5 perisian penyuntingan GoPro percuma untuk Windows 10

Sebelumnya, orang ramai dapat menggunakan kamera yang canggih, dan kamera biasa akan mengaburkan video jika peranti bergetar semasa merakam - sesuatu yang biasa dilakukan semasa merakam sukan dan pengembaraan. GoPro mengubah pemandangan dengan videografi aksi. Walaupun menjadi kamera anggaran, ia mempunyai kelajuan rana yang tinggi, menjadikannya ideal untuk video di mana kamera bergerak sentiasa.

Video GoPro atau video apa pun perlu diedit sebelum dipersembahkan kepada sesiapa sahaja. Ini dapat dilakukan dengan menggunakan perisian penyuntingan video khusus. Ia memiliki perisian sendiri yang disebut GoPro Studio untuk mengedit dan memperbaiki video. Walau bagaimanapun, ia diturunkan beberapa waktu yang lalu. Kini, pengguna memerlukan alat pihak ketiga untuk mengedit video GoPro mereka.

Perisian penyuntingan GoPro untuk Windows

Berikut adalah senarai alat penyuntingan GoPro percuma yang dapat membantu anda mengedit video GoPro.

1] Quik

Perisian penyuntingan GoPro untuk Windows

Mungkin bahagian yang paling sukar dengan mengedit video GoPro adalah bahawa kebanyakan pengguna GoPro adalah amatir dengan videografi, dan itulah sebab sebenar mereka membeli GoPro. Kami tidak boleh mengharapkan mereka mahir dengan perisian penyuntingan video, dan di sinilah Quik memanfaatkan pasaran. Direka khas untuk pemula, pembuatan antara muka Quik yang mudah digunakan adalah aplikasi pilihan bagi mereka yang tidak tahu banyak tentang penyuntingan video. Quik boleh dimuat turun dari sini.

2] VSDC

VSDC

Sekiranya saya mahukan penyuntingan video yang canggih tanpa banyak pengetahuan mengenai perisian seperti itu, VSDC akan menjadi pilihan saya. Quik bagus untuk pemula tetapi kekurangan banyak ciri. VSDC mempunyai segalanya. Perisian ini memerlukan sedikit pembelajaran selepas itu anda boleh menggunakan penapis, membuat kesan warna, mengaburkan dan menambahkan kesan lain, dll. VSDC boleh didapati di laman web syarikat di sini.

3] Pengisar

Pengisar

Aplikasi yang sangat banyak ini mempunyai hampir semua ciri, dari pemodelan 3D hingga animasi hingga pembuatan permainan. Walau bagaimanapun, ini bukan untuk pemula dan memerlukan pengguna untuk mempelajari kursusnya. Walau bagaimanapun, aplikasi itu berbaloi. Ia membantu pengguna membuat video yang tepat. Sebab perisian ini terdapat dalam senarai adalah tidak seperti kebanyakan produk perisian penyuntingan video "maju" yang lain, ia percuma. Oleh itu, ambil Blender dari laman webnya.

4] Avidemux

Avidemux

Satu lagi perisian penyuntingan video yang baik untuk pemula ialah Avidemux. Produk ini ringan dan membolehkan tiga fungsi asas: memotong, menyaring dan mengekod. Di antara fungsi canggih, ia memungkinkan penajaman dan pengurangan suara. Aplikasi yang mudah digunakan ini boleh didapati dari laman web syarikat di sini.

5] OpenShot

OpenShot

OpenShot adalah salah satu aplikasi yang sangat berguna untuk pemula yang ingin mengedit video mereka di seluruh platform (kerana aplikasinya berbilang platform). Aplikasi ini membolehkan pengguna mengubah kelajuan video GoPro, beberapa ciri penyuntingan asas, dan beberapa kesan animasi asas. Walaupun tidak mempunyai banyak fungsi, OpenShot dapat dipercaya dengan apa pun yang dimilikinya. Oleh kerana ia adalah sumber terbuka, ia percuma. Perisian berguna ini boleh dimuat turun dari laman web syarikat di sini.

Beritahu saya jika anda mempunyai pemerhatian untuk dibuat.

Baca seterusnya : Cara membaiki video GoPro yang rosak.