Adakah elegi grubberfly bagus?

Ia boleh digunakan untuk meneroka kawasan dan beralih kepada Charm lain apabila melawan bos. Walau bagaimanapun, semasa bertarung dengan Radiance, pancaran Grubberfly's Elegy boleh memberi kerosakan kepada bos tanpa perlu melompat, yang boleh menjadi sumber kerosakan yang berdaya maju apabila digabungkan dengan Charm Slash Pantas.

Adakah Grubfather makan grub?

Maklumat Grubfather

Terdapat sejumlah 46 Grub dan selepas menemui Grub terakhir, dia akan memberikan azimat Elegi Grubberfly - selepas itu selesai, jika anda berehat di bangku dan kembali kepadanya, Grubfather boleh didapati berbaring di atas lantai dan telah memakan semua grub.

Berapa banyak grub yang anda perlukan untuk elegi Grubberfly?

Pemerolehan Elegy Grubberfly

Pemerolehan: Azimat ini diperolehi sebagai ganjaran daripada Grubfather selepas menyelamatkannya 46 Grub.

Apakah yang dilakukan oleh pesona grub?

Grubsong ialah Pesona dalam Hollow Knight. Ia menyebabkan Knight mendapat 15 SOUL apabila menerima kerosakan.

Apa yang berlaku kepada belatung?

Selepas semua Grub telah diselamatkan dan ganjaran dikumpul, kembali kepada Grubfather mendedahkan bahawa semua Grubs telah keluar dari lubang mereka, dan Grubfather kini berbaring di tengah-tengah bilik, perutnya sangat kembung.

HOLLOW KNIGHT - Interaksi Elegi Grubberfly

Berapa banyak grub yang anda perlukan untuk bijih pucat?

Grub ditemui bertaburan sepanjang permainan dan mengembalikannya kepada Grubfather memberi anda beberapa ganjaran berbeza bergantung pada bilangan grub yang dikembalikan. Jika pemain itu kembali 31 Grub, walau bagaimanapun, mereka menerima satu lagi Bijih Pale.

Bagaimanakah anda mendapat grub dalam Persimpangan Terlupakan?

Persimpangan Terlupakan

Kalahkan bos mini untuk mencari Grub. Hanya di utara aci di atas Stesen Stagway, kepala untuk mencari langkan kecil berhampiran dinding yang boleh pecah. Pecahkan untuk mendedahkan dua musuh dan Grub yang terperangkap.

Berapa banyak kerosakan yang dilakukan oleh elegi Grubberfly?

Grubberfly's Elegy ialah Pesona dalam Hollow Knight. Apabila menggunakan Topeng penuh, ia menyebabkan serangan Paku untuk menembak peluru yang berurusan 50% kerosakan kuku setiap pukulan.

Berapa banyak kerosakan yang dilakukan oleh duri kesakitan?

Perjanjian Duri Penderitaan kerosakan yang sama dengan kerosakan asas Kuku, mampu memukul dua kali jika dalam jarak. Kelemahan utama Charm ini ialah ia menangani kerosakan tanpa mengumpul SOUL, dan, dalam beberapa situasi, ia mungkin membunuh musuh yang lebih mudah yang mungkin berguna untuk mendapatkan semula SOUL.

Berapa banyak kerosakan yang dilakukan oleh batu Dukun?

Shaman Stone meningkatkan kerosakan kepada 5 (daripada 4), mengakibatkan jumlah kerosakan sebanyak 45 dengan Semangat Dendam dan 80 dengan Shade Soul.

Berapakah bilangan belatung yang ada?

Disana ada 46 Grub untuk ditemui secara keseluruhan. Menyelamatkan 23 Grub memberi ganjaran kepada pencapaian Grubfriend manakala menyelamatkan kesemua 46 Grub memberi ganjaran kepada pencapaian Metamorfosis.

Bagaimanakah saya boleh mendapatkan grub percuma?

Ikuti laluan sehingga anda sampai ke jalan keluar ke The Hive dan anda akan menemui Grub. Hancurkan kaca dengan Kuku anda untuk membebaskan mereka dan menghantar mereka pulang kepada Grubfather.

Apakah daya tarikan terbaik dalam Hollow Knight?

Hollow Knight: 15 Pesona Terbaik, Peringkat

  1. 1 Dashmaster. Azimat ini mungkin tidak kelihatan seperti banyak tetapi apabila ia datang kepada mereka yang menggemari pergerakan gagah dan pantas, ia mesti dimiliki.
  2. 2 Teras Darah Kehidupan. ...
  3. 3 Tanda Kebanggaan. ...
  4. 4 Pemakan Jiwa. ...
  5. 5 Kompas Sesat. ...
  6. 6 Fokus Pantas. ...
  7. 7 Hiveblood. ...
  8. 8 Elegi Grubberfly. ...

Apakah yang dilakukan berkat Salubra?

Salubra's Blessing ialah Item dalam Hollow Knight. Ia adalah digunakan untuk perlahan-lahan memulihkan JIWA sambil berehat di bangku. Semasa berehat, pemain akan melihat hantu Salubra terapung di atas The Knight menganugerahkan The Knight dengan kecantikan dan kasih sayang.

Perlukah saya membeli hati yang rapuh?

Maklumat Jantung Rapuh

Hati Rapuh tidak disyorkan untuk menjadi digunakan dalam pertempuran bos di mana pemain tidak mungkin mati, tetapi disyorkan jika anda meneroka kawasan dan menghadapi musuh biasa. Jika seorang pemain mati ketika berhadapan dengan bos dalam mimpi, Fragile Heart tidak akan patah.

Apakah yang dilakukan oleh Hollow Knight apabila Terpesona?

Terpesona. Status Terpesona diaktifkan jika terdapat lebih banyak Charms yang dilengkapi daripada bilangan Takik yang boleh menyokong. Semasa dalam keadaan ini, kerosakan dari semua sumber berganda. Jika semua Takik sedang digunakan, keadaan Overcharmed tidak boleh diaktifkan.

Apakah laluan kesakitan Hollow Knight?

Jalan Kesakitan dibuat daripada beberapa bahagian yang masing-masing dipisahkan oleh Totem Jiwa yang tidak terhingga yang menggambarkan Hollow Knight. Pelantar di sini adalah sangat sukar dan memerlukan pergerakan udara dan dinding yang berlebihan, serta memerlukan Paku dihayun ke arah kebanyakan bahaya mudah alih untuk mendapatkan ketinggian.

Bagaimana saya mencari kunci cinta saya?

Dijumpai pada mayat di tenggara Taman Ratu di atas laluan ke Sisa Kulat. Mendapatkan kunci memerlukan Air Mata Isma.