Betulkan: Pemberitahuan Palsu di Pusat Tindakan Windows 10

Windows 10 menawarkan pengguna lokasi pusat untuk melihat semua pemberitahuan dari Pusat Tindakannya . Selain melihat pemberitahuan, pengguna dapat menguruskannya, dan mengambil tindakan yang diperlukan, semuanya dari satu tempat. Nampaknya serupa dengan ikon mesej tetapi fungsinya mungkin berbeza-beza. Sebagai contoh, sebilangan pengguna melihat bahawa walaupun mereka menerima pemberitahuan mengenai tindakan baru, setelah membukanya, tidak ada yang terlihat. Mari cari cara membetulkannya.

Pemberitahuan Palsu di Pusat Tindakan Windows 10

Mesej pemberitahuan Pusat Pemberitahuan & Tindakan Windows 10 mungkin menunjukkan ketidakcocokan. Windows 10 mungkin mengatakan bahawa ada pemberitahuan untuk anda, tetapi apabila anda membuka Pusat Tindakan, ia kosong & tidak ada. Dalam gambar berikut, Pemberitahuan Windows 10 mengatakan 6 pemberitahuan baru tersedia untuk dilihat, tetapi Pusat Tindakan mengatakan Tidak ada pemberitahuan baru ketika diakses.

Pemberitahuan Palsu di Pusat Tindakan Windows 10

1] Menggunakan Windows PowerShell

Ketik powerhell dalam Mula cari dan tekan Enter untuk membuka tetingkap PowerShell. Salin dan tampal arahan berikut dan klik Enter:

Dapatkan-AppxPackage | % {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Daftar "$ ($ _. InstallLocation) \ AppxManifest.xml" -verbose}

Mulakan semula pemeriksaan komputer anda untuk melihat apakah masalahnya diselesaikan.

2] Namakan semula Fail Usrclass.dat

Kesalahan DAT, seperti yang berkaitan dengan UsrClass.dat, paling sering berlaku semasa permulaan komputer, permulaan program, atau semasa cuba menggunakan fungsi tertentu dalam program anda. Walaupun begitu, ini dapat diperbaiki dengan mudah. Ini caranya!

Tekan WinKey R untuk membuka kotak dialog Jalankan dan salin dan tampal teks berikut di dalam kotak dan klik OK:

% localappdata% \ Microsoft \ Windows

Seketika, lokasi folder ini akan dibuka di Explorer.

Cari fail bernama UsrClass.dat . Cara termudah untuk mencarinya adalah dengan mencarinya atau mengklik butang "U" pada papan kekunci sehingga anda menjumpainya. Apabila dijumpai, klik kanan fail dan pilih nama Ganti nama .

Namakan semula fail menjadi UsrClass.old.dat.

Mulakan semula PC anda dan periksa apakah masalah itu berlanjutan atau diselesaikan sepenuhnya.

Anda mungkin juga ingin melihat siaran ini - Pemberitahuan tidak ada di Pusat Tindakan.