Siapa kata terus terang sayang saya tidak peduli?

IA ADALAH salah satu baris paling terkenal dalam sejarah filem tetapi hampir tidak pernah sampai ke skrin besar. Penonton pawagam di seluruh dunia telah menangis teresak-esak di saat-saat akhir Gone with the Wind Rhett Butler berpaling kepada Scarlett O'Hara dan berkata dengan rasa jijik: "Terus-terang, sayangku, saya tidak peduli."

Siapa cakap ayat Terus terang sayang saya tak kisah?

"Terus-terang, sayang saya, saya tidak peduli." Itu satu barisan yang bagus. Dan satu yang tahan lama, yang disampaikan oleh Rhett Butler dari Clark Gable kepada isterinya yang tidak pernah berpuas hati Scarlett O'Hara (lakonan Vivien Leigh) dalam filem "Gone With the Wind" 1939.

Dari mana datangnya pepatah Frankly my dear I don't give a damn?

"Terus-terang, sayang saya, saya tidak peduli" adalah a garis dari filem 1939 Gone with the Wind yang dibintangi oleh Clark Gable dan Vivien Leigh. Baris itu diucapkan oleh Rhett Butler (Gable), sebagai kata-kata terakhirnya kepada Scarlett O'Hara (Leigh), sebagai jawapan kepada soalannya yang penuh sebak: "Ke mana saya harus pergi?

Apakah barisan terkenal Rhett Butler?

Jika penapis filem ada caranya, baris paling terkenal dalam Gone With the Wind — kata-kata terakhir Rhett Butler ucapkan kepada Scarlett O'Hara — mungkin begini: “Terus-terang sayang, saya tidak ambil pusing.”

Apa kata Scarlett O'Hara di penghujung filem?

Dalam adegan terakhir pemenang Oscar 1939 weepie Gone With the Wind, belle selatan Scarlett O'Hara (Vivien Leigh) dibiarkan berdiri di dalam dewan rumah agamnya selepas Rhett Butler (Clark Gable) berjalan keluar ke arahnya dengan gambar perpisahan. : “Terus terang, sayang, saya tidak peduli”.

Terus terang My Dear, I Don't Give a Damn - Gone with the Wind (6/6) KLIP Filem (1939) HD

Apakah garis terkenal Scarlett O Hara?

Scarlett O'Hara: "Sebagai Tuhan adalah saksi saya, kerana Tuhan adalah saksi saya mereka tidak akan menjilat saya.Saya akan melalui ini dan apabila semuanya berakhir, saya tidak akan lapar lagi. Tidak, mahupun mana-mana kaum saya. Jika saya terpaksa berbohong, mencuri, menipu, atau membunuh, kerana Tuhan adalah saksi saya, saya tidak akan kelaparan lagi."

Apakah petikan yang paling terkenal dari filem?

Petikan Filem Terkenal

  • "Semoga Angkatan bersamamu." - Star Wars, 1977.
  • " Tiada tempat lain seperti rumah." - The Wizard of Oz, 1939.
  • “Saya raja dunia!” - ...
  • “ Carpe diem. ...
  • "Dasar, Watson sayangku." - ...
  • " Ia hidup! ...
  • “ Mama saya selalu cakap hidup umpama sekotak coklat. ...
  • " Saya akan kembali." -

Mengapa Rhett meninggalkan Scarlett?

Ia adalah tindakan yang mementingkan diri sendiri. Rhett pada dasarnya meninggalkan Scarlett, Melanie, dan Prissy mati supaya dia dapat meredakan egonya dengan bermain hero perang di saat-saat akhir.

Adakah Rhett pernah kembali ke Scarlett?

"Sambungan." Itulah yang Alexandra Ripley mahu memanggil buku baharunya. Tetapi Warner Books, penerbit, lebih suka "Scarlett: The Sequel to Margaret Mitchell's Gone With the Wind." ... Oh--ya, Scarlett dan Rhett kembali bersama.

Siapakah bayi yang baru lahir dalam Gone with the Wind?

Cammie King, yang sebagai seorang gadis kecil kerub melakonkan watak anak kepada Scarlett O'Hara dan Rhett Butler dalam "Gone With the Wind," kemudian menikmati sesuatu seperti peminat mengikuti festival filem, meninggal dunia pada hari Rabu di rumahnya di Fort Bragg, Calif. Dia adalah 76. Puncanya adalah kanser, kata anaknya, Matt Conlon.

Apa yang saya tidak ambil tahu?

: untuk mengambil berat sama sekali tentang seseorang atau sesuatu —digunakan dalam pernyataan negatif Dia tidak peduli apa yang orang fikir tentang dia. Tiada siapa memberi sial tentang kita. Saya tidak mahu mendengar masalah dia. Saya hanya tidak peduli.

Apa maksud sial?

Damn adalah seruan yang biasa dan agak nakal. Dari satu segi maksudnya untuk mengutuk atau menghantar seseorang ke neraka, seperti dalam "MasyaAllah!" Pada masa lain ia bermaksud "sedikit jumlah," seperti dalam "Saya tidak peduli tentang besbol."

Apakah baris pertama Gone with the Wind?

Baris pertama novel Margaret Mitchell pada tahun 1939 mungkin adalah yang paling artistik dalam kesusasteraan moden: “Scarlett O'Hara tidak cantik, tetapi lelaki jarang menyedarinya apabila terperangkap dengan daya tarikannya…”

Apakah yang dimaksudkan dengan terus terang?

DEFINISI1. digunakan untuk menyatakan pendapat anda dengan cara yang terdengar ikhlas dan langsung. Terus terang, Saya tidak kisah jika dia pergi. Sejujurnya, saya rasa tiada apa yang perlu dirisaukan. Sinonim dan perkataan yang berkaitan.

Apakah baris terakhir buku Gone with the Wind?

Baris terakhir novel Gone with the Wind ialah 'Lagipun esok hari lain. ' Baris itu dituturkan oleh watak utama Scarlett O'Hara kerana dia...

Adakah Scarlett benar-benar mencintai Rhett Butler?

Rhett jatuh cinta dengan Scarlett, tetapi, walaupun perkahwinan mereka akhirnya, hubungan mereka tidak pernah berjaya kerana ketaksuban Scarlett terhadap Ashley dan keengganan Rhett untuk meluahkan perasaannya. Kerana Rhett tahu bahawa Scarlett mencemuh lelaki yang dia boleh menang dengan mudah, Rhett enggan menunjukkan kepadanya bahawa dia telah memenanginya.

Adakah Rhett menceraikan Scarlett?

Scarlett tidak lama lagi menerima pemberitahuan perceraian daripada Rhett. Dia membuat rancangan untuk pergi ke Amerika tetapi mengetahui bahawa Rhett kini berkahwin dengan Anne Hampton, yang dikatakan menyerupai Melanie Wilkes. Patah hati, Scarlett memutuskan untuk kekal di Ireland.

Apakah perbezaan umur antara Rhett dan Scarlett?

Dia jauh lebih tua daripada Scarlett yang berusia 16 tahun, menjadi kira-kira 32-33 pada masa itu, dan telah mencipta nama sebagai penipu yang kaya dan penjudi profesional.

Adakah Scarlett O'Hara berkahwin dengan Rhett Butler?

Dia terus berkahwin dengan Rhett Butler, untuk wangnya, sekali lagi, walaupun dia mengakui dia "suka" kepadanya. Mereka mempunyai Eugenia Victoria, a.k.a. "Bonnie Blue" Butler; bagaimanapun, dia meninggal dunia selepas kemalangan menunggang yang tragis.

Adakah pergi bersama angin kisah benar?

Berdasarkan buku terlaris Margaret Mitchell pada tahun 1936, “Gone With the Wind” ialah fiksyen, mengenai sosialit Selatan Selatan yang manja, Scarlett O'Hara. Tetapi perang kehidupan sebenar yang berfungsi sebagai latar belakang ceritanya kelihatan terlalu besar dalam filem itu untuk ramai orang terlepas pandang.

Di manakah ladang Tara yang sebenar?

Ladang O'Hara di Clayton County, Georgia adalah simbol filem yang paling mujarab. Tapak untuk pembinaan set “Tara” ialah lot pengeluaran “Forty Acres” Selznick International Studios di Culver City, California.

Apakah garis yang paling ikonik sepanjang masa?

Juri yang terdiri daripada 1,500 artis filem, pengkritik dan ahli sejarah yang dipilih "Terus terang, sayang, saya tidak peduli", dituturkan oleh Clark Gable sebagai Rhett Butler dalam epik Perang Saudara Amerika 1939 Gone with the Wind, sebagai petikan filem Amerika yang paling diingati sepanjang zaman.

Apakah petikan filem paling terkenal dari tahun 1991?

Hasta la vista, sayang.” — Terminator dari Terminator 2: Judgment Day (1991) lakonan Arnold Schwarzenegger.

Apakah garisan paling hebat dalam sejarah?

Barisan paling hebat dalam sejarah ialah kata oleh Napoleon Bonaparte. Pada bulan-bulan terakhir 1814, Napoleon menjadi bosan bermain di Emperor of Elba. Dia tidak pernah mengalihkan pandangannya dari Perancis, di mana Pihak Berikat telah membuat kesilapan dengan memulihkan raja Bourbon yang bersemangat tetapi lemah ke takhta.