Cara membuat nama folder kosong di Windows 10

Hari ini, kita akan melihat cara membuat nama folder kosong di Windows. Saya telah menggunakan tipu daya ini lebih awal pada Windows Vista dan Windows 7 - dan sekarang juga berfungsi pada Windows 10 / 8.1 juga. Saya tidak ingat jika ia berfungsi pada Windows XP dan sebelumnya.

Buat nama folder kosong di Windows 10

buat nama folder kosong

Dengan menggunakan muslihat ini, anda boleh memaparkan folder tanpa nama. Namun, ada satu peringatan. Komputer anda perlu mempunyai pad papan kekunci Numerik. Sekiranya sebahagian daripada anda tidak tahu, Numeric keypad atau NumPad adalah bahagian papan kekunci di sebelah kanan, yang biasanya mengandungi 17 kekunci, iaitu. 0 hingga 9, +, -, *, /,., Num Lock dan Enter.

Untuk membuat nama folder kosong di Windows 10, klik kanan pada desktop Windows dan pilih Baru> Folder.

Folder akan dibuat di desktop.

Sekiranya anda mengklik kanan folder, pilih Ganti nama dan masukkan ruang sahaja, sistem operasi tidak akan menerimanya.

Untuk membuang nama dan menampilkan nama kosong, klik kanan pada folder dan pilih Ganti nama. Sekarang tekan kekunci Alt dan dari papan kekunci Numerik, tekan 0160 .

Sekarang tekan Enter atau klik di mana sahaja di desktop.

Folder tanpa nama akan dibuat. Tukar ikonnya, dan anda mungkin mempunyai folder yang kelihatan pintar di desktop anda.

folder tanpa nama

Nampak sangat sejuk!

Tidak mempunyai NumPad? Periksa sama ada siaran forum ini mengenai bagaimana mempunyai nama folder kosong di Windows pada komputer riba tanpa pad Numerik berfungsi untuk anda. Nasib baik, komputer riba Dell Inspiron baru saya mempunyai pad angka, jadi saya dapat dengan mudah membuat folder tanpa nama.

Anda juga boleh membuat folder tanpa ikon atau nama apa pun di Windows.

Sekarang baca : Cara mewarnakan folder Windows anda. Saya pasti anda juga akan menyukai siaran ini.

buat nama folder kosong