Cara membuang kata laluan Defaultuser0 pada Windows 10

Sekiranya anda telah menyelesaikan peningkatan atau pemasangan Windows 10, tetapi anda menghadapi masalah kata laluan Defaultuser0 di skrin log masuk, maka siaran ini bertujuan untuk membantu anda. Dalam catatan ini, kami akan memberikan penyelesaian yang boleh anda cuba untuk mengatasi anomali ini.

Masalah kata laluan Defaultuser0

Defaultuser0 adalah profil pengguna sistem yang digunakan ketika Windows disiapkan semasa OOBE, sebelum mana-mana akaun pengguna dibuat. Ia semestinya dan biasanya hilang selepas reboot pertama selepas pemasangan. Sekiranya folder profil kekal dalam folder Pengguna, selamat untuk menghapusnya secara manual.

Menurut pasukan sokongan Microsoft, tidak ada kata laluan untuk akaun defaultuser0 kerana akaun tersebut telah dienkripsi. Oleh itu, bagaimana anda melepasi skrin log masuk ini?

Buang masalah kata laluan Defaultuser0 pada Windows 10

Sekiranya anda menghadapi masalah ini, anda boleh mencuba salah satu penyelesaian di bawah untuk menyelesaikan masalah tersebut.

  1. Mulakan semula komputer
  2. Tetapkan semula Windows 10
  3. Log masuk dengan akaun Pentadbir terbina dalam

Mari kita lihat penerangan proses yang terlibat mengenai setiap penyelesaian yang disenaraikan.

1] Mulakan semula komputer

Penyelesaian terpenting dan termudah untuk menyelesaikan masalah kata laluan Defaultuser0 ini adalah menghidupkan semula sistem anda. Sekiranya kaedah mudah ini gagal menyelesaikan masalah, anda boleh teruskan dengan penyelesaian seterusnya.

2] Tetapkan semula Windows 10

Penyelesaian ini akan menetapkan semula PC anda ke konfigurasi lalai. Operasi reset akan membersihkan partition anda yang mengandungi Windows sepenuhnya. Semua perisian dan aplikasi yang dipasang akan dihapuskan. Aplikasi Windows Lalai akan utuh.

Lakukan perkara berikut:

  • Klik butang Daya pada skrin log masuk sambil menahan kekunci Shift di papan kekunci.
  • Masih menahan kekunci Shift, klik butang Mulakan semula pada skrin sehingga anda melihat Opsyen Pemulihan Muka .
  • Selepas Pilihan Pemulihan Muka muncul, pilih Selesaikan Masalah .
  • Antara senarai pilihan pilih Reset PC ini .
  • Sekarang pilih Buang Semua .

Apabila operasi selesai, lihat apakah anda boleh log masuk secara normal dengan akaun pengguna anda. Sekiranya tidak, cubalah penyelesaian seterusnya.

3] Log masuk dengan akaun Pentadbir terbina dalam

Penyelesaian untuk masalah kata laluan ini menghendaki anda melakukan boot ke Safe Mode dan log masuk dengan akaun Pentadbir bawaan dan kemudian buat akaun pengguna baru, kemudian hapus akaun Defaultuser0 .

Ini caranya:

  • Klik butang Daya pada skrin log masuk sambil menahan kekunci Shift di papan kekunci.
  • Masih menahan kekunci Shift, klik butang Mulakan semula di skrin. Terus tahan kekunci Shift sehingga anda melihat Pilihan Pemulihan Muka .
  • Sekarang pergi ke Penyelesaian Masalah> Pilihan Pendahuluan> Tetapan Permulaan dan pilih Mulakan semula .
  • Selepas memulakan semula, anda akan diberikan pelbagai pilihan. Tekan F6 atau 6 untuk memasuki mod Selamat dengan Prompt Perintah .
  • Sekiranya diminta pilih akaun Pentadbir .
  • Sekarang pada command prompt masukkan pertanyaan berikut untuk membuat akaun baru.
  • Gantikan dan placeholder dengan nama pengguna akaun dan kata laluan pengguna masing-masing.
pengguna bersih / tambah
  • Mulakan semula sistem.

Pengguna yang baru dibuat sekarang akan dipaparkan di skrin log masuk. Anda boleh log masuk ke pengguna yang baru dibuat menggunakan kata laluan. Setelah berjaya masuk, anda boleh mematikan atau memadam akaun pengguna ini dengan mudah.

Semoga ini dapat membantu.