Ralat MEMORY_MANAGEMENT 0x0000001A pada Windows 10

Sekiranya PC Windows anda jatuh secara tiba-tiba dengan mesej ralat Skrin Biru MEMORY_MANAGEMENT disertai dengan Hentian Kod 0x0000001A, maka kemungkinannya adalah masalah perkakasan yang anda hadapi. Ini boleh menjadi masalah dengan RAM atau Hard disk atau malware yang menghabiskan semua memori di PC anda, dan menjadikannya hancur. Kesalahan ini juga boleh berlaku semasa menaik taraf Windows. Dalam panduan ini, kami berkongsi bagaimana anda dapat memperbaiki ralat Pengurusan Memori Kod Berhenti ini pada Windows 10.

Ralat Pengurusan Memori 0x0000001A

Ralat Pengurusan Memori 0x0000001A

Pemeriksaan pepijat MEMORY_MANAGEMENT mempunyai nilai 0x0000001A. Ini menunjukkan bahawa berlaku kesalahan pengurusan memori yang teruk.

1] Jalankan Antivirus Scan for Malware

Pastikan untuk mengimbas PC anda untuk mengetahui virus dan perisian hasad yang terkenal menggunakan salah satu perisian antivirus yang popular. Sekiranya mereka menyebabkan masalah memori, ia dapat diselesaikan dengan membuangnya dari Sistem. Anda juga boleh mencuba boot PC anda dalam Safe Mode, dan kemudian menjalankan perisian untuk imbasan.

2] Kemas kini Pemacu Peranti

Periksa dengan Pembaruan Windows, dan lihat apakah ada pembaruan yang belum selesai yang berkaitan dengan Pemacu Peranti anda. Sekiranya perlu, anda boleh memasangnya secara manual dari laman web OEM.

3] Uji RAM anda

Oleh kerana ini adalah masalah memori, anda boleh menjalankan Alat Diagnostik Memori Windows untuk mengetahui apakah modul RAM rosak.

Sekiranya RAM anda rosak, anda mungkin perlu membeli yang baru atau menukar motherboard anda dalam keadaan terburuk.

Anda juga mungkin ingin mencuba beberapa Diagnostik Memori Lanjutan pada Windows, dengan Memtest86 +.

4] Bersihkan Fail Sementara dan Fail Sistem

Konfigurasikan Storage Sense di Windows 10

Windows 10 dilengkapi dengan ciri Storage Sense yang boleh membersihkan semua fail sementara dari komputer anda secara automatik atau anda boleh melakukannya secara manual.

Semasa dijalankan secara manual pastikan untuk memeriksa folder seperti muat turun di mana anda terus memuat turun fail. Ini akan memastikan anda tidak menghapus fail penting.

5] Jalankan Alat DISM

Semasa anda menjalankan alat DISM (Deployment Imaging and Servicing Managemen), ia akan memperbaiki Windows System Image dan Windows Component Store di Windows 10. Semua ketidakkonsistenan dan kerosakan sistem harus diperbaiki. Anda boleh menggunakan Powershell atau command prompt untuk melaksanakan perintah ini.

6] Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

RUN SFC atau Pemeriksa Fail Sistem

Ini akan membaiki fail Windows yang rosak atau rosak. Anda perlu menjalankan perintah ini dari CMD tinggi iaitu command prompt yang dilancarkan dengan hak pentadbir.

7] Membaiki ralat Hard Disk

Kurangkan Waktu Mundur ChkDsk di Windows 10

Sekiranya berlaku kesilapan pada cakera keras, kemas kini akan gagal kerana sistem akan menganggapnya tidak sihat. Anda harus menjalankan chkdsk di command prompt untuk menyelesaikan masalah tersebut. Sekiranya ini tidak dapat menyelesaikan masalah anda, anda mungkin perlu memikirkan untuk mengganti cakera keras anda. Apabila anda melakukannya, pastikan untuk membuat sandaran semua data anda pada PC Windows 10. Anda juga boleh menggunakannya sebagai pemacu keras sekunder.

8] Gunakan Pemulihan Sistem

Selalunya yang terbaik adalah mengembalikan PC anda ke keadaan baik yang terakhir diketahui jika anda mengalami masalah.

PS : Lihat siaran ini jika anda melihat MEMORY_MANAGEMENT Skrin Biru kerana penyemak imbas Chrome.

Beritahu kami jika ada penyelesaian yang membantu menyelesaikan ralat Pengurusan Memori ini.

Ralat Pengurusan Memori 0x0000001A