Cara Menukar format fail WMA ke MP3 pada Windows 10 PC

Sekiranya anda mencari alat atau perisian dalam talian percuma terbaik untuk menukar fail WMA ke MP3 , baca artikel ini. Format WMA atau Windows Media Audio untuk fail audio adalah format yang dikembangkan oleh Microsoft terutamanya untuk menjalankan fail audio dengan Windows Media Player.

Tukarkan WMA ke MP3

Walaupun formatnya berfungsi dengan baik dengan Windows Media Player, ini bukan yang terbaik untuk pemain media lain, yang kebanyakannya tidak menyokong formatnya. Oleh itu, pengguna lebih suka menukar format fail format WMA ke MP3 kerana yang terakhir disokong oleh kebanyakan pemain muzik pihak ketiga.

Alasan lain untuk menukar jenis fail adalah kerana format fail WMA tidak berfungsi dengan pemain muzik bawaan untuk iOS, Android dan Linux. Oleh kerana banyak pemain media alternatif tidak akan memainkan fail WMA, menukar format ke MP3 sangat membantu. Sekiranya anda ingin mendengarkan muzik di telefon Android atau iOS anda, penukaran adalah suatu keharusan. Berikut adalah 5 penukar WMA ke MP3 percuma yang paling mudah untuk Windows 10:

  1. Zamzar
  2. VSDC
  3. Penukar Audio MediaHuman
  4. Tukar
  5. Tukar dalam talian.

Mari kita perhatikan mereka.

1] Zamzar

Tukarkan WMA ke MP3

Zamzar adalah laman web penukaran audio yang paling popular. Walaupun merupakan pilihan yang baik untuk menukar fail WMA ke format MP3, alat ini juga dapat digunakan untuk format audio yang lebih popular. Cukup buka laman web pada penyemak imbas anda dan muat naik fail yang ingin anda ubah. Pilih format yang anda mahu menukar fail dan tekan Convert File. Kami boleh mempercayai Zamzar kerana aplikasi dalam talian telah digunakan untuk menukar hampir setengah bilion fail sejak dilancarkan.

2] VSDC

VSDC

Produk VideoSoft ini adalah penukar format fail audio khusus untuk Windows. Ia boleh menukar WMA ke MP3 dan sebaliknya. Pemain media juga mampu menukar banyak format fail lain. Muat turun aplikasi di sini dan periksa semua format fail yang disokongnya. Anda juga boleh mengekstrak audio dari fail video. Anda boleh memangkas audio. Anda boleh melakukan semua ini secara percuma. Tidak ada syarat yang dikenakan. Selanjutnya, perisian ini juga dapat menukar fail WMV (Windows Media Video) ke fail WMA.

3] Penukar Audio MediaHuman

Penukar Audio MediaHuman

MediaHuman Audio Converter adalah penukar WMA ke MP3 yang sangat baik. Produk ini berfungsi dengan baik untuk Windows dan Mac. Pengguna Windows merasa sangat senang. Kelajuan penukaran perisian ini tidak begitu mengagumkan. Tetapi ia mempunyai USP sendiri. Anda boleh menggunakan ciri penukaran kumpulan untuk memastikan semuanya teratur. Ia juga membantu anda menukar beberapa fail secara serentak. Ciri khas aplikasi ini adalah pilihan eksport langsung untuk iTunes. Aplikasi percuma ini terdapat di sini untuk semua pengguna Windows 10.

4] Tukar

Tukar

Anda boleh menukar lebih daripada 40 jenis format fail dengan aplikasi ini termasuk format WMA dan MP3. Anda juga boleh menukar keseluruhan senarai main. Ini menjadikan perkara lebih mudah bagi orang yang mempunyai ribuan fail untuk menukar. Aplikasi ini juga dilengkapi dengan ciri pemampatan fail khusus untuk membantu anda menjimatkan ruang cakera. Switch sangat sesuai untuk semua penggemar muzik yang mempunyai fail audio tanpa had untuk menukar, mengedit, dan bermain. Ini akan membantu anda memainkan fail ini pada sistem Linux dan iOS. Muat turun dari Kedai Microsoft rasmi dan nikmati semua ciri-cirinya.

5] Tukar dalam talian

Tukar dalam talian

Online Convert adalah penukar format fail audio dalam talian yang mampu menukar fail WMA ke fail MP3. Oleh kerana penukar dalam talian, anda tidak perlu memuat turun perisian. Cukup muat naik fail ke laman web, pilih Bitrate dan format fail. Anda juga boleh mengubah kadar bit, kadar pensampelan, dan saluran audio. Menariknya, anda boleh menggunakan alat untuk menukar dan memuat turun fail audio terus dari internet, dropbox, dan Google Drive. Anda boleh mengakses alat Tukar Dalam Talian dari laman webnya di sini.

Posta lain yang mungkin menarik minat anda:

Tukar AVCHD ke MP4 | Penukar MP4 ke MP3 | Penukar AVI ke MP4 | Penukar FLV ke MP4.

Tukarkan WMA ke MP3