Adakah lily potter mengandung ketika dia meninggal dunia?

J.K. Rowling telah mendedahkannya Lily sedang mengandung anak kedua, apabila Voldemort membunuhnya. Lebih teruk lagi, dia akhirnya bercakap James untuk berdamai dengan Snape, malah mahu menjadikannya bapa baptis kanak-kanak itu.

Adakah Lily tahu Snape mencintainya?

Tidak mungkin. Lily dan Snape adalah kawan zaman kanak-kanak, dan telah berkawan sehinggalah mereka tiba di Hogwarts apabila Snape "terjerumus dengan orang ramai yang salah. Di Deathly Hallows, apabila Harry menghampiri Pensieve, dia berasa sedih dan hancur oleh pertempuran.

Apakah nama tengah Lily Potter?

Lily Luna Potter dilahirkan oleh Harry dan Ginevra Potter, sebagai anak bongsu dan anak perempuan tunggal mereka.

Berapa umur Lily apabila dia meninggal dunia Harry Potter?

Selama bertahun-tahun, peminat tertanya-tanya bagaimana keluarga Potter menjadi begitu kaya, terutamanya memandangkan ibu bapa Harry, Lily dan James, hanya 21 apabila mereka dibunuh oleh Lord Voldemort.

Adakah anak perempuan Lily Snape?

Sarah-Lily Snape dilahirkan pada 1 Ogos 1980 kepada Lily Evans, seorang Muggle, dan Severus Snape, seorang ahli sihir berdarah separuh. Sarah-Lily, yang ibunya telah meninggal dunia diberitahu bahawa ibunya terbunuh semasa pertempuran yang dia kalah. ... Severus cuba memberikan Sarah-Lily kehidupan yang lebih baik daripada yang dia lakukan semasa kecil.

Kehamilan dan kematian Lily dan James Potter

Bagaimana jika Snape dan Lily mempunyai anak perempuan?

Mungkin, anak Snape dan Lily mewujudkan beberapa konflik pada rumah mana Harry 'Snape' akan diisih. Apabila sekeping kecil Voldemort berada di dalam Harry, topi pengisihan mempunyai sedikit kesukaran untuk memilih. ... Kemudian Lily dan Snape mungkin akan mempunyai kehidupan yang tidak bahagia bersama jika dia masih melalui laluan gelap.

Adakah Harry Potter sebenarnya anak Snape?

JK Rowling Dedah Kenapa Harry Potter Menamakan Anaknya Sempena Profesor Snape. ... Novelis Harry Potter memberi penerangan di Twitter mengenai epilog Harry Potter and the Deathly Hallows, yang mendedahkan bahawa Harry menamakan anaknya Albus Severus.

Adakah Snape suka Lily Potter?

Snape jatuh cinta dengan Lily dan tak boleh move on sebab rasa bersalah. Melalui ingatannya, ia mendedahkan bahawa dia bimbang tentang masa depan Harry apabila Lily dan James meninggal dunia dan bahawa dia takut untuk melihat Harry apabila dia cukup dewasa untuk menghadiri Hogwarts.

Mengapa Lily memilih James berbanding Snape?

Mengapa Lily Evans memilih James Potter berbanding Severus Snape? Lily memilih James kerana James terbukti sangat tidak mengalah dalam kesetiaannya dan tidak mementingkan diri kepada sesiapa yang penting baginya. Snape tidak boleh berbuat demikian semasa dia hidup. Hanya selepas kematiannya, dia akhirnya belajar bagaimana.

Adakah Snape memanggil Lily sebagai Mudblood?

Apabila Snape memanggil Lily sebagai "Darah Lumpur yang kotor" dalam kemarahan dan penghinaan apabila dia mempertahankannya daripada pembulinya (termasuk James dan Sirius), itu adalah perkara terakhir untuk Lily. Apabila dia kemudian bertanya kepadanya sama ada dia masih berniat untuk menjadi Pelahap Maut dan dia tidak menafikannya. , dia memutuskan semua hubungan dengannya.

Dengan siapa Draco Malfoy berkahwin?

Draco berkahwin dengan adik kepada rakan Slytherin. Astoria Greengrass, yang telah melalui penukaran yang serupa (walaupun kurang ganas dan menakutkan) daripada cita-cita darah tulen kepada pandangan hidup yang lebih bertolak ansur, dirasakan oleh Narcissa dan Lucius sebagai sesuatu yang mengecewakan sebagai menantu perempuan.

Dengan siapa Scorpius Malfoy berkahwin?

Rose Weasley ialah teman wanita dan kemudiannya isteri kepada Scorpius Malfoy. Dari 2017 hingga 2024 dia bersekolah di Sekolah Sihir dan Sihir Hogwarts, di mana dia dimasukkan ke dalam rumah Gryffindor. Selepas berkahwin dengan Scorpius Malfoy, mereka mempunyai tiga anak, MaddoxParker, dan Sebastian Malfoy.

Adakah Snape suka Lily atau taksub?

James menyayangi Lily dan membesar bersamanya untuk menjadi teman yang sempurna. Jika Snape mencintai Lily, dia akan melakukan perkara yang sama. Sebaliknya, dia telah taksub dengannya dan penaungnya menjadi monumen kehilangannya.

Bagaimana jika Snape tidak mencintai Lily?

Malah, majoriti (jika tidak semua) terus menjadi Pelahap Maut. Kami boleh percaya bahawa jika Snape tidak mempunyai sebarang perasaan romantis untuk Lily, baji akan didorong di antara mereka sebaik sahaja mereka disusun ke dalam rumah masing-masing.

Bagaimanakah James dan Lily berkumpul?

James jatuh cinta dengan Lily dari saat dia pertama kali melihatnya dalam perjalanan kereta api pertama mereka. James sangat gembira apabila mereka berdua disusun mengikut pendapat James rumah terbaik yang pernah ada, Gryffindor. James cuba berada di sekeliling Lily apabila boleh, meminta rakan-rakannya duduk berhampiran rakan-rakannya semasa waktu makan.

Adakah Snape suka Harry?

Air mata Snape di penghujung buku/filem tidak bermakna Severus Snape pernah disayangi Harry Potter. Ibu Harry adalah cinta Severus yang tidak terbalas, dan itulah satu-satunya sebab untuk keterikatan emosinya dengan ahli sihir masa depan kecil itu. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut tentang seorang lelaki yang dinamakan sesuai dengannya.

Adakah Lily benar-benar mencintai James Potter?

Dan walaupun dia adalah salah seorang daripada segelintir orang di Hogwarts yang sama sekali tidak kagum dengannya, rakannya Gryffindor James Potter juga sangat tergila-gila dengannya. Jelas sekali Lily akhirnya memilih James Potter berbanding Severus Snape, dan Lily dan James berkahwin dan mempunyai anak tunggal mereka, Harry Potter.

Mengapa James Potter membenci Snape?

Dia mengetahui bahawa James ada menjadi seorang pembuli pada masa mudanya, menyaksikan kenangan Snape, di mana James dan Sirius memilih dan memalukan Snape hanya kerana mereka bosan. ... Sebagai membalas dendam dia kerap membuli dan mengaibkan Harry.

Siapa crush Snape?

Snape menunjukkan cintanya Lily Evans, walaupun selepas kematiannya Walaupun Dumbledore berusaha sebaik mungkin untuk melindungi Potters, Voldemort telah diberitahu oleh Peter Pettigrew, salah seorang kawan baik James, seorang pengintip, dan dia tetap menemui mereka.

Adakah Lily Potter Darah Lumpur?

Digunakan oleh kelahiran Muggle

Sebagai contoh, Lily Evans memberitahu bekas rakannya Severus Snape bahawa jika dia akan merujuk kepada kelahiran Muggle lain sebagai "Mudbloods", maka dia terpaksa menggunakan istilah itu untuknya juga, dan Hermione Granger mengisytiharkan bahawa dia berbangga menjadi "Mudblood" pada tahun 1998.

Mengapa ibu Draco memanggil Harry Draco?

Ibu Draco Malfoy ialah Narcissa dingin, licik dan setia kepada Tuhan Kegelapan. ... Apabila Harry terselamat daripada Kutukan Pembunuhan Voldemort buat kali kedua, Narcissa berpura-pura dia sudah mati supaya dia dapat menemui Draco.

Adakah Snape Hermione bapa?

Hermione dan Ginny mengetahuinya Profesor Snape ialah bapa mereka.

Apakah nama penuh Dumbledore?

Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore adalah lebih daripada guru besar Hogwarts.