Adakah crispin dan basilio mati dalam pokok?

Ramona cuba mempertahankan anak-anaknya, tetapi serta-merta terbunuh apabila Talagbusao membaling pisau ke arahnya. Ini memberi Crispin masa yang cukup untuk menembak tangan bapanya dan membebaskan Basilio. ... Tanah terbuka dan Anton Trese merempuh keretanya ke dalam Talagbusao, menyebabkan dia terjatuh seketika.

Apakah kesudahan Trese?

Semasa mereka berdua terus mengalih perhatian Talagbusao, Trese membuka portal menggunakan darah naga, meninggalkannya di alam yang tidak diketahui. Dalam adegan pasca kredit, dua pekerja dok dibunuh dengan kejam oleh makhluk misteri. Siri ini berakhir apabila dia menyebut nama Trese, menandakan dia telah tiba untuknya.

Siapa yang mengkhianati Trese?

Bagyon Lektro mendedahkan dirinya sebagai pengkhianat, berpihak kepada Talagbusao. Lektro mendakwa dia dikhianati kerana anak tunggalnya dibunuh.

Berapakah umur Basilio di Trese?

Crispin dan Basilio kedua-duanya kelihatan paling lama 10-12 tahun. Umur Trese di sini boleh berbeza-beza 14-16 tahun.

Siapa Crispin dan Basilio Trese yang lebih tua?

Yang berambut pendek Kambal memakai topeng muka sedih adalah anak sulung Kambal dan dirujuk sebagai "Kuya" sepanjang beberapa buku pertama sehingga akhirnya diberi nama "Crispin" dalam Buku 6. Kambal yang lebih muda dengan topeng muka gembira dan panjang. rambut, Basilio, adalah yang lebih suka bermain daripada mereka berdua.

Crispin dan Basilio Detik/Trese Terbaik 2021

Adakah Crispin dan Basilio kembar?

Crispin dan Basilio, secara kolektif dikenali sebagai Kambal (harfiah bermaksud Kembar), adalah saudara kembar separuh dewa yang bertindak sebagai pengawal peribadi Alexandra Trese, membantunya dalam pengembaraannya sebagai Babaylan-Mandirigma.

Mengapa kembar dalam pokok memakai topeng?

Crispin dan Basilio, secara kolektif dikenali sebagai Kambal (harfiah bermaksud Kembar), adalah saudara kembar yang bertindak sebagai pelindung peribadi Alexandra Trese, membantunya dalam pengembaraannya. Mereka dikenali untuk menyembunyikan identiti mereka dengan memakai topeng, serupa dengan topeng teater, yang nyata secara tidak sedar semasa pertempuran.

Adakah Alexandra Trese anak ke-5?

Anton tidak pernah tahu bahawa kembar itu akan dilahirkan kepada keluarganya sendiri, sebagai anak perempuannya sendiri. Darah dagingnya sendiri. Semasa zaman kanak-kanak Alexandra, bapanya membuat keputusan yang tidak diingini. Dia mengorbankan kembar Alexandra kakak, anak kelima, untuk menghilangkan nubuatan.

Apa yang berlaku kepada Crispin dan Basilio?

telah dituduh mencuri dua keping emas oleh Datuk Bandar sakristan, Crispin menceritakan kebimbangannya kepada abangnya. Apabila Datuk Bandar sakristan tiba-tiba tiba dan mula memukul mereka, Crispin tidak dapat melarikan diri manakala Basilio melarikan diri. Dia kemudiannya hilang, mungkin dibunuh oleh Datuk Bandar sakristan dan Padre Salvi.

Adakah Basilio sudah mati?

Ditembak oleh Guardia Civil, Basilio diserang peluru sebelum pulang ke rumah, dihiburkan oleh ibunya. Menceritakan kepadanya apa yang telah berlaku, Basilio kemudiannya tertidur, bermimpi abangnya dipukul dan dibunuh oleh Datuk Bandar sakristan dan Padre Salvi.

Siapakah gadis di hujung Trese?

Trese mendedahkan Alexandra telah bermain possum, walaupun, menggunakan sihirnya sendiri untuk memecahkan adik-beradik itu daripada cengkaman bapa mereka. Dia lebih marah daripada biasa kerana tuhan membunuh Guerrero, kapten polis yang juga seperti seorang bapa, dan sebagai Orang Terpilih, dia mula memotong tuhan dengan pedangnya.

Adakah Trese mempunyai minat cinta?

Selepas keluaran Trese: Murder On Balete Drive, studio tempatan mula menunjukkan minat untuk adaptasi aksi langsung. Mereka juga meminta kawalan kreatif sepenuhnya dan a minat cinta untuk Alexandra.

Mengapa mereka memanggil Trese bossing?

Sekiranya anda tertanya-tanya, "boss," begitulah cara kumpulan itu merujuk kepada Alexandra, sebenarnya hanya versi bahasa Tagalog bagi istilah "bos" dan bukan kata kerja yang salah letak. Seperti cara kami mengambil "keselamatan" dan mengubahnya menjadi "sikyo," apabila memanggil, katakan, seorang pengawal di pusat beli-belah.

Adakah Alexandra Trese anak keenam?

Alexandra Trese ialah anak keenam Anton Trese dan Miranda Trese. Dia ialah Babaylan-Mandirigma Manila dan pemilik The Diabolical.

Apa yang berlaku kepada Trese di dalam pokok itu?

Keluarga Trese serta beberapa sekutu memerangi gerombolan aswang, dengan Anton akhirnya mengorbankan dirinya dengan menggunakan tenaga hidupnya untuk meletakkan pokok itu di bawah jampi pelindung. Alexandra menamatkan percubaan dalam masa dua puluh satu hari, tetapi tersesat di cawangannya yang luas selama tiga tahun.

Siapa yang mendera Crispin Basilio?

Sisa akhirnya menetap dan berkahwin di San Diego. Didera oleh suaminya, dia melahirkan dua anak lelaki, Basilio dan Crispin. Dia juga berkenalan dengan jirannya, Pilosopo Tasio.

Mengapa Crispin dibunuh?

Crispin, adik kepada Basilio, adalah seorang budak lelaki yang pemalu dengan mata hitam yang besar—mangsa ketidakadilan pada usia muda. Crispin adalah dituduh mencuri wang gereja oleh ketua sakristan, yang menghukumnya kerana jenayah yang tidak dilakukannya dan akhirnya membunuhnya.

Adakah Crisostomo Ibarra Simoun?

Simoun ialah watak utama dalam dua novel El Filibusterismo karya Jose Rizal. Sebagai Crisostomo Ibarra (iaitu nama sebenarnya), dia adalah protagonis utama dalam novel pertama Rizal, Noli Me Tangere.

Siapa anak ke-5 dalam pokok?

Apabila anak kelima Trese meninggal dunia, Profesor Alexander Trese meminta tikbalang terpantas untuk membawa mayatnya ke Metalero. Babaylan Makiling membantu tukang besi itu ketika dia menempa jiwanya yang tidak bersalah menjadi keris yang begitu murni sehingga bersinar seperti matahari, menamakannya. Sinag.

Adakah akan ada pokok musim 2?

Netflix masih belum memperbaharui siri animasi untuk musim 2, tetapi masa depan sedang cerah untuk mandirigmang-babaylan. Tiga hari selepas dikeluarkan, siri animasi itu berjaya memasuki senarai 10 rancangan TV teratas di Netflix di 19 negara. 'Trese' ialah komik Filipina pertama yang menerima adaptasi Netflix.

Apa yang si kembar panggil pokok?

“Bossing” itulah yang dipanggil oleh "Kambals" (kembar) sebagai Trese dalam siri ini, menjadi pengawal peribadinya terutamanya dalam penyiasatan dan pertemuannya.

Adakah Talagbusao sebenar?

Datu Talagbusao

Dalam cerita rakyat Filipina, Talagbusao ialah a mitos yang berasal dari wilayah selatan bernama Bukidnon, dan dia mewakili Dewa Perang. Rujukan dalam Trese: Talagbusao mengambil tempatnya di alam semesta Trese sebagai Dewa Perang, dan dia mampu memiliki tubuh mana-mana orang untuk menjadikan mereka pahlawan yang garang.

Adakah Basilio yang berambut panjang?

Untuk membezakan mereka: Crispin ialah kembar yang lebih tua dengan rambut pendek dan memakai topeng sedih dalam pertempuran, manakala Basilio mempunyai rambut yang lebih panjang dan memakai topeng gembira.

Siapa Basilio dalam Noli Me Tangere?

Basilio adalah anak Sisa dan Pedro, dan abang kepada Crispin. Dia adalah satu-satunya ahli keluarganya yang tinggal disebabkan oleh peristiwa tiga belas tahun yang lalu. Dalam Noli Me Tangere, abangnya diseksa sehingga mati oleh Ketua Sakristan, ibunya menjadi gila dan bapanya meninggal dunia selepas menyertai pemberontakan.