Padam atau Aktifkan mod Demo Runcit di Windows 10

Windows 10 merangkumi mod pengalaman Demo Runcit . Ciri ini pada dasarnya berguna untuk dan dimaksudkan untuk kakitangan kedai runcit yang ingin memperagakan Windows 10 kepada pelanggan.

CATATAN: Catatan ini hanya bertujuan untuk tujuan maklumat , dan kami tidak menyarankan anda untuk menghidupkan atau mencuba mod demo runcit ini kerana akan menghapus semua tetapan pengguna dan kandungan peribadi anda.

windows-10-retail-demo-mode

Mod Demo Runcit Windows 10

Demo Runcit Windows 10 pada dasarnya memberi pelanggan kelebihan ciri-ciri yang ditawarkan oleh sistem operasi baru.

Untuk melihat pengalaman Demo Runcit, buka aplikasi Tetapan Windows 10> Kemas kini & Keselamatan> Pengaktifan.

Sekarang klik pada " Windows " 5 kali, dan anda akan melihat kotak biru muncul bertanya sama ada anda mahu Tukar kepada demo runcit .

Mengklik butang Change akan memulakan demo runcit - TETAPI seperti yang disebutkan sebelumnya, ia akan menghapus semua tetapan dan data pengguna anda, dan bahkan mengembalikan komputer anda ke tetapan kilang. Oleh itu, anda mahu mengklik Batal dan keluar.

Peruncit yang mempunyai akaun yang sah dapat melihat demo aplikasi di WindowsRetailDemo.com .

Padamkan Demo Runcit Windows 10

Semasa menggunakan alat Pembersih Cakera di Windows 10, saya perhatikan entri ini - Kandungan Luar Talian RetailDemo .

hapus-runcit-demo

Oleh itu, jika anda ingin menghapus Demo Runcit ini dan menjimatkan ruang cakera, gunakan utiliti Pembersih Cakera terbina dalam. Ini akan membersihkan ruang cakera 100MB!

Pengulas mengatakan: Anda tidak boleh menggunakan Pembersihan Cakera Windows untuk menghapus Kandungan Luar Talian Demo Runcit. Ia memerlukan kata laluan. Kata laluan akaun Admin Demo Runcit adalah trs10 .

windows-10-retail-demo-mode