Betulkan ralat skrin biru rtwlane.sys pada Windows 10

Semasa kami membincangkan kesalahan Blue Screen of Death, salah satunya adalah fail sistem yang dilabel sebagai rtwlane.sys. Ini termasuk dalam kategori Kesalahan berhenti IRQL TIDAK KURANG ATAU EQUAL . Ini menunjukkan bahawa pemacu mod kernel cuba mengakses memori halaman pada proses IRQL yang terlalu tinggi. Masalah utama ralat ini berkisar pada pemacu Realtek PCI-E Wireless LAN PCI-E NIC . Atau dengan kata mudah, ia mempunyai masalah dengan kad wayarles mesin anda yang dibina oleh Realtek. Anda juga mungkin menghadapi beberapa masalah penyambungan dengan mesin anda di mana kad WiFi enggan mencari sebarang sambungan rangkaian atau memutuskan hubungan secara rawak.

Selesaikan ralat rtwlane.sys Blue Screen

Ralat Skrin Biru rtwlane.sys

Sekiranya menjalankan Pemecah Masalah Skrin Biru tidak membantu anda, anda perlu melihat pemacu peranti rtwlane.sys .

Kemas kini atau Kembalikan pemacu Realtek anda

Sekiranya masalah bermula setelah anda mengemas kini pemacu Realtek, anda harus mengembalikan pemacu ke versi kerja sebelumnya.

Sekiranya anda belum mengemas kini, maka anda harus mengemas kini pemacu Realtek ini ke versi terbarunya. Anda harus melayari laman web pengeluar dan memuat turun versi terkini dan memasangnya.

Apabila anda masuk ke Pengurus Peranti , anda dapat mengembangkan Penyesuai Rangkaian dari senarai yang diisi.

Kemudian klik kanan pada entri pemacu ini: Realtek Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC dan kemudian klik pada Update Driver.

rtwlane.sys

Catatan ini akan menunjukkan kepada anda secara terperinci cara memutar balik atau mengemas kini pemacu peranti menggunakan Pengurus Peranti.

Sekiranya anda melihat entri lain seperti berikut, anda mungkin mahu memuat turun dan memasang versi terbarunya dari laman web pengeluar juga.

  • Pemacu Audio Realtek High-Definition (HD)
  • Pemandu Pembaca Kad Realtek
  • Pemandu Rangkaian Kawasan Setempat (LAN) Realtek.

Semoga ini dapat membantu!

Original text


Selesaikan ralat rtwlane.sys Blue Screen