Cara mendapatkan Instagram atau Snapchat pada PC Windows 10

Di zaman ini di mana semua orang berada di Media Sosial, Instagram dan Snapchat adalah perkhidmatan teratas bersama dengan WhatsApp dan Facebook yang digunakan orang untuk berkongsi dengan dunia apa sahaja yang mereka lakukan - percutian mereka dan apa yang tidak! Orang menggunakan Snapchat untuk menghantar mesej, foto dan video yang hilang bersama dengan Cerita. Manakala, orang menggunakan Instagram untuk memuat naik foto dan video, menyiarkan Cerita mereka dan mengirim mesej foto yang hilang. Hari ini, kami akan menunjukkan bagaimana anda boleh menggunakan Instagram atau Snapchat pada Windows 10/8/7 PC.

Sejarah ringkas ...

Snapchat pertama kali dirilis pada bulan September 2011 dengan konsep awal orang berkongsi apa yang telah mereka lakukan sejak kebelakangan ini dan berkomunikasi antara satu sama lain dengan menghantar foto dan video. Sejak itu sudah enam tahun, dan perkhidmatan ini telah banyak berkembang sejak itu. Sekarang, V10 Snapchat mempunyai UI yang lebih baik dengan ciri-ciri seperti Objek AR ditempatkan di persekitaran pengguna yang menggunakan topeng muka berasaskan AR. Dan AR menjadi kawasan tumpuan utama oleh syarikat gergasi teknologi utama seperti Apple, Microsoft dan banyak lagi, ia memberi lebih banyak peluang kepada pembangun, pencipta kandungan dan syarikat sendiri untuk melakukan lebih banyak dari segi pembangunan dan kewangan. Snapchat tersedia untuk Android dan iOS, dan tidak ada aplikasi rasmi Windows 10 yang dikhabarkan akan datang.

Instagramdikeluarkan pada awal Oktober 2010 untuk iOS dan pada Oktober 2012 untuk telefon Android. Setelah sekian lama tidak mengemas kini aplikasi Windows Phone, mereka mengeluarkan aplikasi Windows 10 baru untuk Mobile dan PC pada tahun 2016. Aplikasi baru ini dibawa ke Windows 10 dari iOS sebagai hasil teknologi OSMeta Facebook untuk port aplikasi di seluruh platform. Sejak itu, aplikasi Windows 10 diperbarui secara berkala untuk tetap kaya dengan fitur berbanding dengan aplikasi Android dan iOS. Instagram diperoleh oleh Facebook dengan harga $ 1 Billion pada tahun 2012. Facebook kemudiannya menawarkan untuk memperoleh Snapchat dengan harga $ 3 Billion tunai tetapi tawaran itu ditolak oleh Snapchat, dan sebagai hasilnya, Facebook memperkenalkan Instagram Stories yang mengklonkan Snapchat Stories lama dan ciri serupa lainnya yang bersaing secara langsung dengan Snapchat! Dan percaya atau tidak, Cerita Instagram lebih banyak digunakan berbanding Cerita Snapchat.

Mengapa lebih baik menggunakan aplikasi yang ditiru?

Kami mengesyorkan agar anda menggunakan aplikasi Android pada PC Windows daripada menggunakan aplikasi Windows 10 seperti Instagram kerana faktor pembezaan tertentu. Pertama sekali, banyak aplikasi PC Windows 10 tidak menyokong setiap ciri yang dilakukan oleh varian mudah alih aplikasi. Ini termasuk muat naik foto dan video dari aplikasi PC Windows 10 untuk Instagram. Dan kerana banyak aplikasi Android dan iOS teratas seperti Snapchat tidak tersedia untuk Windows 10 seperti Snapchat, jelas bagi orang itu menggunakan emulator seperti Bluestacks dan Andy Android Emulator .

Menggunakan Instagram atau Snapchat pada PC Windows

Ada kalanya pengguna tidak mahu menukar peranti hanya untuk menggunakan aplikasi. Atau mungkin, mereka mungkin menggunakan telefon bimbit yang lebih tua, tidak disokong atau kemudian mereka mempunyai PC sebagai alternatif untuk digunakan untuk menjalankan aplikasi ini melalui peniruan.

Terdapat banyak perisian percuma yang tersedia untuk aplikasi Android pada PC Windows seperti Bluestacks dan Andy Android Emulator . Oleh itu, kita akan membincangkan bagaimana menggunakannya untuk meniru aplikasi Instagram dan Snapchat di PC Windows.

Menggunakan Bluestacks

Berikut adalah langkah-langkah ringkas:

  1. Pertama sekali, muat turun Bluestacks dan pasang fail boleh laku 254 MB.
  2. Siapkan semua maklumat akaun seperti memautkan ke Akaun Google dan sediakan pembayaran jika anda mahu, jika tidak, langkau.
  3. Sekarang, gunakan bar carian untuk mencari Snapchat atau Instagram mengikut aplikasi apa yang ingin anda tiru.
  4. Klik namanya untuk menavigasi ke Google Play Store.
  5. Setelah anda memasuki Gedung Google Play, klik pada butang pasang dan setuju dengan semua permintaan kebenaran untuk memuat turun dan memasang aplikasi.
  6. Sekarang apabila aplikasi dipasang, buka dan log masuk dengan bukti kelayakan anda.

Anda kini pandai menggunakannya!

Berikut adalah beberapa tangkapan skrin dari masa saya dengan Bluestacks:

Menggunakan Andy Android Emulator

Setelah anda memuat turun dan memasang Andy Android Emulator, siapkan.

Sekarang, pergi ke Google Play Store dan cari aplikasi yang anda mahukan.

Muat turun aplikasinya dan pasangkannya yang dalam kes ini adalah Instagram atau Snapchat.

Anda sudah bersedia!

Berikut adalah beberapa tangkapan skrin Andy dari masa saya:

Membandingkan kedua-dua emulator

Kedua-dua emulator ini sangat baik untuk digunakan. Bluestacks lebih baik untuk permainan sementara Andy menyokong setiap jenis aplikasi dengan prestasi yang baik. Kami mendapati pelancar Android biasa sebagai antara muka pengguna yang tidak melambatkan proses pemasangan dan penggunaan aplikasi kami di Andy. Semasa berada di Bluestacks, jenis UI khusus melambatkan kami tetapi dengan perbezaan yang sangat kurang. Kedua-dua emulator boleh menggunakan perkakasan PC luaran anda seperti Mics dan Kamera untuk digunakan dengan aplikasi yang merupakan nilai tambah bagi mereka berdua. Dan kedua-duanya menyokong kerja Snapchat dan Instagram dengan sempurna. Kami dapat menggunakan ciri cerita dan ciri lain yang memerlukan keupayaan penandaan geo dengan ketepatan yang baik.

Dengan emulator ini, anda boleh menggunakan mana-mana aplikasi Android di PC anda walaupun versi Windows 10 mereka tidak banyak dikemas kini.

Sekarang baca : Cara memuat turun cerita Instagram ke PC atau Mudah Alih.