Selesaikan Menunggu masalah terowong proksi dalam penyemak imbas Chrome

Menunggu terowong proksi adalah mesej ralat yang kadang-kadang dilihat oleh pengguna di penyemak imbas Chrome semasa cuba memuat halaman web atau membuka laman web. Pada kebiasaannya, mengubah atau menyesuaikan beberapa tetapan Chrome dapat menyelesaikan masalah tersebut. Walau bagaimanapun, ini mungkin tidak selalu berfungsi. Terlepas dari mana-mana laman web yang anda coba akses, penyemak imbas hanya memaparkan mesej "Menunggu terowong proksi" dan setelah satu minit atau lebih, halaman memberitahu terlalu lama untuk dimuat. Walaupun begitu, berikut adalah beberapa cadangan yang boleh anda cuba selesaikan masalahnya jika anda sering melihatnya.

Menunggu terowong proksi

Sebelum meneruskan lebih jauh, anda harus mengesahkan jika masalahnya hanya berlaku dengan Chrome dan bukan penyemak imbas lain.

Untuk mengesahkan ini, mulakan semula Chrome dan lihat halaman atau laman web yang ingin anda kunjungi tanpa banyak usaha. Seterusnya, buka penyemak imbas alternatif seperti Microsoft Edge atau Mozilla's Firefox dan sahkan sama ada laman web yang anda cuba buka dalam krom, memuat dengan baik di penyemak imbas ini, tanpa masalah. Sekiranya ya, mulakan siasatan.

Lancarkan tetingkap Penyamaran dan periksa apakah masalahnya berlanjutan. Sekiranya melayari laman web dalam mod Penyamaran mengembalikan '404 tidak dijumpai ralat', hapus data penyemakan imbas Chrome dan periksa apakah masalahnya berlanjutan.

Sekiranya ini tidak membantu, cubalah cadangan ini.

1] Lumpuhkan IPv6 atau dapatkan sambungan IPv6 yang sah. Anda akan melihat pilihan pada tab Rangkaian untuk Properties sambungan dalam folder Sambungan Rangkaian. Telah diperhatikan bahawa sebilangan pengguna mengalami masalah ini kerana perubahan pilihan IP dari IPv4 ke IPv6. Sekiranya komputer anda mempunyai alamat IPv6 yang ditetapkan, ia akan mencuba IPv6 terlebih dahulu, walaupun hanya alamat yang diberikan secara automatik tanpa pintu masuk yang sah. Setelah sambungan ini tamat, ia akan mencuba IPv4, dan jika ia mempunyai sambungan yang sah, halaman anda akan muncul.

2] Lancarkan penyemak imbas Google Chrome. Klik pada 'Menu' (kelihatan sebagai titik). Dari senarai pilihan yang dipaparkan di bawah menu 'Sesuaikan dan kendalikan Google Chrome', pilih Tetapan. Tab baru akan dibuka dengan serta-merta.

Pada halaman berikut, tatal ke bawah hingga ke bawah sehingga anda mencari pilihan 'Lanjutan' dengan anak panah ke bawah. Klik pilihan untuk mengembangkan menu pilihannya.

Menunggu terowong proksi

Di sini, cari bahagian Sistem dan apabila dijumpai, pilih pilihan 'Buka Proksi Tetapan'. Ini akan membuka tetingkap pop timbul 'hartanah Internet' yang memaparkan beberapa tab di sebelahnya. Klik tab Sambungan. Dalam kebanyakan kes, tab ini dibuka terlebih dahulu secara lalai.

Di sini, tekan butang ' Tetapan LAN ' dan di tetingkap yang dipaparkan selepas itu, hapus centang pilihan ' Mengesan tetapan secara automatik ' dan tekan OK.

Sekarang, kembali ke tetingkap sebelumnya, pilih Terapkan, kemudian klik Ok.

Beritahu kami jika ini membantu!

Tetapan Chrome