Adakah imessage akan dihantar jika disekat?

Jika anda mempunyai iPhone dan cuba menghantar iMessage kepada seseorang yang telah menyekat anda, ia akan kekal biru (yang bermaksud ia masih iMessage). Walau bagaimanapun, orang yang anda telah disekat tidak akan menerima mesej itu.

Bagaimanakah anda tahu jika seseorang menyekat iMessage anda?

Bagaimana untuk mengetahui jika seseorang menyekat anda pada iMessage

  1. Semak warna gelembung iMessage. iMessages biasanya muncul dalam gelembung teks biru (mesej antara peranti Apple). ...
  2. Semak pemberitahuan penghantaran iMessage. ...
  3. Semak kemas kini status iMessage. ...
  4. Hubungi orang yang menyekat anda. ...
  5. Matikan ID pemanggil dan panggil penyekat sekali lagi.

Adakah iMessages akan mengatakan dihantar jika disekat?

Oleh kerana iMessage sentiasa merombak lencana 'dihantar' atau 'baca' ke mesej terakhir dalam perbualan yang berjaya dihantar, sebarang mesej yang dihantar selepas anda disekat akan dipaparkan dalam sembang, tetapi tidak pernah melihat lencana 'dihantar'.

Adakah iMessage akan mengatakan dihantar jika disekat 2021?

Apabila seseorang menyekat nombor anda, mereka akan berhenti menerima mesej anda dan telefon anda tidak akan dapat memberitahu anda lagi bahawa ia telah menyampaikan mesej anda. ... Jika seseorang beralih daripada iPhone kepada Android tanpa memadamkan nombor mereka daripada pelayan iMessage, nombor mereka masih akan dipaparkan dalam iMessages.

Mengapa iMessage tidak akan mengatakan dihantar?

iMessage tidak mengatakan "Dihantar" hanya bermaksud mesej masih belum berjaya dihantar ke peranti penerima atas sebab tertentu. Sebabnya mungkin: telefon mereka tidak mempunyai Wi-Fi atau rangkaian data selular yang tersedia, iPhone mereka dimatikan atau pada mod Jangan Ganggu, dsb.

Ketahui jika Anda telah Disekat

Apakah rupa apabila anda menghantar mesej kepada seseorang yang menyekat anda?

Jika pengguna Android telah menyekat anda, Lavelle berkata, “mesej teks anda akan dihantar seperti biasa; ia tidak akan dihantar kepada pengguna Android.” Ia sama seperti iPhone, tetapi tanpa pemberitahuan "dihantar" (atau kekurangannya) untuk memberi petunjuk kepada anda.

Mengapakah iMessages saya berwarna hijau?

Jika mesej iPhone anda berwarna hijau, ini bermakna mesej itu dihantar sebagai mesej teks SMS sebaliknya daripada sebagai iMessages, yang muncul dalam warna biru. iMessages hanya berfungsi antara pengguna Apple. Anda akan sentiasa melihat hijau apabila menulis kepada pengguna Android atau apabila anda tidak disambungkan ke Internet.

Adakah iMessage bertukar hijau apabila telefon dimatikan?

Jika iMessage dimatikan sama ada pada iPhone anda atau pada iPhone penerima, mesej akan dihantar melalui SMS dan disebabkan ini, latar belakang mesej bertukar menjadi warna hijau. Ia juga mungkin berlaku bahawa pelayan iMessage dimatikan untuk sementara sama ada pada iPhone anda atau iPhone penerima.

Mengapakah Imessages saya berwarna hijau apabila menghantar mesej kepada iPhone lain?

Jika anda melihat gelembung mesej hijau dan bukannya biru, maka mesej itu dihantar menggunakan MMS/SMS dan bukannya iMessage. ... iMessage dimatikan pada peranti anda atau pada peranti penerima anda. Untuk menyemak sama ada iMessage dihidupkan untuk peranti anda, pergi ke Tetapan > Mesej > iMessage.

Adakah iMessage bertukar hijau apabila disekat 2019?

Jika iMessage tidak pernah menunjukkan mesej "Dihantar" atau "Baca", dan ia masih berwarna biru, maka anda mungkin telah disekat - tetapi tidak selalu. ... Ingat, apabila mesej dihantar sebagai hijau dan bukannya biru, itu bermakna telefon sedang cuba menghantar mesej teks SMS tradisional bukannya iMessage.

Bagaimanakah saya tahu jika mesej teks hijau telah dihantar?

Anda boleh mengetahui sama ada mesej anda telah dihantar melalui iMessage dalam apl pemesejan Apple kerana ia akan menjadi biru. Jika ia berwarna hijau, ia adalah mesej teks biasa dan tidak menawarkan resit yang telah dibaca/dihantar.

Mengapa saya masih menerima teks daripada iPhone nombor yang disekat?

Seseorang boleh menghantar iMessage kepada anda menggunakan nombor telefon dan AppleId anda. Jika anda telah menyekat nombor telefon, mereka masih boleh menghantar mesej kepada anda menggunakan e-mel anda iaitu AppleID. ... Jika mereka menggunakan Apple ID, anda tidak boleh menyekatnya. Itulah sebabnya anda menerima mesej itu.

Bagaimanakah saya tahu jika mesej teks saya telah dihantar?

Sekarang apabila anda menghantar mesej teks, anda boleh ketik dan tahan mesej dan pilih "Lihat butiran mesej". Pada sesetengah model, ia mungkin berada di bawah "Lihat laporan". Status akan menunjukkan "Diterima", "Dihantar", atau mungkin hanya menunjukkan masa penghantaran.

Bagaimanakah seseorang masih boleh menghantar mesej kepada saya jika saya menyekat iPhone mereka?

sebaik sahaja anda telah menyekat seseorang anda tidak boleh menghubungi atau menghantar mesej kepada mereka dan anda juga tidak boleh menerima sebarang mesej atau panggilan daripada mereka. anda akan terpaksa nyahsekat mereka untuk dihubungi mereka. Anda masih boleh memanggil atau menghantar teks nombor walaupun anda telah menambahkannya pada senarai anda yang disekat.

Bagaimanakah anda boleh menyekat seseorang pada iMessage?

Buka mesej teks daripada nombor atau kenalan yang ingin anda sekat.

  1. Ketik nombor atau kenalan di bahagian atas mesej, kemudian klik butang maklumat kecil. ...
  2. Pada skrin Butiran, ketik anak panah yang menghadap ke kanan di sebelah nama, nombor telefon atau alamat yang menghantar mesej kepada anda. ...
  3. Ketik "Sekat Pemanggil ini."

Bagaimanakah cara saya menyekat nombor tetapi masih menerima teks?

  1. Pada peranti Android anda, buka apl Voice .
  2. Buka tab untuk Mesej , Panggilan atau Mel Suara .
  3. Sekat kenalan: Buka mesej teks. Ketik Lagi Orang & pilihan Sekat nombor. Buka panggilan atau mel suara. Ketik Lagi Sekat nombor.
  4. Ketik Sekat untuk mengesahkan.

Adakah mesej teks hijau dihantar?

Latar belakang hijau bermakna itu mesej yang anda hantar atau terima telah dihantar melalui SMS melalui pembekal selular anda. Ia juga biasanya pergi ke peranti bukan iOS seperti telefon Android atau Windows. Kadangkala anda juga boleh menghantar atau menerima mesej teks hijau ke peranti iOS.

Bagaimanakah saya tahu jika mesej saya telah dihantar pada Iphone?

Untuk mengetahui sama ada mesej telah dihantar pada Apple Messages, buka Mesej → Pilih perbualan → Semak bahawa "Dihantar" muncul di bawah mesej terakhir anda.

Adakah mesej iPhone hijau bermakna disekat?

Biru atau Hijau tiada kaitan dengan disekat. Biru bermaksud iMessage, iaitu mesej yang dihantar melalui Apple, Hijau bermaksud mesej yang dihantar melalui SMS. Jangan Ganggu tidak akan menukarnya kepada hijau semasa ia dihantar tetapi tiada bunyi atau pemberitahuan yang didengari semasa Jangan Ganggu dihidupkan.

Mengapakah iMessages saya dihantar sebagai mesej teks kepada satu orang?

Apabila anda menghantar iMessage, Apple akan mengarahkan mesej itu melalui pelayan mereka menggunakan sambungan Internet. Sambungan Internet ini boleh sama ada Wi-Fi atau rangkaian data pembekal selular anda. Jika tiada sambungan Internet tersedia, apl Messages mungkin cuba menghantar iMessage sebagai mesej teks SMS biasa.

Bagaimanakah anda mendayakan iMessage pada iPhone?

Pada iPhone, iPad atau iPod touch anda, pergi ke Tetapan > Mesej, kemudian hidupkan iMessage. Pada Mac anda, buka Messages, kemudian lakukan salah satu daripada yang berikut: Jika anda log masuk buat kali pertama, masukkan ID Apple dan kata laluan anda, kemudian klik Log Masuk.

Bagaimanakah cara saya but semula iPhone 12 saya?

Untuk memaksa mulakan semula iPhone X, iPhone XS, iPhone XR, iPhone 11, iPhone 12 atau iPhone 13, lakukan perkara berikut: Tekan dan lepaskan butang naikkan kelantangan dengan cepat, tekan dan lepaskan butang kelantangan turun dengan cepat, kemudian tekan dan tahan butang sisi. Apabila logo Apple muncul, lepaskan butang.