Mengapa theon greyjoy diseksa?

Sepuluh tahun sebelum peristiwa siri itu, Theon telah dijadikan tebusan oleh Eddard Stark. Dia akan dihukum bunuh sekiranya bapanya Balon tidak menggembirakan Raja Robert Baratheon. ... Semasa dalam penjara, Ramsay diseksa dengan teruk dan mendera Theon secara fizikal dan psikologi dan memaksanya untuk mengambil nama "Reek".

Mengapa Ramsay menyeksa Theon?

Ramsay membawa "Reek" kepada bapanya, yang dengan cepat menjadi marah dengan Ramsay kerana menyeksa dan mencacatkan barang berharga tebusan. Roose menjelaskan bahawa dia mahu menggunakan Theon sebagai cip tawar-menawar untuk menyingkirkan Penduduk Pulau Besi Utara, dan untuk itu dia memerlukannya tanpa kecederaan. ... Ramsay cuba membuktikan bahawa penyeksaannya mempunyai tujuan.

Siapa yang menyeksa Theon Greyjoy dan mengapa?

Dia menghabiskan Musim 3 dengan menyeksa Theon Greyjoy arahan Alfie Allen dan pada hari Ahad, nama watak "Game of Thrones" Iwan Rheon akhirnya didedahkan. Dikenali pada permulaan musim hanya sebagai "Boy," Iwan telah didedahkan Ramsay Snow, bangsat putar belit Lord Roose Bolton.

Adakah Ramsay Bolton makan Theon's?

Semasa Theon cuba mengucapkan terima kasih kepada "Reek", hamba itu mendedahkan identiti sebenar beliau sebagai Ramsay Snow. Bangsat Bolton menghancurkan tulang pipi Theon dan mengarahkan garrison Dreadfort untuk membakar Winterfell.

Adakah Theon seorang kasim?

Watak kasim terkenal terakhir rancangan itu ialah Theon Greyjoy, yang dikebiri oleh Ramsay Bolton dalam musim ketiga. ... Menjadi seorang kasim tidak menentukan kisah mereka - ia hanya sebahagian daripada mereka.

Ramsay menyeksa Theon dan menamakannya Reek

Adakah Sansa hamil?

Mujurlah jawapannya... tidak! Sansa tidak mengandung Bayi Ramsay, sekurang-kurangnya menurut spoiler Game of Thrones yang boleh dipercayai dan laman web berita Watchers On The Wall. Menurut laman web itu, Sansa tidak akan, atau hamil dalam musim 7 siri HBO.

Adakah Yara Greyjoy sudah mati?

Theon menyelamatkan dirinya, dan dalam episod seterusnya, kami mengetahuinya Yara juga masih hidup. Tetapi dia juga dirantai, dengan Euron mengaraknya melalui jalan-jalan King's Landing. Pada parley dalam akhir Musim 7, Euron memberitahu Theon bahawa dia mempunyai Yara dan bahawa "jika anda tidak tunduk kepada saya di sini, sekarang, saya akan membunuhnya."

Bagaimanakah Theon Greyjoy kencing?

Theon Greyjoy | Fandom. Sejak kelelakiannya terputus..macam mana dia boleh kencing??? Mereka hanya memotong skrotumnya yang memegang bolanya.

Adakah Theon jatuh cinta dengan Sansa?

Seperti yang kita tahu, kedua-dua Sansa dan Theon telah melaluinya. ... Tetapi apabila Theon dan Sansa kali terakhir bertemu antara satu sama lain, yang pertama masih sebahagian besarnya adalah Reek. Dia tidak sepenuhnya menggoyahkan cuci otaknya dan sangat trauma. Dia dan Sansa mungkin mempunyai banyak cinta antara satu sama lain, tetapi mereka tidak bercinta.

Siapa yang berkahwin dengan Sansa?

Musim 5. Baelish menjalinkan perkahwinan antara Sansa dan Ramsay Bolton, kini pewaris Utara selepas kematian Robb Stark.

Bagaimanakah Theon menjadi busuk?

Theon mengambil Winterfell daripada abang Robb, Bran, tetapi akhirnya dikhianati oleh anak buahnya sendiri, yang membawa kepada penangkapannya oleh House Bolton. Dia adalah diseksa dan dipaksa menjadi hamba oleh Ramsay Snow, yang mengubahnya menjadi haiwan peliharaan yang rosak bernama Reek.

Adakah Theon pernah pulih?

Dan penghujung musim, Theon dan Sansa melarikan diri dari Winterfell, dan Ramsay, bersama-sama. ... Menjelang musim 6 tamat, Theon telah mendapatkan semula banyak diri lamanya. Dia kini bertindak sebagai penasihat untuk kakaknya, Yara, yang mempunyai rancangan untuk menjadi Ratu Kepulauan Besi.

Apa yang Theon Greyjoy lakukan untuk Sansa?

Selepas pertemuan semula emosinya dengan Sansa, Theon menawarkan diri untuk melakukan bahagiannya dalam pertempuran yang akan datang dengan melindungi Bran di godswood semasa dia berkhidmat sebagai umpan untuk Raja Malam: “Saya ambil istana ini daripada awak. Biar saya bela awak sekarang.” Jon mengangguk, dan Sansa memandang dengan penuh rasa syukur semasa rancangan pertempuran diteruskan.

Adakah Theon menyesal kerana mengkhianati Robb?

Theon sangat menyesal bagaimana dia mengkhianati Robb, yang selama ini seperti abang kepadanya. Bukan sahaja dahsyat untuk Theon belajar, tetapi dia juga mempelajarinya pada saat di mana dia perlu membuktikan kesetiaannya kepada Ramsay.

Adakah Theon Greyjoy teruk?

20. Theon Greyjoy. Theon (Alfie Allen) telah melakukan beberapa perkara yang mengerikan, termasuk mengkhianati orang yang membesarkannya. Tetapi dia akhirnya berbaik dengan keluarga angkatnya, malah memberikan nyawanya untuk melindungi Bran daripada Raja Malam.

Adakah Theon membenci Starks?

Theon menyesal pernah mengkhianati Starks lebih daripada Jon boleh tahu. Sejak dia membuat pilihan, dia melalui neraka. ... Kesan berlarutan daripada apa yang Ramsay lakukan terhadap Theon masih menghantuinya. Dia seorang lelaki yang patah, tetapi di sebalik segala-galanya, dia mencari cara untuk menggoncang kawalan Ramsay yang cukup untuk membantu Sansa melarikan diri daripada lelaki gila itu.

Siapa yang membunuh Yara?

Penyelamat

Theon dan orang-orangnya mengamankan dek Senyap. Semasa Euron berada di Red Keep bersama Cersei, Theon dan anak buahnya menyelinap di atas Silence. Mereka membunuh beberapa orang lelaki Euron dan pergi ke tempat Yara ditahan, diikat pada tiang. Theon membunuh pengawal di pintu dengan kapak dan memotongnya.

Mengapa Theon tidak menyelamatkan kakaknya?

Theon memperbesar keadaan, menyedari bahawa jika dia bergerak ke arah Euron, tekak kakaknya akan menjadi celah lebih lebar daripada senyuman Joker (bercakap mengenainya, adakah orang lain mendapat getaran Joker, termasuk ketawa menyeramkan, dari Euron musim ini?), dan memutuskan untuk lebih menakutkan.

Adakah Theon mendapatkan adiknya kembali?

Memandangkan rancangan Euron adalah untuk membunuh pesaingnya untuk Kepulauan Besi sebelum dia menyerang kapal Yara, peminat telah bimbang yang paling teruk untuknya. Pada penghujung Musim 7, Theon mendapat khabar bahawa kakaknya masih hidup, dan membawa penyokong setianya kembali ke laut, dengan harapan dapat diselamatkan.

Adakah Sansa masih dara?

(Spoiler di hadapan.) Sebenarnya, buku-Sansa masih dara sejak akhir Martin novel keempat, A Feast For Crows. (Watak itu tidak muncul dalam Buku 5, A Dance With Dragons.) ... Sansa memang bertunang untuk berkahwin, tetapi bukan dengan Ramsay — sebaliknya dengan Harrold Hardyng.

Adakah Theon dan Sansa melarikan diri?

Ia juga berakhir dengan penyangkut tebing untuk Theon Greyjoy dan Sansa Stark, yang kedua-duanya melarikan diri dari Winterfell. ... Isu besar ialah mereka melompat dari dinding Winterfell, yang dikatakan setinggi 80 kaki.

Siapa yang membunuh Theon Greyjoy?

“Awak lelaki yang baik,” Bran memberitahu Theon sebelum dia melakukannya, seolah-olah memberi Theon penutupan yang dia perlukan untuk memaafkan dirinya sendiri atas kesilapan lalunya. "Terima kasih." Malangnya, Theon tiada tandingannya Raja Malam, yang mengelak lembingnya sebelum merempuhnya dengan maut, membunuh Theon.

Apa yang berlaku kepada Theon Greyjoy dalam buku?

Theon adalah diseksa oleh Ramsay Bolton. Dia telah dibuang daging, gigi, dan anggota badan kecil dan tersirat telah dikebiri sedikit sebanyak oleh Ramsay. Dia menyamar sebagai Reek, hamba Ramsay, dan tidak dibenarkan mandi. ... Theon dibawa pulang ke Dreadfort, dan Kyra mati di tangan Ramsay.