Cara melumpuhkan penampil PDF terbina dalam Chrome

Sambungan PDF Chrome tidak diragukan lagi adalah cara terbaik untuk melihat fail PDF semasa dalam perjalanan. Ini menjadikan tugas lebih mudah dan juga membawa lebih banyak akses ke penyemak imbas. Sekiranya anda sudah menggunakan ciri ini, anda mungkin menyedari bahawa keperluan untuk memasang perisian pembaca PDF telah berkurang sepenuhnya. Anda juga tidak perlu memuat turun PDF lagi kerana anda dapat melihatnya secara langsung di penyemak imbas. Tetapi jika anda bukan sekadar pembaca PDF biasa dan anda memandang serius PDF anda, maka anda mungkin menggunakan pembaca PDF yang lebih maju di komputer anda.

Pemapar PDF bawaan Chrome tidak mempunyai ciri seperti penonjolan, penanda halaman dan terus membaca. Sekiranya anda membaca kandungan seperti eBuku atau fail PDF panjang yang lain, maka anda mungkin mahu melumpuhkan Penampil PDF Chrome dan beralih ke alternatif yang lebih baik. Walaupun anda dapat menyimpan fail PDF anda menggunakan ikon muat turun di sudut kiri atas. Seluruh proses ini dapat dibuat lebih mudah dengan membuat fail PDF dibuka terus di pemidang PDF kegemaran anda.

Lumpuhkan penampil PDF Chrome

Sekiranya anda menggunakan versi terbaru Chrome 60 - atau yang lebih baru, anda boleh mengikuti langkah-langkah ini dan mematikan paparan PDF terbina dalam. Kami telah membahas langkah-langkah untuk versi lama secara ringkas menjelang akhir catatan ini. Buka Chrome dan klik pada tiga titik berhampiran bar alamat. Sekarang pilih 'Tetapan' dari menu.

Tatal ke bahagian bawah dan klik pada 'Advanced'. Sekarang di bawah bahagian 'Privasi dan Keselamatan' cari 'Tetapan Kandungan'.

Sebaik sahaja anda berada di dalam 'Tetapan Kandungan', tatal ke bawah untuk mencari 'PDF'. Klik buka dan kemudian aktifkan tetapan yang mengatakan ' Muat turun fail PDF dan bukannya membukanya secara automatik di Chrome '.

Setelah anda mengaktifkan tetapan ini, Google Chrome akan menganggap fail PDF sebagai muat turun biasa dan anda boleh membukanya kemudian dengan mana-mana penonton PDF kegemaran anda.

Untuk menukar paparan PDF lalai di Windows, klik kanan mana-mana fail PDF dan pilih 'Buka Dengan' dan kemudian 'Pilih aplikasi lain'. Sekarang pilih aplikasi anda dari senarai aplikasi yang tersedia dan anda boleh pergi.

Lumpuhkan penampil PDF Chrome

Sekarang setiap kali anda melihat fail PDF di internet, Chrome akan memuat turunnya seperti fail biasa. Dan kemudian anda boleh klik untuk membuka dengan penampil / editor PDF yang anda mahukan seperti Adobe atau lain-lain.

Untuk versi Chrome 59 yang lebih lama dan lebih awal, langkahnya agak serupa. Pergi ke Tetapan dan kemudian ke bahagian 'Lanjutan'. Buka 'Tetapan Kandungan' dan kemudian di bawah 'PDF', centang kotak yang bertuliskan 'Buka fail PDF dalam aplikasi penampil PDF lalai'.

Sekiranya anda menggunakan versi Chrome kurang dari 57, anda perlu mengikuti langkah-langkah ini. Taipkan 'about: plugins' di bar alamat dan matikan plugin 'Chrome PDF Viewer' untuk mematikan penampil yang terbina dalam.

Jadi ini semua mengenai melumpuhkan aplikasi penampil PDF terbina dalam Chrome. Tidak syak lagi, ia adalah sambungan yang hebat dan membolehkan anda melihat PDF tanpa benar-benar memuat turunnya. Tetapi jika anda mencari lebih banyak ciri atau jika anda menggunakan beberapa aplikasi PDF yang lain, maka anda mungkin ingin mematikannya. Anda boleh mengikuti langkah serupa untuk mengaktifkan semula penampil PDF.