Dengan cara yang vitriolik?

Min, jahat, dan kaustik sebagai asam terburuk, kata-kata vitriolik boleh melukakan perasaan, mematahkan hati, malah membawa kepada keganasan. Vitriolic ialah kata sifat yang berkaitan dengan kata nama vitriol — yang bermaksud sulfat logam. ... Anda lebih cenderung untuk mendengar vitriolic digunakan untuk menerangkan perkataan kaustik.

Bagaimana anda menggunakan perkataan vitriolic dalam ayat?

Dia menuangkan tujuh botol kritikan kejam kepadanya, tetapi dia tidak pernah menemui hujah logiknya. Apabila beberapa laporan mengatakan bahawa kereta api berjalan lewat 10 atau 14 minit, terdapat surat-surat vitriolik dan ketawa kosong daripada pengundi saya.

Apakah maksud perkataan vitriolic?

vitriolik. / (ˌvɪtrɪɒlɪk) / kata sifat. (daripada bahan, esp asid kuat) sangat menghakis. sangat pahit atau kaustik; kritikan virulentvitriolic.

Apakah maksud pernicious dalam Bahasa Inggeris?

memudaratkan, baneful, memudaratkan, memudaratkan, merugikan amat memudaratkan. pernicious membayangkan kemudaratan yang tidak boleh diperbaiki yang dilakukan melalui kerosakan atau kerosakan yang jahat atau licik. dakwaan bahawa pornografi mempunyai kesan buruk terhadap masyarakat yang menyusahkan membayangkan kecederaan melalui keracunan atau pemusnahan.

Apakah diatribe vitriolik?

1 : ucapan atau tulisan yang pahit dan kesat. 2 : kritikan ironis atau satira.

Andreas Christopheros Menggambarkan Serangan Asid Mengerikan | Pagi ini

Bolehkah orang menjadi vitriolik?

Jika anda menerangkan bahasa atau tingkah laku seseorang sebagai vitriolik, anda tidak bersetuju kerana ia penuh dengan kepahitan dan kebencian, dan seterusnya menyebabkan banyak kesusahan dan kesakitan. Terdapat serangan ganas dan kejam terhadapnya dalam salah satu akhbar Ahad dua minggu lalu.

Apakah lawan kata diatribe?

Berlawanan dengan ucapan atau menulis dengan pahit mengecam sesuatu. pujian. pujian. cadangan.

Apakah contoh yang merosakkan?

Definisi pernicious adalah mematikan atau sangat merosakkan. Contoh yang merosakkan ialah kesan buruk penggunaan dadah yang sengit.

Apakah perbezaan antara insidious dan pernicious?

Insidious mencadangkan a menunggu atau kesan beransur-ansur atau pendekatan dan terpakai terutamanya kepada licik dan berhati-hati bertopeng licik. Pernicious lebih kerap digunakan untuk perkara yang memudaratkan secara berlebihan atau tidak dapat diperbaiki oleh kejahatan atau oleh kerosakan yang berbahaya.

Apakah maksud menambah dalam Bahasa Inggeris?

kata kerja transitif. 1: untuk membuat lebih besar, lebih banyak, lebih besar, atau lebih sengit Kesan laporan itu ditambah dengan masanya. 2 : suplemen Dia mengambil pekerjaan kedua untuk menambah pendapatannya. 3 tatabahasa : untuk menambah penambahan kepada (bentuk kata kerja) (lihat entri tambahan 2)

Apa itu bersemangat?

1 : dipenuhi dengan atau menunjukkan keinginan yang kuat dan bertenaga untuk menyelesaikan sesuatu atau melihat sesuatu berjaya Pihak polis bersungguh-sungguh dalam mengejar penjenayah. 2 : ditandai dengan sokongan ghairah untuk seseorang, sebab, atau peminat yang bersemangat. Kata-kata lain dari bersemangat.

Apakah yang dimaksudkan dengan menghina seseorang?

kata kerja transitif. 1: untuk mengeluarkan kenyataan fitnah dan kesat terhadap : memfitnah. 2: untuk menurunkan anggaran atau kepentingan.

Apakah sinonim vitriolic?

Dalam halaman ini anda boleh menemui 38 sinonim, antonim, ungkapan idiomatik dan perkataan berkaitan untuk vitriolic, seperti: menggigit, sardonic, pahit, terbakar, tajam, kaustik, sarkastik, acerbic, antagonis, pedas dan asid.

Apakah keadaan yang lemah?

Daripada Longman Dictionary of Contemporary Englishten‧u‧ous /ˈtenjuəs/ adjektif 1 situasi atau perhubungan yang lemah adalah tidak pasti, lemah atau mungkin berubah Buat masa ini, rancangan perjalanan kumpulan itu adalah lemah.

Bagaimana anda menggunakan perkataan diatribe?

Contoh Ayat Diatribe

  1. Calon presiden membuat sindiran terhadap parti lawan sehingga menimbulkan kemarahan antara parti.
  2. Dalam cacian yang panjang ini, anda mula mendedahkan diri anda kepada saya.
  3. Beberapa tahun kemudian, saya membalas dendam dengan menulis kata-kata keji terhadap persembahan.

Mengapa asid sulfurik dipanggil vitriol?

Adakah kamu tahu? Asid sulfurik, yang mempunyai nama tradisional, "minyak vitriol." Ia adalah cecair yang jahat dan menghakis, menjadikan "vitriolik" istilah yang sesuai untuk bahasa yang ganas. Pada mulanya ia mungkin kelihatan ganjil bahawa istilah "vitriol" berasal dari bahasa Latin yang bermaksud kaca, kerana kaca adalah bahan lengai.

Apa itu orang yang licik?

Definisi insidious adalah sesuatu atau seseorang yang bekerja dengan cara yang halus atau licik, atau dalam niat untuk memerangkap. Contoh yang berbahaya ialah rancangan yang bertujuan untuk menipu orang ramai daripada wang. kata sifat.

Apa yang lebih menakutkan daripada sihir atau berbahaya?

The Conjuring jauh lebih menakutkan daripada Insidious. Skornya yang menyeramkan, visual yang menyeramkan, ketakutan melompat dan wajah hantu yang tidak dapat dilupakan memberi anda seram yang tidak akan anda lupakan! Jika anda ingin menghabiskan malam ini menonton filem seram, anda kini tahu yang mana satu untuk dipilih. Selamat malam yang menyeramkan!

Apakah nada licik?

Definisi kamus Inggeris untuk insidious

berbahaya. / (ɪnˈsɪdɪəs) / kata sifat. diam-diam, halus, licik, atau khianat. bekerja dengan cara yang halus atau nampaknya tidak berbahaya, tetapi penyakit berbahaya yang mematikan.

Bagaimanakah anda menggunakan pernicious dalam ayat mudah?

Contoh ayat yang merosakkan

  1. Rumpai yang merosakkan telah merebak ke seluruh petak bunga. ...
  2. Dia mengalami anemia pernisiosa pada usia 49 tahun. ...
  3. Dua yang terakhir mempunyai kesan yang merosakkan pada Cuba, menguras kuda, wang dan lelaki. ...
  4. Dalam perang melawan keganasan dan peranan terhadap HIV, peranan PBB adalah sama berbahaya.

Apakah maksud penggunaan bijak?

: mempunyai, menggunakan, atau menunjukkan pertimbangan yang baik : bijak Masyarakat berhak mendapat pujian kerana penggunaan air yang bijak.

Apakah maksud pernicious dalam Romeo dan Juliet?

Jawapan dan Penjelasan: Perkataan "pernicious" merujuk kepada sesuatu yang menyebabkan kemudaratan, terutamanya apabila kemudaratan itu dilakukan secara beransur-ansur atau halus. ... Perkataan itu muncul dalam Akta I, Adegan I Romeo dan Juliet ketika pergaduhan tercetus di jalan-jalan Verona antara hamba kedua-dua keluarga Montague dan Capulet.

Apakah dua sinonim untuk diatribe?

sinonim untuk diatribe

  • kecaman.
  • invektif.
  • jeremiad.
  • omelan.
  • hukuman.
  • bantahan.
  • serangan.
  • philippic.

Apakah yang disebut ucapan marah?

Satu omelan ialah ucapan, biasanya terdiri daripada rentetan panjang kata-kata ganas dan penuh emosi.

Apakah lawan bukan sequitur?

tegak. Kata nama. ▲ Bertentangan dengan kualiti atau keadaan yang tidak relevan.