Adakah punisher marvel atau dc?

The Punisher (Francis "Frank" Castle, lahir Castiglione) ialah antihero fiksyen yang muncul dalam buku komik Amerika yang diterbitkan oleh Komik Marvel.

Siapa Punisher DC?

Penghukum (Istana Francis "Frank".) ialah watak fiksyen yang terdapat dalam buku komik Amerika yang diterbitkan oleh Marvel Comics. Watak itu dicipta oleh penulis Gerry Conway dan artis John Romita Sr. dan Ross Andru, dengan penerbit Stan Lee menghidupkan nama itu.

Bagaimanakah Punisher berkaitan dengan Marvel?

Siri ini diterbitkan oleh Marvel Television dengan kerjasama ABC Studios dan Bohemian Risk Productions, dengan Lightfoot bertindak sebagai showrunner. Siri ini berkisar tentang Frank Castle, yang menggunakan kaedah maut untuk memerangi jenayah sebagai pengawal "The Punisher", dengan Jon Bernthal mengulangi peranan daripada Daredevil.

Adakah DC mempunyai versi Punisher?

Selain daripada antiwira dan penjahat yang membawa senjata liga besar seperti Deadshot dan Deathstroke, Vigilante ialah percubaan DC yang paling berjaya pada analog Punisher. ... Juga tidak seperti Punisher, kemudiannya, Adrian tidak mempunyai keraguan untuk membunuh polis dan sesiapa sahaja yang menghalangnya.

Adakah Ghost Rider Marvel atau DC?

Ghost Rider, wira-wira jalur komik Amerika yang penjelmaan paling terkenal dicipta untuknya Komik Marvel oleh penulis Gary Friedrich dan artis Mike Ploog. Watak itu pertama kali muncul dalam Marvel Spotlight no. 5 (Ogos 1972). Nicolas Cage sebagai watak utama dalam Ghost Rider (2007), diarahkan oleh Mark Steven Johnson.

10 Watak Paling Berkuasa Dibunuh Oleh The Punisher

Bolehkah Superman mengangkat tukul Thor?

Jadi, anda mempunyainya: ya, Superman mampu memegang Mjolnir, walaupun dia hanya dilihat berbuat demikian atas dasar kecemasan - dan, sebenarnya, nampaknya Wonder Woman lebih layak untuk senjata itu tanpa syarat daripada dia.

Mengapa Ghost Rider tiada dalam Avengers?

Begitu juga dengan Spider-Man, Sony memiliki hak untuk Ghost Rider sejak Marvel melesenkan sebahagian besar hartanah mereka yang paling popular pada tahun 1990-an untuk mengelakkan kebankrapan. Oleh itu, Sony menghasilkan kedua-dua filem Ghost Rider yang diterajui Nicolas Cage tanpa campur tangan daripada Marvel Studios.

Adakah Deadpool Marvel atau DC?

Deadpool ialah watak fiksyen yang muncul dalam buku komik Amerika diterbitkan oleh Marvel Comics. Dicipta oleh penulis Fabian Nicieza dan artis/penulis Rob Liefeld, watak itu pertama kali muncul dalam The New Mutants #98 (bertarikh kulit depan Februari 1991).

Adakah Red Hood DC Punisher?

Dalam Red Hood and the Outlaws #26, Jason Todd mengambil selangkah lagi daripada pelajaran paling penting yang diajar Batman kepadanya. Hanya ada satu Penghukum, titik. ... Red Hood perlu menjadi Red Hood, watak unik yang berpotensi hebat yang berdiri sendiri.

Siapa yang akan menang dalam pertarungan Punisher atau Batman?

Walaupun menggantikan Dark Knight di beberapa kawasan dan pulang modal di kawasan lain, Punisher kalah kepada Batman dalam satu pertempuran. Ada kemungkinan Punisher boleh mengatasi Batman dalam pertemuan pertama yang berpeluang, tetapi kemahiran, latihan dan sumber Batman yang unggul akan cepat memihak kepadanya.

Apakah maksud Frank Castle?

Pertama kali diperkenalkan dalam buku komik Spider-Man 1974, watak Frank Castle, seorang veteran Marin Perang Vietnam, menjadi Penghukum selepas menyaksikan keluarganya dibunuh oleh Mob di Central Park dan memutuskan untuk melancarkan perangnya sendiri terhadap jenayah.

Adakah The Punisher abadi?

Frank Castle ialah salah seorang wira Marvel yang paling manusiawi, tetapi Punisher mungkin masih lebih sedikit daripada manusia. Walaupun dalam Alam Semesta Marvel yang dipenuhi dengan wira-wira hebat, Punisher adalah sosok yang beralasan dan bergairah. ... Dan Frank Castle mungkin bukan hanya manusia biasa. sebenarnya, dia mungkin tidak akan mati.

Siapa yang membunuh The Punisher?

Kedua-dua pejuang itu bertarung sehingga Janda Hitam menikam Punisher di tulang kering. Dalam percubaan untuk membuat alasan dengan Black Widow, Punisher menjelaskan bahawa Cosmic Cube mempunyai keupayaan untuk mengembalikan segala-galanya seperti dahulu, mungkin membawa pulang keluarga Castle dan orang lain yang telah meninggal dunia akibat cara Hydra yang ganas.

Adakah Punisher seorang hero atau penjahat?

Punisher (nama sebenarnya: Frank Castle) dari Earth-616 mungkin salah satu contoh terbaik anti-wira - dicipta dan dimiliki oleh Marvel Comics, vigilante ini adalah protagonis (dengan siri dan francais filemnya sendiri) dan antagonis. Dia juga telah bersekutu dengan Thunderbolts.

Apakah maksud tengkorak Punisher?

Selain daripada hanya menjadikan Punisher dikenali serta-merta, tengkorak kepala kematian lambang berfungsi untuk tujuan lain juga. Ia membantu untuk menarik tembakan musuh ke kawasan perisainya yang dilindungi jauh lebih baik daripada yang lain, dan ia membantu untuk menakutkan mereka. Juga, ia adalah simbol ketidakadilan kembali kepada penjenayah.

Apakah pangkat Penghukum?

IGN meletakkan Punisher di #27 dalam 100 Wira Buku Komik Teratas, menyifatkan beliau sebagai "tiada adiwira". Frank Castle telah menghabiskan masa bertahun-tahun menuntut dendam atas kematian keluarganya dengan menghukum penjenayah di mana-mana.

Adakah Red Hood Joker?

The Red Hood muncul dalam episod Batman: The Brave and the Bold, "Deep Cover for Batman!" dan disuarakan oleh Jeff Bennett. Versi itu ialah a versi realiti alternatif heroik The Joker. Seperti Joker, Red Hood itu cacat selepas dia terjatuh ke dalam tong kimia di Ace Chemical Plant.

Siapa yang lebih baik Nightwing atau Red Hood?

Nightwing sangat akrobatik dan pakar dalam pertempuran jarak dekat, manakala Red Hood menggunakan strategi dan senjata untuk kelebihannya. Walaupun dengan perbezaan ini, mereka berdua adalah pejuang yang mahir yang telah mengatasi banyak penjahat selama ini.

Adakah Deadpool seorang pembalas?

Deadpool secara rasmi memasuki Marvel Cinematic Universe sebagai watak muncul bersama Avengers: Endgame's Korg dalam video promosi. ... Korg disuarakan oleh Taika Waititi, yang seperti Reynolds, juga muncul dalam Free Guy.

Mengapa Deadpool tiada dalam Avengers?

Sebab sebenar Deadpool tidak boleh berada dalam Avengers: Infinity War atau mana-mana filem Avengers yang lain adalah kurang menarik: Penampilan Deadpool dihadkan oleh hak pelesenan. ... Sebaliknya, Deadpool perlu terus membuat filem solo, seperti Deadpool 2 (dan mungkin Deadpool 3 dan 4).

Adakah terdapat Deadpool 3?

Ryan Reynolds Mengatakan Terdapat Peluang 'Cukup Sial' Deadpool 3 Akan Mula Penggambaran Tahun Depan. Ryan Reynolds telah mengesahkan bahawa filem Deadpool ketiga mempunyai peluang 'cukup baik' untuk memulakan produksi tahun depan.

Bolehkah Ghost Rider mengalahkan Thanos?

Selepas disemai dengan Power Cosmic, Cosmic Ghost Rider menjadi hamba kepada Thanos. Tetapi semuanya masuk satu usaha untuk mengalahkan Thanos. Apabila Castle akhirnya mendapat peluang untuk membunuh Thanos, dia melakukannya dengan gayanya yang tersendiri.

Adakah terdapat Ghost Rider perempuan?

Dalam bentuk manusia, Alejandra Jones tidak mempunyai harta sebarang kuasa luar biasa dan/atau sebarang keupayaan ghaib. Tetapi sebagai Ghost Rider, dia adalah gabungan ghaib antara tuan rumah manusia dan gadis remaja Nicaragua terlatih Alejandra dan Zarathos.

Siapakah Ghost Rider yang paling kuat?

1 Penunggang Hantu Kosmik

Pada masa hadapan yang silih berganti, Istana Frank, lebih dikenali sebagai Punisher, melarikan diri dari neraka yang dirasuk oleh roh Penunggang Hantu. Tidak lama selepas itu, Castle menjadi pewarta Galactus dan disemai dengan kuasa kosmik. Ini menjadikan dia Penunggang Hantu yang paling berkuasa sepanjang zaman.