PC ini tidak dapat ditingkatkan ke Windows 10? Inilah penyelesaiannya!

Microsoft telah mengubah cara ia akan memasang Kemas kini Ciri Windows 10 Mei 2019 yang terbaru pada Windows 10. Persediaan Windows 10 kini memerlukan anda memutuskan sambungan mana-mana peranti USB luaran atau mengeluarkan kad memori SD sebelum persediaan dapat dilanjutkan. Sekiranya Setup mengesan bahawa USB terpasang, ia akan memaparkan mesej - Apa yang memerlukan perhatian anda, PC ini tidak dapat ditingkatkan ke Windows 10 .

PC ini tidak dapat ditingkatkan ke Windows 10

PC anda mempunyai perkakasan yang belum siap untuk versi Windows 10. Ini tidak diperlukan tindakan. Kemas kini Windows akan menawarkan versi Windows 10 ini secara automatik setelah masalahnya diselesaikan.

PC ini tidak dapat ditingkatkan ke Windows 10

  1. Anda menjalankan komputer berasaskan Windows-10 yang mempunyai Kemas kini April 2018 (Windows 10, versi 1803) atau Kemas kini Oktober 2018 (Windows 10, versi 1809) yang dipasang.
  2. Peranti USB luaran atau kad memori SD dilampirkan ke komputer.
  3. Anda cuba menaik taraf komputer ke Kemas kini Mei 2019, atau anda mengaktifkan kemas kini automatik dalam tetapan Kemas Kini Windows.

Menurut Microsoft, mesej ini akan muncul di komputer yang memenuhi syarat yang disambungkan dengan peranti USB luaran atau kad memori SD. Kerana alasan ini, kemas kini Mei 2019 kini disekat pada mesin yang layak.

Ini dilakukan untuk mengelakkan ralat penugasan semula pemacu. Penyediaan mungkin menetapkan semula huruf pemacu - dan ini buruk! Penggantian huruf pemacu tidak terhad kepada pemacu yang boleh ditanggalkan. Pemacu keras dalaman juga boleh terjejas.

  1. Kaedah terbaik untuk menyelesaikan ralat ini adalah dengan membuang media luaran dan memulakan semula kemas kini Mei 2019.
  2. Pastikan semua pemacu dikemas kini ke versi terkini
  3. Cabut palam pencetak dan peranti lain yang disambungkan melalui USB.

Microsoft telah berjanji untuk menyelesaikan kesalahan ini dengan mengeluarkan kemas kini servis yang akan datang. Sehingga itu, anda boleh menggunakan penyelesaian di atas dan memasang kemas kini.

Baca : PC anda mempunyai perkakasan yang belum siap untuk versi Windows 10 ini.

Sekiranya anda memerlukan lebih banyak pertolongan, lihat pautan ini:

  1. Bolehkah komputer saya menjalankan Windows 10?
  2. Keperluan Sistem & Perkakasan Minimum untuk Windows 10
PC ini tidak dapat ditingkatkan ke Windows 10