Adakah saya mengambil pepto bismol semasa perut kosong?

Pepto-Bismol boleh diambil sama ada dengan atau tanpa makanan. Gunakan seperti yang diarahkan untuk melegakan cirit-birit pengembara, cirit-birit atau sakit perut akibat berlebihan dalam makanan dan minuman, termasuk: pedih ulu hati, senak, loya, gas, sendawa dan kenyang.

Bilakah anda tidak boleh mengambil Pepto-Bismol?

Anda tidak boleh menggunakan Pepto-Bismol jika ada masalah pendarahan, ulser perut, darah dalam najis anda, atau jika anda alah kepada aspirin atau salisilat lain. Jangan berikan ubat ini kepada kanak-kanak atau remaja yang mengalami demam, gejala selesema atau cacar air.

Bilakah masa terbaik untuk mengambil Pepto-Bismol?

Dos yang disyorkan ialah:

  • Dua tablet setiap 30 minit atau empat tablet setiap jam untuk cirit-birit.
  • Dua tablet setiap 30 minit untuk sakit perut, loya, pedih ulu hati, dan senak.

Bolehkah saya minum air selepas mengambil Pepto-Bismol?

Jangan ambil Pepto Bismol lebih daripada dua hari. Pastikan anda minum banyak air semasa mengambil Pepto Bismol untuk menggantikan cecair yang hilang daripada episod cirit-birit.

Seberapa pantas Pepto-Bismol berfungsi untuk sakit perut?

Pepto-Bismol harus berfungsi dalam 30 hingga 60 minit. Anda boleh mengambil dos lain selepas 30 hingga 60 minit, jika perlu. Anda boleh mengambil sehingga 8 dos dalam 24 jam. Anda boleh mengambil Pepto-Bismol sehingga 2 hari.

Cara Pengambilan Pepto Bismol | Pepto Bismol

Perlukah saya mengambil Pepto sebelum tidur?

Menghabiskan waktu malam dengan menikmati TUMS atau Pepto-Bismol dan bukannya tidur sebenarnya akan membawa kepada tidur malam yang kurang baik. Adalah lebih baik untuk mengelakkan pencetus refluks asid ini sama sekali sebelum tidur.

Adakah Pepto-Bismol menghalang anda daripada membuang air besar?

Ubat antidiarrheal

Ini termasuk loperamide (Imodium) dan bismut subsalicylate (Pepto-Bismol). Imodium ialah ubat antimotiliti yang mengurangkan laluan najis. Ia boleh dibeli di kaunter atau dalam talian. Pepto-Bismol mengurangkan pengeluaran najis cirit-birit pada orang dewasa dan kanak-kanak.

Perlukah saya makan sebelum mengambil Pepto-Bismol?

Pepto-Bismol boleh diambil sama ada dengan atau tanpa makanan. Gunakan seperti yang diarahkan untuk melegakan cirit-birit pengembara, cirit-birit atau sakit perut akibat berlebihan dalam makanan dan minuman, termasuk: pedih ulu hati, senak, loya, gas, sendawa dan kenyang.

Bolehkah anda berbaring selepas mengambil Pepto-Bismol?

Ambil bentuk tablet atau kapsul ubat ini dengan segelas penuh (8 auns) air. Juga, jangan baring kira-kira 15 hingga 30 minit selepas menelan ubat.

Apa yang anda tidak boleh campurkan dengan Pepto-Bismol?

Interaksi Teruk

  • EJEN NEPHROTOXIC/BACITRACIN TERPILIH.
  • ASPIRIN (> 325 MG); SALICYLATES/DICHLORPHENAMIDE.
  • NSAID; ASPIRIN (> 81 MG)/KETOROLAC (BOLEH SUNTIK)
  • NSAID; ASPIRIN (> 81 MG)/KETOROLAC (BUKAN SUNTIKAN)

Adakah Pepto-Bismol tidak baik untuk hati anda?

ini berpotensi merosakkan hati dan juga memanjangkan jumlah masa kedua-dua Pepto-Bismol dan alkohol hadir di dalam badan. Doktor juga bimbang tentang penggunaan Pepto-Bismol dan alkohol jika seseorang mempunyai ulser.

Apa yang berlaku jika anda minum sebotol Pepto-Bismol?

Apakah yang berlaku jika saya terlebih dos pada Pepto-Bismol (Bismuth Subsalicylate)? Gejala berlebihan mungkin termasuk kelemahan, kemurungan, kebimbangan, rasa meragam, masalah keseimbangan atau koordinasi, kekeliruan, gegaran, atau pergerakan otot tersentak.

Apakah perbezaan antara Imodium dan Pepto-Bismol?

Imodium A-D memperlahankan pergerakan cecair melalui usus anda dan mengurangkan kekerapan dan isipadu najis anda. Pepto-Bismol, sebaliknya, mengurangkan keradangan usus anda dan membunuh bakteria yang menyebabkan cirit-birit.

Adakah Pepto-Bismol membantu dengan gas?

Tunjang utama dalam dunia melegakan masalah perut OTC, Pepto Bismol boleh berkesan dalam memulihkan gas berlebihan yang dialami bersama dengan sakit perut. Sama seperti Imodium, ia membantu merawat cirit-birit, tetapi ia melakukannya dengan cara yang berbeza dengan bahan aktif yang berbeza.

Apa lagi yang berfungsi seperti Pepto-Bismol?

Bismuth subsalicylate, bahan aktif dalam ubat OTC seperti Kaopectate® dan Pepto-Bismol™, melindungi lapisan perut anda. Bismuth subsalicylate juga digunakan untuk merawat ulser, sakit perut dan cirit-birit. Ubat lain termasuk cyclizine, dimenhydrinate, diphenhydramine, dan meclizine.

Adakah Pepto-Bismol membantu dengan makan berlebihan?

Anda juga boleh mencuba antasid seperti Maalox atau Mylanta untuk mengurangkan pengeluaran asid tambahan itu berlaku apabila anda makan berlebihan atau Pepto-Bismol atau Zantac, yang boleh mengenyangkan perut dan meredakan kerengsaan.

Adakah Pepto-Bismol meningkatkan tekanan darah?

Gabungan boleh menyebabkan tekanan darah anda meningkat. Anda mungkin memerlukan pelarasan dos atau tekanan darah anda diperiksa lebih kerap. Juga, jika anda sudah mengambil kombinasi dan berhenti mengambil bismut subsalicylate, tekanan darah anda mungkin menurun.

Berapa lama Pepto kekal dalam sistem anda?

Najis berwarna gelap / hitam adalah kesan sampingan yang biasa dan boleh bertahan selamanya beberapa hari selepas anda berhenti mengambil Pepto-Bismol. Ini bukan kesan sampingan yang serius. Beri beberapa hari lagi dan ia akan hilang.

Adakah lebih baik menghentikan cirit-birit atau membiarkannya?

Jika anda mengalami cirit-birit akut, ia terbaik untuk merawatnya dengan segera. Dengan merawat cirit-birit, badan anda boleh mula pulih supaya anda boleh berasa lebih baik dan meneruskan hari anda secepat mungkin.

Adakah Imodium menghalang anda daripada membuang air besar?

Adakah saya boleh membuang air besar selepas saya mengambil Imodium? Ya, anda sepatutnya boleh. Imodium memperlahankan pengecutan dalam usus anda supaya anda membuang najis yang lebih pejal dengan lebih jarang. Tetapi biasanya, ubat itu tidak sepenuhnya menghalang anda daripada membuang air besar.

Bilakah anda tidak boleh mengambil Imodium?

Anda tidak boleh menggunakan loperamide jika anda mempunyai kolitis ulseratif, najis berdarah atau berlarutan, cirit-birit dengan demam tinggi, atau cirit-birit yang disebabkan oleh ubat antibiotik. Loperamide selamat apabila digunakan seperti yang diarahkan.

Mengapa Pepto-Bismol berwarna merah jambu?

Soalan Membara: Mengapa Pepto-Bismol berwarna merah jambu? Jawapan: "Seseorang yang membantu mengembangkannya mencadangkan warna itu kerana dia fikir kanak-kanak akan menyukainya,” kata jurucakap Procter & Gamble Jim Schwartz selepas berunding dengan ahli sejarah P&G; "Warna ceria cerahnya bertujuan untuk mengurangkan ketakutan."

Adakah Tums dan Pepto-Bismol melakukan perkara yang sama?

Adakah Pepto-Bismol dan Tums sama? Pepto-Bismol dan Tums tidak sama. Mereka mengandungi bahan aktif yang berbeza dan datang dalam formulasi yang berbeza. Walau bagaimanapun, sesetengah versi Pepto-Bismol mungkin mengandungi kalsium karbonat, bahan aktif yang sama dalam Tums.

Adakah terdapat sesuatu yang lebih kuat daripada Imodium?

Difenoksilat serupa dengan loperamide. Ia melambatkan aktiviti usus anda untuk mengurangkan kekerapan cirit-birit. Diphenoxylate adalah ubat oral yang boleh diambil sehingga empat kali sehari. Di Amerika Syarikat, diphenoxylate hanya boleh didapati melalui preskripsi, dan diberikan dalam kombinasi dengan ubat yang dipanggil atropin.

Apakah ubat yang terbaik untuk cirit-birit?

Dua jenis ubat melegakan cirit-birit dengan cara yang berbeza:

  • Loperamide (Imodium) memperlahankan pergerakan makanan melalui usus anda, yang membolehkan badan anda menyerap lebih banyak cecair.
  • Bismuth subsalicylate (Kaopectate, Pepto-Bismol) mengimbangi cara cecair bergerak melalui saluran penghadaman anda.