Bagaimana untuk membaiki andas di minecraft?

Tidak mungkin untuk membaiki andas, jadi anda perlu menyimpan resipi anvil Minecraft untuk diserahkan. Andas juga boleh rosak dan musnah akibat terjatuh, jika blok udara berada di bawah andas, ia akan menjadi andas jatuh dan merosakkan mana-mana pemain atau kumpulan yang jatuh ke atasnya.

Bagaimanakah anda membaiki andas yang rosak sedikit di Minecraft?

Anda tidak boleh membaiki Anvil. Anvil akan pecah jika ia selesai. Anda hanya boleh membina satu lagi dan meletakkannya di tempat lama Anvil.

Bagaimana anda membaiki andas yang rosak?

Untuk membaiki andas, anda letakkan andas yang rosak di tengah dan kelilinginya dengan Jongkong Besi. 8 jongkong besi diperlukan untuk membaiki. Jika anda meletakkan Andas Sangat Rosak dan mengelilinginya dengan jongkong besi, anda akan mendapat Andas Rosak Sedikit. Jika anda meletakkan Anvil Rosak Sedikit dan mengelilinginya dengan jongkong besi, anda mendapat Anvil biasa.

Adakah memecahkan andas merosakkannya?

Dengan setiap penggunaan, andas mempunyai peluang 12% untuk rosak – merendahkan satu peringkat pada satu masa, mula-mula menjadi sumbing, kemudian rosak, kemudian akhirnya musnah. Andas biasanya bertahan selama 25 kegunaan secara purata atau lebih kurang satu penggunaan bagi setiap 1.24 jongkong besi yang digunakan dalam membuat andas.

Bolehkah andas memecahkan Minecraft?

Satu lagi perkara yang perlu diperhatikan di sini - setiap kali anda menggunakan andas, ia mempunyai peluang 12% untuk rosak. Andas boleh rosak tiga kali sebelum ia dimusnahkan - dan anda boleh melihat kerosakan itu pada andas itu sendiri.

Cara Mudah Membaiki Anvil Anda dalam Minecraft 1.12.2