Cara menyekat laman web dewasa di Windows 10

Kandungan dewasa sukar dikunci, terutamanya apabila terdapat banyak kandungan. Walaupun terdapat banyak cara untuk melakukannya termasuk keselamatan dan penyelesaian Antivirus, hari ini kita membincangkan Perkhidmatan DNS untuk Menyekat Laman Dewasa . Satu-satunya bahagian yang sukar adalah memastikan bahawa tiada siapa yang dapat mengubahnya dengan izin pentadbir. Oleh kerana mereka bukan perisian, tetapi set IP, mereka tidak dapat dihapus dengan mudah. Dalam catatan ini, kami akan berkongsi senarai perkhidmatan DNS untuk menyekat laman web Dewasa.

Perkhidmatan DNS untuk Menyekat Laman Dewasa

Sekat Tapak Dewasa di Windows 10

Laman web ini menawarkan IP yang berfungsi sebagai Penapis di atas DNS. Setiap kali laman web diakses, mereka memeriksa sama ada ia telah ditandakan untuk aktiviti dewasa. Sekiranya ya, akses ke laman web disekat. Anda boleh menyekat laman web dewasa yang tidak sesuai di Windows 10 menggunakan Perkhidmatan DNS ini:

  1. Buka Perisai Keluarga DNS
  2. Melayari Bersih
  3. DNS Selamat Keluarga NeuStar
  4. DNS untuk Keluarga
  5. Yandex

Untuk mengkonfigurasi semuanya, anda perlu mengkonfigurasi alamat IP di bidang DNS penyesuai atau penghala. Oleh itu, anda perlu mengakses ke Router atau komputer di mana anda boleh memasukkannya. Semasa menggunakan komputer, anda memerlukan hak pentadbir.

Mereka juga dapat dikonfigurasi pada smartphone untuk memastikan anak-anak tidak mendapat akses bahkan ketika mereka menggunakan data mudah alih. Android memberikan pilihan untuk mengkonfigurasi tetapan IP di bahagian lanjutan. Konfigurasi mungkin berbeza dari telefon ke telefon.

Baca : Mengapa melawat laman web dewasa boleh menjejaskan keselamatan dan privasi anda?

1] Buka Perisai Keluarga DNS

Server nama OpenDNS dibina untuk memastikan mereka menyaring semua kandungan dewasa, dan jika seseorang cuba mengaksesnya, ia akan disekat. Pelayan nama OpenDNS FamilyShield adalah:

  • 208.67.222.123
  • 208.67.220.123

Pastikan untuk memeriksa semula sebarang perubahan di sini. Setelah anda membuat perubahan sama ada pada penyesuai Ethernet atau penghala, kunjungi halaman selamat datang untuk mengesahkan apakah perubahan tersebut telah diterapkan dengan betul.

Sekiranya Halaman Selamat Datang atau halaman ujian menunjukkan ralat, pastikan untuk menghidupkan semula penghala dan komputer. Ini akan memastikan tidak ada cache IP DNS di mana sahaja.

2] Penyemakan Imbas Bersih

Penjelajahan Bersih menawarkan tiga jenis penapis — Keselamatan, Dewasa, dan Keluarga. Walaupun Penapis Dewasa hanya menyekat domain Dewasa, Mesin Pencari ditetapkan ke mod selamat, dan Penapis Keselamatan, Keluarga melangkah lebih jauh. Ia menyediakan VPN; Kandungan Dewasa Campuran disekat, Youtube ke mod selamat berserta penapis Dewasa.

  • Penapis Keselamatan: 185.228.168.9: Domain berbahaya disekat (pancingan data, perisian hasad).
  • Penapis Dewasa: 185.228.168.10: Domain dewasa disekat; Mesin Pencari ditetapkan ke mod selamat; + Penapis Keselamatan
  • Penapis Keluarga: 185.228.168.168: Proksi, VPN & Kandungan Dewasa Campuran disekat; Youtube ke mod selamat; + Penapis Dewasa

Mereka menawarkan tiga penapis kandungan melalui Pv4 dan IPv6 melalui port standard 53 dan 5353. DNS melalui TLS tersedia melalui port 853 dan DNScrypt over port 8443.

Pastikan untuk melayari laman web mereka untuk mendapatkan maklumat terperinci dan pelbagai IP DNS. Mereka juga menawarkan penapis khas atau firewall DNS, tetapi akan dikenakan biaya minimum $ 5 sebulan.

Pengguna Firefox juga dapat menghidupkan Penapis Dewasa di Halaman Tab Baru.

3] NeuStar Family Secure DNS

Ia dibina untuk keluarga yang tidak mahu kanak-kanak mengakses kandungan dewasa yang merangkumi Perjudian, Kekerasan, Kebencian / Diskriminasi, dll.

  • IPv4: 156.154.70.3, 156.154.71.3
  • IPv6: 2610: a1: 1018 :: 3, 2610: a1: 1019 :: 3

Masukkan konfigurasi ini ke dalam entri DNS di komputer atau penghala anda, dan mulakan semula sekali. Selepas itu cuba lawati laman web dewasa, dan periksa sama ada perkhidmatan DNS menyekatnya. Lebih lanjut mengenai perkara ini di sini.

4] DNS untuk Keluarga

DNS for Family adalah laman web yang dilakukan dengan baik yang menawarkan IP DNS percuma untuk dikonfigurasi di rangkaian. Mereka bertujuan untuk menyekat laman web yang dianggap dewasa. Perkara yang baik ialah mereka tidak menyekat laman web sosial seperti YouTube, Facebook, dan lain-lain.

Anda boleh menggunakan pelayan DNS berikut yang disediakan oleh DNS untuk Keluarga:

Pelayan DNS IPv4:

  1. 94.130.180.225
  2. 78.47.64.161

Pelayan DNS IPv6:

  1. 2a01: 4f8: 1c0c: 40db :: 1
  2. 2a01: 4f8: 1c17: 4df8 :: 1

Ia juga berfungsi dengan DNSCrypt. Untuk menyalin kunci yang boleh anda gunakan, sila dapatkan butiran di laman web rasmi.

5] Yandex

Yandex mempunyai lebih daripada 80 pelayan DNS yang terletak di bandar dan negara yang berbeza. Syarikat ini terkenal dengan penyelesaian Antivirus, dan menggunakan pengalamannya untuk menyaring laman web tersebut. Ia menawarkan tiga jenis DNS

DNS asas, pantas dan boleh dipercayai

  • 77.88.8.8
  • 77.88.8.1

DNS selamat yang menawarkan perlindungan dari virus dan kandungan palsu

  • 77.88.8.88
  • 77.88.8.2

DNS keluarga yang menyaring semua kandungan dewasa

  • 77.88.8.7
  • 77.88.8.3

Maklumat lebih lanjut boleh didapati di laman web rasmi.

Kami harap perkhidmatan mudah dikonfigurasi pada penghala atau komputer anda, dan anda dapat menyekat akses ke laman web dewasa dan menjauhkan anak-anak anda dari mereka.

PETUA : Anda juga boleh menggunakan DNS Angel perisian percuma untuk mengunci laman web & kandungan yang tidak sesuai

Laman web Blok Dewasa DNS