: Akta Peruntukan Disatukan, 2021 menjadi undang-undang pada 27 Dis. 2020. ... Pemilik perniagaan masih boleh memohon pinjaman EIDL tetapi Pinjaman PPP tidak lagi tersedia.

Bilakah saya perlu memohon pengampunan PPP?

Peminjam boleh memohon pengampunan bila-bila masa sehingga tarikh matang pinjaman. Jika peminjam tidak memohon pengampunan dalam tempoh 10 bulan selepas hari terakhir tempoh yang dilindungi, maka pembayaran pinjaman PPP tidak lagi ditangguhkan, dan peminjam akan mula membuat pembayaran pinjaman kepada pemberi pinjaman PPP mereka.

Adakah Wells Fargo menerima pengampunan PPP?

Kami adalah kini menerima permohonan pengampunan pinjaman PPP bagi kebanyakan pinjaman yang berasal pada 2020 dan Pinjaman Cabutan Pertama bermula pada 2021. ... Jika anda menerima Pinjaman PPP anda daripada Wells Fargo, anda mesti memohon pengampunan pinjaman PPP melalui Wells Fargo. Sila jangan mendaftar untuk menggunakan Portal Pengampunan Langsung PPP SBA.

Adakah pinjaman PPP diberikan pulangan cukai?

ya. Jika anda menggunakan wang PPP anda untuk membayar perbelanjaan perniagaan seperti sewa dan perbelanjaan operasi, anda boleh menghapuskannya pada masa cukai. Peruntukan baharu menyatakan bahawa sebarang perbelanjaan perniagaan yang dibayar dengan pinjaman PPP yang dimaafkan yang biasanya boleh ditolak akan boleh ditolak cukai. Ini terpakai kepada pinjaman PPP masa lalu dan semasa.

Apakah yang perlu saya lakukan jika seseorang menarik kredit saya tanpa kebenaran?

Jika kredit anda dijalankan secara silap atau tanpa kebenaran anda, anda mempunyai berhak untuk meminta biro kredit yang berkenaan untuk memadamkan siasatan daripada fail kredit anda. Anda mungkin perlu memfailkan pertikaian dengan biro kredit, serta dengan syarikat yang memberikan maklumat mengenai pertanyaan itu.

Adakah Womply PPP sah?

Bagi anda yang tidak tahu, Womply adalah ejen pinjaman berdaftar yang membantu perniagaan kecil menyelaraskan proses permohonan dan berhubung dengan pemberi pinjaman PPP SBA yang disahkan. Mereka bukan pemberi pinjaman, tetapi platform mereka digunakan oleh pelbagai pemberi pinjaman yang ingin menyelaraskan proses pinjaman.