Patutkah kemasan pintu sepadan dengan saiz papan alas?

Papan tiang anda tidak perlu sepadan dengan trim pintu anda. Walaupun ia memberikan estetika yang konsisten dan lebih tradisional, ia adalah peraturan yang anda patut bebas untuk melanggarnya. Papan bawah dan hiasan pintu ialah tempat yang bagus untuk menambahkan kecemerlangan yang unik pada mana-mana bilik.

Patutkah alas tiang dan hiasan pintu adalah sama saiz?

Peraturan am untuk papan tiang anda ialah peraturan 7 peratus — sepatutnya sama dengan 7 peratus ketinggian keseluruhan bilik anda. ... Secara amnya, elemen pemangkas menegak, seperti sarung pintu dan tingkap, hendaklah lebih kecil daripada papan tiang anda. Fikirkan 50 peratus papan tiang anda — dalam kes di atas, 3 ½ inci.

Apakah saiz trim pintu yang perlu saya gunakan?

Secara amnya, elemen pemangkas menegak seperti selongsong pintu dan tingkap hendaklah lebih kecil dan mempunyai berat yang lebih rendah daripada papan tiang. Oleh itu, saya telah mendapati bahawa peraturan yang baik untuk saiz selongsong tingkap dan pintu adalah untuk mengekalkannya kira-kira 50 peratus daripada ketinggian papan tiang.

Apakah trim papan alas yang paling popular?

Salah satu papan tiang kediaman yang paling biasa digunakan ialah papan tiang bulat atau bertingkat tiga inci. Ini kerana bahagian atas papan tiang mengecil untuk memberikan sudut hiasan yang lebih lembut.

Apakah perbezaan antara alas tiang dan trim?

Baseboard ialah papan kayu (atau bahan lain) yang terletak di antara lantai dan dinding. ... Trim ialah istilah umum yang merangkumi papan alas dan hiasan lain di seluruh rumah.

Cara Mereka Bentuk & Memahami Trim & Acuan untuk Rumah anda

Apakah ketebalan papan tiang masuk?

Baseboard. Acuan papan tiang berjalan di sepanjang bahagian bawah dinding, di atas lantai. Acuan papan alas biasa mempunyai potongan terperinci di sepanjang tepi atas, dengan acuan teluk atau suku bulat di tepi bawah. Kebanyakan papan tiang adalah 1/2 hingga 1 inci tebal dan 3 hingga 8 inci tinggi.

Seberapa tebal sepatutnya TRIM saya?

Kebanyakan trim tingkap luaran biasanya 3 1/2 inci. Satu peraturan biasa ialah memotong trim lebih sempit daripada kepingan individu berpihak. Potong kepingan yang lebih besar kelihatan tidak pada tempatnya. Ketebalan standard untuk pemangkasan luar hampir selalu 3/4 inci, tetapi apabila menggunakan kayu gergaji kasar, seperti cedar, lebarnya mungkin berbeza-beza.

Adakah trim tingkap perlu sepadan dengan trim pintu?

Sebagai peraturan umum, ya, sarung tingkap dan pintu harus sepadan. Sama ada di dalam atau di luar, padanan sarung tingkap dan pintu di seluruh rumah anda menjana perpaduan gaya. Jika dilaksanakan dengan betul, selongsong di sekeliling tingkap dan pintu anda akan memberikan rasa keanggunan tanpa mengatasi seluruh hiasan rumah anda.

Adakah semua trim dalam rumah sepadan?

Petua untuk Memilih Warna Trim

Sebagai peraturan umum, merancang untuk mengecat semua trim di seluruh kawasan utama rumah dengan warna yang sama untuk mencipta kesan bersatu dari bilik ke bilik. Di lebih banyak ruang peribadi, seperti bilik tidur dan bilik mandi, anda mungkin mahu bermain-main dengan kombinasi warna dinding dan trim yang lebih unik.

Adakah pintu dan trim perlu sepadan?

Ini adalah soalan biasa, "Adakah pintu dalaman dan trim perlu sepadan?" Jawapan ringkasnya ialah tidak. Pintu dan trim boleh menjadi apa sahaja gaya dan warna yang anda mahukan. Reka bentuk rumah anda terpulang sepenuhnya kepada anda. ... Apabila ia datang kepada peraturan reka bentuk dan amalan terbaik, jawapannya tidak pernah semudah itu.

Bagaimanakah saya memilih trim?

Pastikan Ia Skala

Sebagai peraturan, acuan papan tiang dan mahkota hendaklah seimbang supaya satu tidak mengatasi yang lain. Di dalam bilik dengan siling standard setinggi 8 kaki, tiada alas tiang atau mahkota sepatutnya lebih daripada 6 inci tinggi. Kebanyakan trim antara ketinggian 3 1/2 dan 6 inci berfungsi dengan baik di dalam bilik ini.

Berapa lebar selongsong pintu sepatutnya?

manakala 2-¼”-trim lebar adalah yang paling biasa, anda selalunya boleh mencari lebar sehingga 3-½ inci di kedai rumah. ... Lebar standard 2-¼-inci berfungsi dengan baik dalam kebanyakan binaan baharu di mana pintu terletak berhampiran tepi bilik dan tukang kayu tidak mempunyai ruang yang mencukupi untuk memasang apa-apa yang lebih luas.

Berapakah ketinggian papan alas dengan siling 10 kaki?

Berikut ialah peraturan yang bagus: Dinding standard 8 kaki biasanya mempunyai papan alas setinggi 3 hingga 5 inci, manakala siling 10 kaki memerlukan 5 hingga 7 inci.

Apakah bahan yang terbaik untuk alas tiang?

kayu keras. Kayu keras seperti oak dan maple adalah pilihan bahan papan alas yang sangat baik jika mencari papan alas kayu yang boleh diwarnakan. Kayu keras mengambil noda dan varnis dengan baik tetapi jauh lebih mahal daripada pain bersendi dan MDF. Kayu keras popular sebagai papan tiang kerana ketahanannya.

Adakah MDF atau Pine lebih baik untuk alas tiang?

Di banyak pusat rumah dan limbungan kayu, MDF adalah sehingga 10 peratus lebih murah daripada hemlock atau poplar dan malah boleh menjadi harga yang sama seperti pain bersendi jari. Perbezaan kos kecil sedemikian mungkin tidak dapat dilihat dalam satu atau dua bilik kecil. ... Papan tiang MDF boleh menjadi lebih mudah dipasang daripada papan tiang kayu sebenar.

Bolehkah anda menggunakan MDF untuk alas tiang?

MDF ialah bahan yang sangat kos efektif untuk papan alas dan selongsong. MDF mempunyai sifar ketidaksempurnaan. Ia sentiasa siap dan sedia untuk cat. MDF dan mempunyai sifar meledingkan atau lilitan dalam bahan.

Apakah lebar standard jamb pintu?

Walaupun tanpa mengukur anda boleh melakukan pengiraan: Kebanyakan stud pembingkaian adalah 3 1/2 inci lebar, dengan dinding kering setebal 1/2 inci di kedua-dua belah, untuk ketebalan keseluruhan 4 1/2 inci. Adalah menjadi amalan biasa untuk menambah 1/8 inci lagi untuk beberapa kelonggaran, untuk memastikan tiang menutup dengan secukupnya, menjadikan jamb pintu purata 4 5/8 inci lebar.

Bolehkah papan bawah lebih tebal daripada kemasan pintu?

Sebagai peraturan umum, trim pintu, atau selongsong, biasanya akan menjadi kira-kira satu perlapan inci lebih tebal daripada papan alas. Alasan di sebalik ini adalah untuk mewujudkan kelegaan antara selongsong dan papan tiang.

Apa yang perlu dilakukan jika papan alas lebih tebal daripada selongsong pintu?

Jika papan tiang anda lebih tebal daripada selongsong anda, gunakan sedikit gigitan pada dinding 22 1/2 darjah bukannya sendi potong belakang yang tidak sedap dipandang.

Adakah trim pintu sampai ke lantai?

Untuk mendapatkan penampilan yang menarik, jangan tinggalkan sebarang jurang antara selongsong sisi dan lantai. Jika selongsong tidak menyentuh lantai, sangat sukar untuk menyembunyikan jurang ini. Ia adalah penting untuk meninggalkan ruang yang sama di sekeliling jamb pintu pada semua sisi, jika tidak, anda tidak akan dapat membuat sambungan sudut dengan betul.

Perlukah saya mengecat dinding saya dan memangkas warna putih yang sama?

Ya! Mengecat dinding dan trim dalam warna yang sama adalah trend popular. Sama ada anda memilih warna neutral yang terang atau ton permata gelap, tidak mengapa untuk mengecat dinding, alas tiang, hiasan tingkap dan pintu, pintu, acuan mahkota dan juga siling anda dengan warna yang sama.

Bolehkah trim lebih gelap daripada dinding?

Pangkas Lukisan Lebih Gelap Daripada Dinding

Jika anda ingin mencipta rupa kontras atau membawa fokus pada tingkap atau bingkai pintu anda, pilih warna cat trim yang lebih gelap daripada dinding bilik boleh menjadi pilihan yang ideal. Cuba cat rona gelap yang beberapa warna lebih gelap daripada cat dinding anda untuk mencipta deria kedalaman.

Kayu apa yang terbaik untuk dipangkas?

Beberapa jenis kayu keras seperti ceri dan walnut lazimnya digunakan untuk acuan dan pemangkasan gred noda kerana sejauh mana ia menyerap noda. Kayu lembut seperti cemara atau pain kerap digunakan untuk pemangkasan gred cat dan pengacuan kerana ia biasanya lebih murah dan mudah untuk digunakan.

Apakah warna yang terbaik untuk alas tiang?

PEMIKIRAN AKHIR – YANG TERBAIK CAT PUTIH WARNA UNTUK TRIM & BASEBOARD. Apabila ia datang kepada pemangkasan, papan tiang, pintu, acuan, dsb. warna cat putih adalah pilihan yang paling popular. Ia memberikan kontras yang indah kepada warna dinding, benar-benar menjadikannya pop.